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The new 2017 FORD GT / La nouvelle FORD GT 2017.


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After so many rumors and denials, Ford has introduced a new Ford GT.

 

Draws the least to say is that this car is a big event.

 

What is your first opinion on that new car ???

 

Thank you all in advance for sending us, your opinions.

Those who know how to communicate on our the Forum, will be able to interact directly. For those who can not do it, I myself will publish their comments under their name.

Anyone can read our forum which link is :

 

European Ford GT Owners Club

 

Here, again, the link with the video presentation of the FORD GT 2016:

 

https://media.ford.com/content/fordm...-supercar.html

 

On that message and others to follow, I communicate to you the first pictures of the FGT 2016.

 

To start, here is a first and quick personal opinion:

 

In the US, the reception seems enthusiastic.

On a nearby French forum, I read disappointment, either because it is not inspired "retro" or because it has no V8, either because it is similar to other Super-Cars of the moment.

 

To respond to these criticisms, I consider that Ford was right to enroll in a living market, rather than nostalgia.

We can not move forward with eyes fixed on the past.

It is fortunate that such research and innovation efforts are engaged and we can not do it without worrying about the return on investment.

 

Personally, I am delighted to see in the cockpit (finally), electronic equipment for road use, and an automatic transmission with double clutch.

However, and very personally again, I regret that Ford seems to have forgotten everything again Luggage space !!!

 

In terms of the line, immediately, I am positive on its impressive appearance, and a little less on a "complexity" of drawing, which seems excessive.

To definitely say, of course I wait to see it physically.

 

Francis.

———————————————————————————————————————————

 

Après tant de rumeurs et de démentis, Ford vient de présenter une nouvelle FORD GT.

Le moins qu’on puise dire est que cette voiture est un grand évènement.

 

Qu’en pensez vous ???

 

Je vous remercie tous par avance de me faire parvenir vos opinions.

Ceux qui savent comment communiquer sur le Forum, pourront y dialoguer directement. Pour ceux qui ne savent pas le faire, je publierai moi-même leurs propos sois leur nom.

Tout le monde peut lire sur le lien :

 

European Ford GT Owners Club

 

Voici , à nouveau, le lien avec la Video de présentation de la FORD GT 2016 :

 

https://media.ford.com/content/fordm...-supercar.html

Sur ce message et sur d’autres à suivre, je vous communique les premières photos de la FORD GT 2016.

 

Pour commencer, voici une première opinion personnelle :

 

Aux USA, l’accueil semble enthousiaste.

Sur un forum français voisin, je lis des déceptions, soit parce qu’elle n’est pas d’inspiration « rétro », soit parce qu’elle n’a pas de V8, soit parce qu’elle ressemble à d’autres Super-Cars du moment.

 

Pour répondre à ces critiques, je considère que Ford a raison de s’inscrire dans un marché vivant, plutôt que dans la nostalgie.

On ne peut pas progresser avec l’oeil fixé sur le passé.

Il est heureux que de tels efforts de recherche et de novation soient engagés, et on ne peut pas le faire sans se préoccuper du retour sur l’investissement.

 

A titre personnel, je me réjouis d’apercevoir dans l’habitacle (enfin), des équipement électroniques permettant un usage sur route, ainsi qu’une boite automatique avec double embrayage.

En revanche, et à nouveau à titre très personnel, je regrette que Ford semble avoir à nouveau oublié tout espace à bagage !!!

 

Pour ce qui est de la ligne, dans l’immédiat, je suis positif sur son aspect très impressionnant, et un peu moins sur une « complexité » de dessin, qui me paraît excessive.

Pour me prononcer, j’attends évidemment de la voir physiquement.

 

Francis.

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Indéniablement une magnifique voiture.

 

Mais est-ce pour autant une légitime descendante des GT 40 et Ford GT ? Sous certains angles peut-être. Et comme beaucoup je déplore le choix d'un V6.

 

La mode est au "downsizing" : d'accord, mais pourquoi pas un V8 de 3,5l plutôt qu'un V6 de même cylindrée ?

