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European Ford GT Owners Club

Dead battery. How to get into car / Batterie à plat. Comment ouvrir.


Saint Ho

Messages recommandés

EXTRACT FROM THE US FORUM :

 

Dead battery - how to get into car, key won't open the door

QUESTION :

 

1. I have a transport coming to haul my 06 gt.

2. I had a new battery tender on the car that evidently failed.

3. The battery is stone dead, the door will not unlock to open.

4. NEED RECOMMENDATIONS NOW.

 

ANSWER :

Key WILL open door. You have to PUSH IN on the door at the same time

you are turning the key in the keyhole. It is difficult, so be careful, but it

will open.

 

ANSWER :

 

DO NOT turn ignition key until you know you have a good battery or you

might damage your instruments.

 

ANSWER :

 

You have to turn the key counter-clock wise....its hard to turn, but will

pop it open; procedure is in manual

 

ANSWER :

 

There shouldn't be ANY concern for putting a charger on the battery

while in the car. As long as the key is off - there is physically no

connection from the battery to the gauge control module or gauges.

(This physical connection is made by turning the key to the « on"

position.) As such, none of the electronics could "see" any kind of spikes

or fluctuations.

————————————————————————————————————-

EXTRAIT DU FORUM AMERICAIN.

 

QUESTION :

Batterie morte.

Comment entrer dans la voiture, la télécommande n'ouvre pas la porte !

 

REPONSE :

 

On peut ouvrir la porte avec la clef métallique.

Vous devez pousser sur la porte en même temps que vous tournez la clé dans la serrure. Il faut un peu forcer, soyez donc prudent , mais ça finit par ouvrir.

 

REPONSE :

NE PAS tourner la clé de contact si vous n’êtes pas certain que votre batterie est correctement chargée. Cela pourrait pourrait endommager vos instruments.

 

REPONSE :

 

Vous devez tourner la clé dans le SENS CONTRAIRE AUX AIGUILLES D’UNE MONTRE .... Elle est difficile à tourner, mais la porte s’ouvrira.

C’est la procédure en mode manuel, indiquée par Ford.

 

REPONSE :

 

Il ne devrait pas y avoir de problème pour mettre un chargeur sur la batterie

sans la sortir de la voiture. Tant que le contact n’est pas mis, il n'y a pas physiquement de connexion entre la batterie et module de commande des indicateurs ou des jauges.

Cette connexion physique se fait en tournant la clef.

Si ce n’est pas le cas, aucun des appareils électroniques ne peut être touché.

ou fluctuations .

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