Caradisiac® utilise des traceurs (cookies et autres) pour assurer votre confort de navigation, pour réaliser des statistiques de visites ainsi que pour vous proposer des services et des publicités ciblées adaptés à vos centres d’intérêts. En poursuivant votre navigation, vous en acceptez l'utilisation. Pour plus d’informations et paramétrer vos traceurs : En savoir plus

 
Publi info
   / / /

mistubishi strakar 1999-2005

 

Karting : jerem08 Histoires du sport automobile : camerat et 1 utilisateur anonyme
Ajouter une réponse
 

     
Vider la liste des messages à citer
 
 Page :
1
Auteur
 Sujet :

mistubishi strakar 1999-2005

Prévenir les modérateurs en cas d'abus 
esc63ve
Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 27/05/2009 à 19:57:16  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Publicité
I need info about the first strakar
whatever related
Message cité 1 fois
Sujets relatif

Sujets relatifs
Paris-Dakar 2005 : Le topic  
Plus de sujets relatifs à : mistubishi strakar 1999-2005

Invité
dak98dy
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 27/05/2009 à 20:27:49  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
2000 DAKAR 260 AB SOUSA..12000DAKAR​260ABSOUSA , 2001 DAKAR 208 5 SOUSA..12001DAKAR​2085SOUSA , 2002 DAKAR 204 5 SOUSA..12002DAKAR​2045SOUSA

Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 27/05/2009 à 20:52:10  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
thank you

nice ones

Publicité

Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 02/06/2009 à 12:22:44  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 

esc63ve a écrit :
I need info about the first strakar
whatever related
Afficher plus
Afficher moins


Ces liens peuvent être intéressants:

http://www.mitsubishi-motors.c [...] chive.html
http://www.mitsubishi-motors.c [...] e/car.html
http://www.mitsubishi-motors.c [...] /cars.html

Citation :

Mitsubishi L200 Strakar (2000)
Length  :  4,370 mm
Width  :  1,900 mm
Wheelbase  :  2,840 mm
Weight  :  1,750 kg
Engine  :  Type 6G74 V6
DOHC 24-valve MIVEC
(Fitted with a 32 mm restrictor)
Displacement  :  3,497 cc
Maximum power  :  191 kw/260 ps/6,000 rpm
Maximum torque  :  336 Nm/34 kgm/3,500 rpm
Transmission  :  manual 6-speed gearbox
Suspension  :  Front: subframe with double wishbone
Rear: rigid tubular type
Brakes  :  ventilated discs + 4-pot caliper
Tyre  :  Michelin 16 inch
Fuel capacity  :  400 litre
Maximum speed  :  170 km/h



Citation :

MITSUBISHI L200 PICK-UP FOR 2005 Dakar Rally ( T2 Cross-Country Cars) Technical Specifications

OVERALL LENGTH  4220 mm
OVERALL WIDTH  1978 mm
WHEEL BASE  2700 mm
FRONT TRACK  1750 mm
REAR TRACK  1736 mm
ENGINE MODEL  Based on Mivec, 6-cylinder, 24-Valve, DOHC, adjustable inlet port, wet-sump oil system
FUEL SYSTEM  ECI multi-point fuel injection
DISPLACEMENT  3997 cc
MAXIMUM OUTPUT  270 PS / 5500 rpm
TRANSMISSION  6 speed Xtrac type, mechanical gear selection
4WD SYSTEM  full time, mechanical center diff lock
Front differential  MMC self-locking differential
Rear differential  Xtrac self-locking differential
SUSPENSION  
Front  Independent, double wishbones, coil spring
Rear  Independent, double wishbones, coil spring
Dampers  2 shocks per wheel, fully-adjustable damping
STEERING  Power-assisted rack and pinion
WHEEL STROKE  250 mm front and rear
BRAKES  Front and rear: Ventilated Brembo discs with 6-piston Brembo calipers
WHEELS  magnesium 7x16
TIRES  BF Goodrich 235/85 - 16
MINIMUM WEIGHT  1825 kg
OTHERS  Aeronautic steel multi-tubular frame
FUEL TANK CAPACITY  480 liters


