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Morgan

Morgan +8


Invité §MG 728OL

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Invité §MG 728OL

Bonjour,

 

Savez vous si la Morgan +8 est homologuée pour la France. Sinon comment ça se passe si on souhaite quand même rouler en France avec ce genre de voiture.

+ Commentaires et avis sur cette magnifique auto les bienvenues

 

http://www.morgan-motor.co.uk/sales/gfx/oct02-Plus8.jpg

 

Dimensions Length : 3960mm/13'

Width : 1600mm/5'3" (standard wheels) / 1720mm/5'6" (optional wheels)

Height :1150mm/3'9" (approx)

 

Chassis Separate Z shaped section with 5 tubular or box section cross members

Colours Royal Ivory, Corsa Red, Indigo Blue, Black and Connaught Green. Any single or two-tone combination from the ICI Autocolour range is available as an option.

Weight Kerb weight, kg (actual dependent on spec.) : 940

Ground clearance (average) (driver and passenger) : 14cm/5.5"

Max. total weight including passengers and luggage, kg : 1400

 

Fuel Fuel Tank Volume litres/gallons : 50/11

Fuel Consumption : 4.0, V8 16 valve

mpg (1/100km)

Urban 16.41 (17.21)

Extra Urban 30.74 (9.19)

Combined 23.23 (12.16)

 

 

Wheels Standard Bolt on alloy (5 stud) 6.5" x 15" (205/60/15 tyres)

Optional Centre lock wire wheels with Rudge hubs 6.5" x 16" (205/55/16 tyres)

Optional Centre lock alloy wheels with Rudge hubs 6.5" x 16" (205/55/16 tyres)

 

Steering Turning circle m/ft : 9.75/32

Turns lock to lock : 3 rack and pinion

Steering column : Collapsible safety top section with combined steering lock

Steering wheel : 35cm/14" or 38cm/15" (41cm/16" airbag with offset centre)

 

Transmission Mph/1000 rpm (top gear) : 28.48

Mph at 2500 ft/min, piston speed (theoretical) : 154

Final drive ratio : 3.23:1

Overall gearing in top gear : 2.55:1

Indirect ratios:

1st gear : 3.32:1

2nd gear : 2.087:1

3rd gear : 1.397:1

4th gear : 1.0:1

5th gear : 0.79:1

Reverse : 3.43:1

Clutch : Single dry plate 241mm

Rear axle : Tubular live axle with hypoid gears

 

Suspension Front : Independent sliding pillar with coil springs and gas filled telescopic shock absorbers

Rear : Semi-elliptic leaf springs with gas telescopic shock absorbers

Toe in : 0-3 mm or 0-30

 

 

Engine 4.0, V8 16 valve

Valve : Central camshaft with hydraulic tappets

Bore x stroke, cc : 94 x 71.12

Engine capacity, cc : 3946

Max output EEC, kw/hp/rpm : 140/190/4800

Max torque EEC - Nm/rpm : 305/3500

Max torque EEC, lb - ft/rpm : 225/3500

Power to weight ratio hp/tonne : 202

Torque to weight ratio, lb ft/tonne : 239

Octane rating : min 95 Ron

Fuel System : Electronic fuel injection. Sealed evaporative control system through charcoal canister.

Exhaust system : Cast iron manifolds to stainless steel system with twin catalysts with lambda sensors

Compression ratio : 9.35:1

 

Brakes Front : AP lockheed 4 pot callipers, 28cm/11" disc brakes

Rear : 23cm/9" drum

Operation : Hydraulic, dual circuit with vacuum servo assistance

Handbrake : Sports "Fly-off" type

 

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Invité §Sho344rs

T'as intérêt à vachement bien te renseigner auprès des Mines ou de la DRIRE (je sais plus laquelle des deux....) sur les homologations de ces engins.

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T'as des goûts bizarre... justement une partie de son échec est expliqué par la forme de ses phares

 

 

 

des phares de new beetle inversés en plus :p

 

Sinon j'aime beaucoup les morgan, même si la vocation plutot "ballade/sport" de l'engin me plait moins que les radicales seven/cat :jap:

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