 

C'est sur l'architecture moteur que je tique le plus.

 

--------------------------------

 

For sure a splendid car.

 

But is it really something like the old GT40 and Ford GT ? Perhaps. But I would preafer to see a V8 engine, even a little V8.

 

For me, with a V6, it's difficult to say it's the GT family...

 

:bah:

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Indéniablement une magnifique voiture.

 

Mais est-ce pour autant une légitime descendante des GT 40 et Ford GT ? Sous certains angles peut-être. Et comme beaucoup je déplore le choix d'un V6.

 

La mode est au "downsizing" : d'accord, mais pourquoi pas un V8 de 3,5l plutôt qu'un V6 de même cylindrée ?

 

C'est sur l'architecture moteur que je tique le plus.

 

--------------------------------

 

For sure a splendid car.

 

But is it really something like the old GT40 and Ford GT ? Perhaps. But I would preafer to see a V8 engine, even a little V8.

 

For me, with a V6, it's difficult to say it's the GT family...

 

:bah:

 

 

 

Dear CHED.

 

I beg to disagree with your response.

 

1 / Continuity of the line :

The GT 2005/2006 looked so much like the GT40, that an untrained eye could be mistaken.

For the "car of the centennial," Ford wanted to bring back to the GT40 who had given the brand a worldwide reputation in terms of performance. This was particularly successful.

 

Today, the goal is to sit the reputation the engine "ecoboost" that Ford wants to make the vector of its commercial approach.

The evocation of the past remains present, but the idea of the future has priority.

In this sense, the challenge seems to me particularly successful, whatever the personal aesthetic judgment.

 

Unlike some, I find that at certain angles and under some "Photoshop" skins, the new FORD GT evokes extremely well her ancestry.

You will find, following, some illustrations of that.

 

2 / V8?

 

I do not see why the V8 would be sacred.

The new GT is not a replica or a « continuation » where a V8 could be necessary.

Progress is likely to do better but cheaper , lighter, less voracious, etc ...

With 660 HP, I do not see what evokes the idea of "down-sizing".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(In French)

 

Cher CHED.

 

Je me permets de ne pas être d’accord avec ta réaction.

 

  • 1/ Continuité de la ligne :

 

La GT de 2005 / 2006 ressemblait tant à la GT40, qu’un oeil non averti pouvait s’y tromper.

Pour la « voiture du centenaire », Ford tenait à évoquer au plus près la GT40 qui avait donné à la marque, une réputation mondiale sous l’angle de la performance. Ce fut particulièrement réussi.

 

Aujourd’hui, le but est d’assoir la notoriété du moteur « ecoboost » dont Ford veut faire le vecteur de sa démarche commerciale.

L’évocation du passé reste donc présente, mais c’est la capacité à marquer l’avenir qui est prioritaire.

En ce sens, le pari me semble particulièrement réussi, quelque soit le jugement esthétique personnel.

 

Au contraire de certains, je trouve que sous certains angles, et sous quelques habillages « Photoshop », la nouvelle évoque extrêmement bien son ascendance.

Tu en trouveras quelques uns à la suite.

 

  • 2/ V8 ?

 

 

Je ne vois pas ce que le V8 a de sacré.

La nouvelle GT n’est ni une réplique, ni une « continuation ».

Le progrès c’est probablement de faire mieux avec moins cher, moins lourd, moins vorace, etc…

Quant-au « down-sizing », avec 660 CV, je ne vois pas ce qu’on évoque.

 

 

divers-2-gt-gulf-img.jpg

 

FordGT_white.jpg

 

 

10685457_532600500176122_766023653995055599_n.jpg

 

 

bf0accd6b9fde10031a8078e83f08241.jpg

 

 

10422548_532600506842788_3460306084288990256_n.jpg

 

 

Amitiés.

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FROM RICHARD BILLING (UK).

Honourable Directeur,

 

First thoughts:-

 

1. Fantastic silhouette.

2. Aero looks interesting.

3. V6 twin turbos, brave choice.

4. Hope they send 101 to Europe.

5. Am I getting old?

6. Can I get one!

 

Best Regards

 

Richard Billings

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FROM FABIAN (FRANCE) :

 

Good Evening,

 

For my part, I find beautiful.