Véhicule à châssis tubulaire, avec moteur et ponts du Pajero T2 de l'époque. Conçu par SBM à l'origine pour Mitsubishi Portugal qui désirait faire la promotion de ce modèle.
Message édité par Cal53qg le 02/06/2009 à 12:39:44
Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 04/06/2009 à 19:38:43  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
thank u, interesting to see this car is still on rally raids

Publicité

Invité
chv98ww
  1. Posté le 22/07/2009 à 10:54:43  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
don't hesitate to contact me.
I have this car
chvero@4x4choc.fr

Invité
gir96ti
Sport - succès bronze messages
  1. Posté le 24/08/2009 à 13:24:49  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
esque le pilote sur les photos plus hauts est le meme qui cour en rally sur une punto cette année et sur une mitsu l'anné dernière en P WRC
Message cité 1 fois
Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 09/09/2009 à 22:22:37  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Publicité

gir96ti a écrit :
esque le pilote sur les photos plus hauts est le meme qui cour en rally sur une punto cette année et sur une mitsu l'anné dernière en P WRC
Afficher plus
Afficher moins


Non, le pilote PWRC est Bernardo Sousa, alors que le pilote de rallye-raid est Carlos Sousa, qui a aussi couru sur un Volkswagen Race-Touareg privé et qui roule maintenant en championnat portugais, de nouveau sur une Mitsubishi (Racing Lancer).  ;)

Message édité par Cal53qg le 09/09/2009 à 22:23:17
Invité
nun04cz
  1. Posté le 05/12/2009 à 14:21:54  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Hello

This photos are not from the first version of the portuguese strakar

the first evolution was whit 4 doors
N10GCAHEBB​BGCAV6HE7D​CAG7URDSCA​XAQAEDCAG5​MDA6CA0MI6​LECAKEXSGN​CAFUAXUVCA​YOMLJXCA02​U8RLCA6UE0​SKCAPSBIM1​CAGSYV6XCA​UJV80YCA58​5LKWCAP3FL​ZZCA9WQU2L​CA7NS4NBCA​1NKGP7
(sorry I only found this photo)

 but because the wheelbase length (3 meters, not very good to the  narrow roads of the Portuguese Championship)  and weight (2270kg empty), Mitsubishi Portugal, ordered a new version with tubular chassis (that one on the images)...

and there are two from it.... the second evolution drive by Carlos Sousa and after by the second pilot from Mitsubishi Portugal, João Vassalo , and with the rear axel different from the second version ,the third evolution from the Strakar driven by  Carlos Sousa until exit the team, and after by Miguel Barbosa who was Champion in it,
the second version returns to Mitsubishi (some times was driven by Jean Pierre Fontenay)


After the portuguese goverment raise taxes on all vehicles all-terrain Mitsibishi Portugal withdrew rally raids and focused on rallys, with Armindo Araújo , the champion in 2009 of the PCWR, who won the Portuguese championship 2 times in a row (third to Armindo, the first was whit Citroen) who drives the Strakar to, for only two times on the Transibérico...

The third evolution of the Strakar, before Mitsubishi Portugal withdrew rally-raids, return to Faster, who "put" the new L200 look on it.

This "old-new" version was sold to Miroslav Zapetal who driven it this days



Bonjour

Ces photos ne sont pas de la première version de la strákar portugais
la première évolution a été de  4 portes

(voir photo)

 mais parce que le empattement est trés longue (3 mètres, pas très bon pour les routes étroites du championnat portugais) et le poids (2270 kg à vide), Mitsubishi Portugal, a ordonné une nouvelle version à châssis tubulaire a MSD (celle-là sur les images) ...

