Invité §MG 728OL 9 juin 2003 Signaler Partager 9 juin 2003 Bonjour, Savez vous si la Morgan +8 est homologuée pour la France. Sinon comment ça se passe si on souhaite quand même rouler en France avec ce genre de voiture. + Commentaires et avis sur cette magnifique auto les bienvenues http://www.morgan-motor.co.uk/sales/gfx/oct02-Plus8.jpg Dimensions Length : 3960mm/13' Width : 1600mm/5'3" (standard wheels) / 1720mm/5'6" (optional wheels) Height :1150mm/3'9" (approx) Chassis Separate Z shaped section with 5 tubular or box section cross members Colours Royal Ivory, Corsa Red, Indigo Blue, Black and Connaught Green. Any single or two-tone combination from the ICI Autocolour range is available as an option. Weight Kerb weight, kg (actual dependent on spec.) : 940 Ground clearance (average) (driver and passenger) : 14cm/5.5" Max. total weight including passengers and luggage, kg : 1400 Fuel Fuel Tank Volume litres/gallons : 50/11 Fuel Consumption : 4.0, V8 16 valve mpg (1/100km) Urban 16.41 (17.21) Extra Urban 30.74 (9.19) Combined 23.23 (12.16) Wheels Standard Bolt on alloy (5 stud) 6.5" x 15" (205/60/15 tyres) Optional Centre lock wire wheels with Rudge hubs 6.5" x 16" (205/55/16 tyres) Optional Centre lock alloy wheels with Rudge hubs 6.5" x 16" (205/55/16 tyres) Steering Turning circle m/ft : 9.75/32 Turns lock to lock : 3 rack and pinion Steering column : Collapsible safety top section with combined steering lock Steering wheel : 35cm/14" or 38cm/15" (41cm/16" airbag with offset centre) Transmission Mph/1000 rpm (top gear) : 28.48 Mph at 2500 ft/min, piston speed (theoretical) : 154 Final drive ratio : 3.23:1 Overall gearing in top gear : 2.55:1 Indirect ratios: 1st gear : 3.32:1 2nd gear : 2.087:1 3rd gear : 1.397:1 4th gear : 1.0:1 5th gear : 0.79:1 Reverse : 3.43:1 Clutch : Single dry plate 241mm Rear axle : Tubular live axle with hypoid gears Suspension Front : Independent sliding pillar with coil springs and gas filled telescopic shock absorbers Rear : Semi-elliptic leaf springs with gas telescopic shock absorbers Toe in : 0-3 mm or 0-30 Engine 4.0, V8 16 valve Valve : Central camshaft with hydraulic tappets Bore x stroke, cc : 94 x 71.12 Engine capacity, cc : 3946 Max output EEC, kw/hp/rpm : 140/190/4800 Max torque EEC - Nm/rpm : 305/3500 Max torque EEC, lb - ft/rpm : 225/3500 Power to weight ratio hp/tonne : 202 Torque to weight ratio, lb ft/tonne : 239 Octane rating : min 95 Ron Fuel System : Electronic fuel injection. Sealed evaporative control system through charcoal canister. Exhaust system : Cast iron manifolds to stainless steel system with twin catalysts with lambda sensors Compression ratio : 9.35:1 Brakes Front : AP lockheed 4 pot callipers, 28cm/11" disc brakes Rear : 23cm/9" drum Operation : Hydraulic, dual circuit with vacuum servo assistance Handbrake : Sports "Fly-off" type Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §Sho344rs 9 juin 2003 Signaler Partager 9 juin 2003 Superbe, mais je suis vachement étonné par le poids de l'engin. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §Sho344rs 9 juin 2003 Signaler Partager 9 juin 2003 T'as intérêt à vachement bien te renseigner auprès des Mines ou de la DRIRE (je sais plus laquelle des deux....) sur les homologations de ces engins. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
Invité §kry067xm 9 juin 2003 Signaler Partager 9 juin 2003 T'as des goûts bizarre... justement une partie de son échec est expliqué par la forme de ses phares des phares de new beetle inversés en plus Sinon j'aime beaucoup les morgan, même si la vocation plutot "ballade/sport" de l'engin me plait moins que les radicales seven/cat Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites Plus d'options de partage...
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