Maybe a purchase in perspective in a while ...

 

I also wanted to point out that my Ford GT Heritage is sold and I just ordered a McLaren 650S MSO Limited Edition.

 

Sincerely,

 

Fabian.

—————————————————————————————————————

Bonsoir,

 

Pour ma part, je la trouve splendide.

Peut-être un achat en perspective dans quelques temps...

 

Je voulais également vous signaler que ma Ford GT Heritage est vendue et que je viens de commander une McLaren 650S MSO Limited Edition.

 

Bien cordialement,

 

Fabian.

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FROM FABIAN :

 

Good Evening,

 

For my part, I find beautiful.

Maybe a purchase in perspective in a while ...

 

I also wanted to point out that my Ford GT Heritage is sold and I just ordered a McLaren 650S MSO Limited Edition.

 

Sincerely,

 

Fabian.

—————————————————————————————————————

Bonsoir,

 

Pour ma part, je la trouve splendide.

Peut-être un achat en perspective dans quelques temps...

 

Je voulais également vous signaler que ma Ford GT Heritage est vendue et que je viens de commander une McLaren 650S MSO Limited Edition.

 

Bien cordialement,

 

Fabian.

 

 

 

Hello Fabian.

Thank you for your message.

Congratulations for your purchase of a very exclusive Mac Laren.

I hope you will not regret your too your beautiful Ford GT Heritage.

I seriously considered purchasing it, but as it is often the case in such fields, Madame expressed a hostility that I have considered. However, she was very happy to see me finalize the purchase of a Ferrari California which falls more in the feminine criteria.

I would be very grateful if you put me in touch with the new owner of your Ford GT.

I remind you that we appeal no funds, and there is no commercial activity in the life of the group of passionate that I lead.

The new Ford GT will be delivered in 2016, and under conditions that are not yet known.

This leaves me time to confirm my wish to order one.

To give you (maybe) wishes to by it, here is the installation "Photoshop" a Gulf release.

—————————————————————————————————-

Bonjour Fabian.

Merci pour votre message.

Bravo pour l'acquisition de cette Mac Laren très exclusive.

J'espère que vous ne regretterez pas trop votre belle Ford GT Héritage.

J'ai sérieusement envisagé son achat, mais comme c'est très souvent le cas en de tels domaines, Madame a exprimé une hostilité dont j'ai dû tenir compte. En revanche, elle a été très heureuse de me voir finaliser l'achat d'une Ferrari California qui rentre plus dans les critères féminin.

Je vous serais très reconnaissant de me mettre en relation avec le nouveau propriétaire de votre Ford GT. Je vous rappelle qu'il n'y aucun appel à finance, ni activité commerciale dans la vie du groupe de passionné que j'anime.

La nouvelle Ford GT ne sera livrée qu'en 2016, et sous des conditions qui ne sont pas encore connues.

Ceci me laisse le temps de confirmer mon souhait d'en commander une.

Pour vous donner (peut-être) envie de l’acheter, voici le montage "Photoshop" d'une version Gulf.

 

 

divers-2-gt-gulf-img.jpg

 

Best regards.

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FROM FELIX (Switzerland).

 

Francis,

I hate! Is:

1. not attratif

2. It has doors like a Lamborghini or Ferrari

3. the "design" is done in a way like any other "supercars"!

I am never spend my money for a car like this!

hi

Felix.

—————————————————————————————————————-

Francis,

je le deteste ! Il est :

1. pas attratif

2. il a des portes comme une Lamborghini ou Ferrari

3. son "design" est fait d'une maniere comme tous les autres "supercars" !

Je voudrai jamais depenser mon argent pour une voiture comme celle-ci !

Salut

Felix

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FROM LAWRENCE (UK) :

 

 

Hi Francis

Thanks so much for sending pics.

It's beautiful right up to date and doesn't compromise our cars in any way.

Me and my brother want to order one each.

I spoke to David Jones today to see if he had spoke to Ford so we could get on the list.