et il ya deux de lui .... le seconde évolution piloté por Carlos Sousa et après par le second pilote de Mitsubishi Portugal, João Vassalo, et avec un essieu arrière différent de la seconde version, la troisième évolution de la strákar conduite par Carlos Sousa jusque  la sortie de le équipe, et après par Miguel Barbosa qui a été champion en elle

la seconde version retourne à Mitsubishi (certains moments était conduite par Jean-Pierre Fontenay)

Après que le gouvernement portugais daugmenter les impôts sur tous les véhicules tout-terrain Mitsibishi Portugal a retiré le rallye raid et axé sur rallyes, avec Armindo Araújo, le champion en 2009 de la PCWR, qui a remporté le championnat portugais 2 fois de suite (troisième à Armindo, le premier était en Citroen), qui conduit à la strákar, pour seulement deux fois sur la Transibérico ...

 La troisième évolution du strákar, avant Mitsubishi Portugal a retiré de rallye-raid, returner a FASTER qui à donné le nouvelle regard L200 sur elle.

Cette « vieille nouvelle » version a été vendue à Miroslav Zapetal qui a poussé ce jour
Message cité 2 fois
Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 14/12/2009 à 19:49:46  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 

Nun04cz a écrit :
Hello

This photos are not from the first version of the portuguese strakar

the first evolution was whit 4 doors
http://aws-cf.caradisiac.com/p [...] 1NKGP7.jpg
(sorry I only found this photo)

 but because the wheelbase length (3 meters, not very good to the  narrow roads of the Portuguese Championship)  and weight (2270kg empty), Mitsubishi Portugal, ordered a new version with tubular chassis (that one on the images)...

and there are two from it.... the second evolution drive by Carlos Sousa and after by the second pilot from Mitsubishi Portugal, João Vassalo , and with the rear axel different from the second version ,the third evolution from the Strakar driven by  Carlos Sousa until exit the team, and after by Miguel Barbosa who was Champion in it,
the second version returns to Mitsubishi (some times was driven by Jean Pierre Fontenay)


After the portuguese goverment raise taxes on all vehicles all-terrain Mitsibishi Portugal withdrew rally raids and focused on rallys, with Armindo Araújo , the champion in 2009 of the PCWR, who won the Portuguese championship 2 times in a row (third to Armindo, the first was whit Citroen) who drives the Strakar to, for only two times on the Transibérico...

The third evolution of the Strakar, before Mitsubishi Portugal withdrew rally-raids, return to Faster, who "put" the new L200 look on it.

This "old-new" version was sold to Miroslav Zapetal who driven it this days
Afficher plus
Afficher moins


Thank you for these explanations!  :jap: So the very first version of the Strakar was based on a real Strada/L200 chassis?

Carlos Sousa will race the Dakar Rally 2010 on a Mitsubishi Racing Lancer so I assume Mitsubishi Portugal came back to rally-raids?

Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 14/12/2009 à 20:05:14  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Le L200 de Zapletal (3ème évolution du Strakar avec suspensions indépendantes à l'arrière, avec la nouvelle carrosserie, si j'ai bien compris):

L200%20Zap​letal
Message édité par Cal53qg le 14/12/2009 à 20:10:33
Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 25/12/2009 à 21:29:24  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
thank u for tell us the story
everyday i like more this 4x4

Invité
gir96ti
Sport - succès bronze messages
  1. Posté le 30/12/2009 à 19:45:32  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
merci pour l'info plus haut

Publicité

Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 12/01/2010 à 01:15:31  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
theres pics from the cockpits of the different versions?

Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 27/01/2010 à 18:22:28  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
ive found a interesting test of this car :D
http://www.journaldu4x4.com/?M [...] 200-Strada
Message cité 1 fois
Invité
nic26ku
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 30/01/2010 à 17:17:34  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Belle voiture ;)

Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 23/02/2010 à 20:50:14  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 

esc63ve a écrit :
ive found a interesting test of this car :D
http://www.journaldu4x4.com/?M [...] 200-Strada
Afficher plus
Afficher moins


Thank you!  :jap: Article très intéressant.

Je ne savais pas que c'était un chassis semi-tubulaire, sur base du chassis du L200 de série. Je suppose qu'il s'agit du Strakar seconde évolution?

