Invité §sss482Gw 21 septembre 2009 Signaler Partager 21 septembre 2009 Bridgestone ECOPIA EP150 => http://www.bridgestone.eu/pres [...] endly-tyre Après la sortie en 2008 du Bridgestone Ecopia EP100, et de l'ER300 Ecopia en Avril 2009 (Février pour l'OE), le fabricant lance un nouveau pneu à faible résistance au roulement, l'EP150 : Quid des pneus "economiques" (faible resistance roulement) ? Ecopia is Bridgestone’s flagship brand of low rolling resistance tires. In Japan, Ecopia tires were first used on electric-powered cars in 1991, setting the stage for the Ecopia M881 and Ecopia R221 series of tires for trucks and buses, which were released in the replacement market in 2002. Bridgestone launched the Ecopia M812 tire for light trucks in 2005, and then the Ecopia EP100 for passenger cars in April 2008. Bridgestone Corporation also supplies Ecopia EP25 tires as standard equipment for Toyota Motor Corporation’s iQ. Current Ecopia tires employ a compound that applies NanoPro-Tech, Bridgestone’s materials technology, which contributes to a reduction in rolling resistance and better fuel efficiency. NanoPro-Tech (Nanostructure-Oriented Properties Control Technology) draws out the characteristics required to control the microstructure of materials through molecular design. NanoPro-Tech was announced in July 2006, and was first employed in the BLIZZAK REVO2 winter tire for passenger cars which was released in September 2006. It has also been employed in the Ecopia M891 II fuel-efficient tire for trucks and buses. The NanoPro-Tech is now one of Bridgestone’s core technologies. With a conventional tire polymer, the carbon molecules can clump together, causing friction and generating heat, leading to energy loss. In the Ecopia compound, the microstructure of the end-functionalized polymer, which is controlled by NanoPro-Tech, fuses with the carbon molecules. This keeps the carbon molecules dispersed, minimizing energy loss cause by friction between carbon molecules. (See diagram at right). http://www.greencarcongress.co [...] e-eur.html ECOPIA EP150 has a 15% improved rolling resistance (versus current Bridgestone products in the same dimensions) which makes it, on average, 3% more fuel efficient and achieves a reduction of 3% in CO2 output. The ECOPIA EP150 will be introduced as an integrated replacement and original equipment product during 2010, targeting compacts and mid-sized passenger cars with 14” to 16” rim sizes in 55 to 70 series. In Europe, the ECOPIA brand appeared for the first time in 1999 when the ECOPIA B381 was fitted to the VW 3L Lupo, followed by the Audi A2. In 2008, the Toyota IQ city car left the factory on ECOPIA EP25 tyres. Bridgestone introduced the range of eco-friendly premium Turanza ER300 ECOPIA tyres in Europe in April 2009. The tyre has also been fitted to some car models as original equipment. With the ECOPIA EP150, Bridgestone will bring the safety and ecology benefits of ECOPIA to small and medium-sized vehicle users. Topic du Bridgestone Turanza ER300 Ecopia => Bridgestone Turanza ER300 Ecopia Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §ckv140RL 10 septembre 2010 Signaler Partager 10 septembre 2010 L'ecopia EP150 sort apparement ce mois ci. Voici un lien sur un des sites du fabricant concernant ce produit: http://www.ecopia.eu/psr/fr/ep_150_product.html (Vidéos et blabla habituel ) Voici les tailles disponibles ou à venir: Septembre 2010 Janvier 2011 175/65 R14 EP150 82T TL 195/65 R15 EP150 91V TL 175/65 R14 EP150 82H TL 205/55 R16 EP150 91H TL 185/65 R14 EP150 86T TL 205/55 R16 EP150 91V TL 185/65 R14 EP150 86H TL 185/65 R15 EP150 88T TL 195/65 R15 EP150 91T TL 195/65 R15 EP150 91H TL Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §ckv140RL 13 septembre 2010 Signaler Partager 13 septembre 2010 Le Bridgestone ECOPIA EP150 bénéficie d'un nouveau composé de gomme appelé Nano Pro-Tech. Ce dernier réduit le coefficient de la résistance au roulement en diminuant la perte de l'énergie sur le composé du sommet du pneu pendant sa rotation. Ce composé est associé à un nouveau dessin de la bande de roulement qui présente des blocs spécifiques et de fines saignées pour un meilleur contact avec la surface du sol et des performances de freinage sur sol mouillé accrues. Les atouts de cette technologie mis en avant ? Elle permet de renforcer la sécurité, d'optimiser la résistance au roulement de 15 % (par rapport aux produits Bridgestone dans la même dimension) et de faire baisser consommation de carburant et rejets de CO2 de près de 3 %. Source: http://www.caradisiac.com/Mondial-de-Paris-2010-Bridgestone-ECOPIA-EP150-un-nouveau-pneu-ecolo-60937.htm Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §ju 300xm 27 décembre 2010 Signaler Partager 27 décembre 2010 Pour mettre un peu le sujet à jour, voila tout d'abord une interview de la directrice marketing de Bridgestone France qui parle de ce pneu : http://www.rezulteo-pneu.fr/mondial-auto-2010/mondial-de-lauto-bridgestone-presente-son-nouveau-pneu-vert-lecopia-ep-150-1240 Et un site internet du manufacturier entièrement dédié à ce pneu : http://www.ecopia.eu/ Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §lal812Pu 20 juin 2011 Signaler Partager 20 juin 2011 Pour l'avoir monté sur ma caisse (promo de chez Speedy), un pneu très décevant en conduite rapide. Très sous vireur, mauvais freineur. Beeerk Cependant en conduite papy il tout à fait acceptable ^^ Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §ju 300xm 20 juin 2011 Signaler Partager 20 juin 2011 D'un autre côté, tu vas faire un jogging avec tes mocassins? Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.