I won't be selling either of my two GT,s to fund the new one.

I can't see myself ever selling them.

Do you think we will be able to obtain two new Ford GT.s

Are you going to get one.

Kind regards

Lawrence

unnamed.jpg

——————————————————————————————————-

Salut Francis.

Merci beaucoup pour l'envoi de photos.

Elle est belle pour ce qu’on en voit, et elle ne compromet nos voitures en aucune façon.

Moi et mon frère voulons en commander chacun une.

Je ai parlé à David Jones aujourd'hui pour voir s’il avait parlé à Ford de notre volonté d’être sur la liste des candidats acheteurs

Nous ne vendrons pas nos Ford GT actuelles pour financer les nouvelles.

Nous ne pouvons pas imaginer de les vendre un jour.

Pensez-vous que nous serons en mesure d'obtenir deux des nouvelles GT Ford

Allez-vous en acheter une ?

cordialement

Lawrence

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FROM LAWRENCE (UK) :

 

 

Hi Francis

Thanks so much for sending pics.

It's beautiful right up to date and doesn't compromise our cars in any way.

Me and my brother want to order one each.

I spoke to David Jones today to see if he had spoke to Ford so we could get on the list.

I won't be selling either of my two GT,s to fund the new one.

I can't see myself ever selling them.

Do you think we will be able to obtain two new Ford GT.s

Are you going to get one.

Kind regards

Lawrence

 

 

 

 

Lawrence Hello and thanks for your message.

 

Me neither, I have no intention of selling my 2006 Ford GT.

I would like to have a FordGT 2016 this color (Photoshop) in my garage.

 

FordGT_white.jpg

 

Unfortunately, you and I will have to wait a bit, because the market conditions are not yet known (Neither the price, probably very high, nor the expected number or export to Europe, etc ...).

The first should be delivered in 2016.

 

I'll do ANYTHING to have one with us at the FORD GT DAYS 2016 at Le Mans Classic.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Bonjour Lawrence et Merci pour votre message.

Moi non plus, je n'ai aucune intention de vendre ma Ford GT 2006.

Je verrais bien une FordGT 2016 de cette couleur (Photoshop) dans mon garage.

 

Malheureusement, vous et moi devrons attendre un peu, car les conditions de commercialisation ne sont pas encore connues (Ni le prix qui sera probablement très élevé, ni le nombre prévu, ni l'exportation vers l'Europe, etc...).

Les premières devraient être livrées en 2016.

 

Je vais TOUT faire pour que nous en ayons une avec nous aux FORD GT DAYS 2016, au Mans Classic.

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Invité §GTM045xf

Hi Francis. Hope you are doing well!

 

Miss you guys allot. You french GT owners where fantastic.

 

I love the new GT but what really chocked me like many others where the choice of the V6 engine.

I understand that they took the 3.5L V6 because it is used i the prototype race car ( see link )

 

http://www.autoblog.com/2013/1 [...] a/#image-1

 

and by that they didn't have to create a all new V6 or V8, but to keep up with the 458, 650S and the Huracan they should have made a smaller V8.

 

I have several friends that have ordered cars in the states and I will fly over when one of them have got one to test it and hear it in real life.

The videos of it starting sounds like a GT-R ad idle, so that is good and bad because you can never compete a v6 with a loud racy V8.

 

Anyway, if I love the car in real life than I think a heritage or a all black with black wheels, red calipers with red stitches would be the ultimate color of it.

 

2015 and 2016 is a very VERY interesting super car year.

 

Cheers

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Hi Francis. Hope you are doing well!

 

Miss you guys allot. You french GT owners where fantastic.

 

I love the new GT but what really chocked me like many others where the choice of the V6 engine.

I understand that they took the 3.5L V6 because it is used i the prototype race car ( see link )

 

http://www.autoblog.com/2013/1 [...] a/#image-1

 

and by that they didn't have to create a all new V6 or V8, but to keep up with the 458, 650S and the Huracan they should have made a smaller V8.

 

I have several friends that have ordered cars in the states and I will fly over when one of them have got one to test it and hear it in real life.