Invité
nun04cz
  1. Posté le 26/02/2010 à 13:33:56  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
First evolution , 49-61-IG , driver Carlos Sousa, bassed on the real 4 doors  Strada/L200 , but with independent rear suspension!!

L%20200%20​-%201998%2​0-%20souza​07012mb313​5366


Second evolution , 35-23-ND , driver Carlos Sousa , sold to ralliart but returns to the portuguese championship (rented) ,driver João Vassalo, and finally returns to France and Ralliart to be drived sometimes by Jean Pierre Fontenay (in white), semi-tubular chassi, suspension in the rear a tubular (!!!) axle.... I think this is the one who is on http://www.journaldu4x4.com/?M [...] 200-Strada , but whit the "flat" tubular axel

L2002000da​kar5

L2001999da​kar1258904​8




third car (evolution), 50-32-PN , is a litle evolution over the second evolution, , a tubular rear axel a litle diferent (all flat)
we can see the difference between them, on the cargo area (plane in the second evolution and slightly "extended" in the third)

7146
7161
L2002001ca​rlossousa2​1436720
esporaobar​bosa01
lameirinho​barbosa05
mbsegafred​o5





"third and half" evolution , driven by Miguel Barbosa . In that year the third evolution get independent rear suspension... wider but whit a  litle less wheel base (see that the coner of the cab was cut) , but as you can see, the original chassi still visible under the cab, the suspension arms are the same as the fourth evolution , because that was wider
catelobran​comb1
portalegre​mb6
Strakarweb​mail

delrei2





Sold to RaliArt/Mitsubishi, returns driven by German lady Andrea Mayer  
l53
aaa
ccr2005dak​tm1480
ccr2005dak​tm0481





After that was sel to a russian driver ( I dont know his name)
8589429b78​eec1a7ce41​e4fafa393f​5d
200






fourth evolution , 21-86-SS, driver Carlos Sousa, full tubular chassi

L200200220​03l2517196​081726978
29267
29260


in test in France, before the Dakar... note the covered cargo area, only used on the Dakar ( more 5 km/h in top speed)
fiaccr2003​daktm0163




in baja spain
2003sousa8



in the end of that year, the Strakar apears with a diferent hood (flat)...this ist the last change , before return to Faster to have the new look of the Strakar/L 200

L2002004l1​1443940244​43762
Miguel20Ba​rbosa
sousa20022
segrafredo​mb2




Here with the "new look" driven by Armindo Araújo

382g

1156339102​4.ts114739​7301627

380ARMINDO​STRAKAR

000

Strakar381​g







Here after Zapletal buying , and before be paityng in black/orange (wins the 2007 england baja)

STRAKARphp​LFNbcf

STRAKARphp​KR3Gzb
Message cité 2 fois
Message édité par Nun04cz le 26/02/2010 à 19:54:50
Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 27/02/2010 à 04:17:25  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Nuno Filipe, thanks for all the pics and info :sol:
i hope u can keep posting more about the strakar

Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 28/02/2010 à 15:36:54  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Very interesting information!  :jap:

Nun04cz a écrit :
First evolution , 49-61-IG , driver Carlos Sousa, bassed on the real 4 doors  Strada/L200 , but with independent rear suspension!!

http://aws-cf.caradisiac.com/p [...] 135366.jpg
Afficher plus
Afficher moins


I guess it must be very similar to the Mitsubishi Challenger/Pajero Sport/Montero Sport driven by Hiroshi Masuoka the same year in Dakar, as the road version of this vehicle share the same chassis with the L200/Strada? The preparation was also made by SBM?

Masu1601_2​mb

Invité
nun04cz
  1. Posté le 01/03/2010 à 16:28:59  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
hello

I thing both cars (Chanllenger and L200 1st evo) born in the same place, Sonauto/Faster, and not in SBM !!
But the Chanllenger runs with a rear wheel axe

The independent rear suspension of the first Strakar have the same design from a old Pajero, run with the russian driver Naryshkin in 1996, and the Pajero runs with a big stiker from FASTER

I think all Mitsubishi´s, until Mitsubishi Motorsport by SBM, were built in Sounauto/Faster

The second and third evolution from de Strakar, born in SBM

The "third and half" and forth evolution, were built in FASTER again , in that time Sonauto was in problens , and close

SBM turns to be Mitsubishi Motorsport and only build the pagero evo´s.... now ex-SBM/Mitsubishi are JMB Stradale



MORE STRAKAR PHOTOS

 a Strakar, "old look" tubular chassi...Build in Faster to a Ukrainian pilot
2166664637​6dd466199a​o
note the exhaust and hi-lift stands are much higher than in Carlos Sousa car..this is a diferent chassi!!


Miguel Barbosa fly...
9588

Miguel Barbosa
catelobran​comb

Andrea Mayer
ccr-2005-d​ak-tm-38

Zapletal
3266440183​7a65cfd55a​o

3178803674​b076e4267e​b

3213650072​34776f0e3c​b

4265637443​06e192b6f2​b

4065336088​4016b7ccd5​o




I'll put more photos in the future, but first I have to buy a new scanner and find out where I put the magazines where there are tests to the diferents strakars
Message cité 2 fois
Message édité par Nun04cz le 02/03/2010 à 15:23:39
Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 02/03/2010 à 22:35:07  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 

Nun04cz a écrit :
hello

I thing both cars (Chanllenger and L200 1st evo) born in the same place, Sonauto/Faster, and not in SBM !!
But the Chanllenger runs with a rear wheel axe

The independent rear suspension of the first Strakar have the same design from a old Pajero, run with the russian driver Naryshkin in 1996, and the Pajero runs with a big stiker from FASTER

I think all Mitsubishi´s, until Mitsubishi Motorsport by SBM, were built in Sounauto/Faster

The second and third evolution from de Strakar, born in SBM

The "third and half" and forth evolution, were built in FASTER again , in that time Sonauto was in problens , and close

SBM turns to be Mitsubishi Motorsport and only build the pagero evo´s.... now ex-SBM/Mitsubishi are JMB Stradale
Afficher plus
Afficher moins


Hello. According to this website (http://pontdevaux.free.fr/entrep/sbm.htm), SBM has prepared factory Mitsubishi since 1984.  :jap: Maybe, it doesn't include these two vehicles.

I don't remember for Naryshkin, but I know that Jean-Pierre Strugo ran with a Pajero T3 with independant rear suspension in Dakar 1997, one year before the factory with the Pajero Evolution T2.

2l216

Message édité par Cal53qg le 02/03/2010 à 22:35:41
Invité
esc63ve
Coupe bronze Sport Sport - succès argent nombre de vues Sport - succès argent sujets
  1. Posté le 04/03/2010 à 19:25:58  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Nuno Filipe, we'll be waiting tests from the strakars
if u could, put'em in a good size to see detailes of the strakar like cockpit, engine, suspension, etc...

also, everybody who knows more about the strakar keep posting
i hope this thread can have all the info we can know

Invité
nun04cz
  1. Posté le 05/03/2010 à 09:43:04  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
But in the top of the door, of Strugo car, says Sonauto !!!!!!

Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 07/03/2010 à 17:09:04  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Sonauto was the French importer of Mitsubishi.

Invité
mas57ja
  1. Posté le 18/03/2010 à 13:54:35  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Les photos sont tout simplement impressionnantes ! :rs:

Invité
nun04cz
  1. Posté le 05/04/2010 à 09:48:23  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
The Zapletal Strakar is for sale...


http://www.rally24.com/rally-c [...] -3109.html

Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 05/04/2010 à 15:42:19  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Citation :

Mitsubishi L200      
Price: 350000 EUR

Country: Czech Republic
Production date: 2001
Class: Rally Raid T1
Power: 275

Seller Name: Jan
Country: Czech Republic

Carlos Sousa ex-car. He won Wold championship and he was third and fourth on Dakar. Car was build in Mitsubishi Motor Sport France based on MPR10. Now Zapletal's car. He was 7th on Dakar 2009 with this car. More photos and info: www.offroadsport.cz

There must be some mistake. The best result of Sousa on the Dakar Rally is fourth in 2003. And if the vehicle was produced in 2001, it's not possible that it was based on MPR10 which was the first Pajero Evolution Prototype, launched at the end of the year 2002 for the Dakar 2003.

The price is also quite expensive for such an old vehicle.
Message édité par Cal53qg le 05/04/2010 à 15:57:20
Invité
nun04cz
  1. Posté le 07/04/2010 à 11:39:58  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
well observed....

Yes, there are mistakes

the 4th Strakar evo, only comes in 2003, and yes the best result from Carlos Sousa in the Dakar was in 2003 in the 4th evo Strakar...the one with full tubular chassi

But the 4th Strakar is almost a MPR10  inside

I see it near the Mitsubishi protos, and all you can see from suspension and transmission are the same design.... Only the gear box are diferent , the Strakar gearbox is (was at least when I looked) a Ricardo...




And yes is veeeeeeeeeery expensive.... but only if I have that money !!!!.... but using the news rules in cross-coutry, I put a Lancer Evolution IX/X engine in the Strakar .... you can use again petrol turbo engine, if they are approved in Gr N , to try beat the turbo-diesel engines

Last month in the second competition for the portuguese TT championship, have a debut from a JMB-Stradale Lancer Racing with the Lancer Evolution X engine , and was more fast than the BMW x3 from X-raid....only a illness from Miguel Barbosa , stole him a certain victory !!!
Message édité par Nun04cz le 07/04/2010 à 11:51:29
Invité
cal53qg
Coupe bronze Sport Sport - succès bronze nombre de vues Sport - succès bronze sujets
  1. Posté le 09/04/2010 à 02:14:55  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 
Thank you for the clarifications!  :jap:

I didn't know that JMB Stradale put the Lancer Evo engine in the Racing Lancer, a third kind of engine in this chassis.
Message cité 1 fois
Invité
nun04cz
  1. Posté le 22/04/2010 à 19:33:00  
  2. answer
  1. Prévenir les modérateurs en cas d'abus
 

Cal53qg a écrit :
Thank you for the clarifications!  :jap:

I didn't know that JMB Stradale put the Lancer Evo engine in the Racing Lancer, a third kind of engine in this chassis.
Afficher plus
Afficher moins





It´s a complete new chassi...
in 2010 FIA rules ,  new cars must have the fuel-tank behind the driver and co-driver, is now forbiten the tank under the seats

so, the 3 spare wheels are 2 under the seats, and the 3rd in the back lying after the fuel tank

this weekend , in the 3rd round of the portuguese all-terrain championship,  another almost win from the new car...Barbosa lost because the turbo broke at only 50km of the arrive... but can finished in second. Misslin wins the prologue


this new Lancer turbo, is very very fast... I heard in the assistance, that the torque is near of 600Nm!!!!!!!!!!!!...about 150Nm more than the atmospheric 4,0l V6...
to 1750 kg!!!!!!! less 75kg......

they call the "baja" evolution, because this car dont go to the Dakar... the fuel tank is to small

a funny story to close....this "baja" evo, there are a small camera on the back, for the pilot see on a small screen , when is maneuvering back !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... no, I'm not kidding !!!!

Message édité par Nun04cz le 22/04/2010 à 19:45:46
Publicité

 Page :
1

Aller à :
 


Les 5 sujets de discussion précédents Nombre de réponses Dernier message
Photos Range Rover Pacific Dakar 1984 5
The Micro Run 2009 : 50 cm3 par personne, 125 cm3 pour deux 0
Mazda BT-50 pour le rallye aicha des gazelles? 1
Markko Martin en rallye-raid ? 0
cherche partebaire Rallye des roses edition 2010 1