The videos of it starting sounds like a GT-R ad idle, so that is good and bad because you can never compete a v6 with a loud racy V8.

 

Anyway, if I love the car in real life than I think a heritage or a all black with black wheels, red calipers with red stitches would be the ultimate color of it.

 

2015 and 2016 is a very VERY interesting super car year.

 

Cheers

 

Hello GTMeister (From Sweden).

 

Indeed, with the advent of the new Ford GT, the years 2015 and 2016 will be rich in comments and events.

 

I already work for this new Ford GT be present among his older sisters at Le Mans Classic 2016.

No matter whether it be mine, for which I expressed a order, or the one of a higher priority buyer ... We will need at least one, if not more with us during that great event.

I also just informed the men of Ford, that I propose to pool with them, some of my organization and my reservations during our FORD GT DAYS 2016 at Le Mans Classic.

 

I have no intention to sell my marvelous 2006 white / blue stripes, which will always remain an icon and a wonderful Piece of Art for me.

 

But the 2016 is fascinating by the aggressivity and the extreme personality of its lines, although it shares some of his inspiration with others.

For now, I have to get an opinion, only on the pictures. The very first being followed by other better taken under less artificial angles, the charm is growing irresistibly over me.

 

For now, apart from the heavy uncertainty about the price, I wonder about the size of the cabin and the car's ability to carry luggage, which looks even worse than on the 05/06 model.

 

Unlike you and many others, I do not regret the lack of a V8.

Progress is to do more with fewer resources, less weight, less pollution, less volume. So, long live the Ecoboost V6. With over 600 hp advertised, no one should be frustrated.

We must also admit that if Ford did not have to promote his new quasi universal engine, proving that it could be very powerful, this new GT never would have emerged.

As for the noise (very strong), which you are the champion, I am sure you will find a solution to be record holder again!

Do not worry about the sound heard on the first video. Ford states that the acoustic work is not complete, nor on the exhaust or on the compressors.

 

Friendships.

——————————————————————————————————————————-

 

Bonjour GTMeister (Suède).

 

Effectivement, avec l’apparition de cette nouvelle Ford GT, les années 2015 et 2016 vont être riches en commentaires et en évènements.

 

Je travaille déjà pour que cette nouvelle Ford GT, soit présente au milieu de ses soeurs aînées au Mans Classic.

Peu importe que se soit la mienne, pour laquelle j’ai fait une demande d’option, ou bien celle d’un acheteur plus prioritaire… Il nous en faudra au moins une, si ce n’est beaucoup plus.

Je viens également de faire savoir au gens de Ford, que je mettais à leur disposition, une partie de mon organisation et de mes réservations, pendant nos FORD GT DAYS 2016 au Mans Classic.

 

Je n’ai aucune intention de vendre mon exemplaire de 2006 qui restera toujours une icône et une merveilleux objet d’Art à mes yeux.

 

Mais la 2016 est fascinante par l’agressivité et la personnalité extrême de ses lignes, même si elle partage une partie de son inspiration avec quelques autres.

Pour l’instant, je suis obligé de me faire une opinion sur les seules photos. Les toutes premières étant suivies d’autres, prises sous des angles moins artificiels, le charme agit de plus en plus irrésistiblement sur moi.

 

Pour l’instant, en dehors de la lourde incertitude sur le prix, je me pose des questions sur la taille de l’habitacle et sur la capacité de la voiture à emporter des bagages, qui semble encore pire que sur le modèle 05/06.

 

Contrairement à vous et à beaucoup, je ne regrette pas l’absence d’un V8.

Le progrès étant de faire mieux avec moins de moyens, moins de poids, moins de pollution, moins de volume, vive le V6 Ecoboost. Avec plus de 600 cv annoncés, personne ne devrait être frustré.

Il faut aussi admettre que si Ford n’avait pas eu besoin de promouvoir son nouveau moteur quasi universel, en prouvant qu’il pouvait être très puissant, jamais cette nouvelle GT n’aurait vu le jour.

Pour ce qui est du bruit (très fort), dont vous êtes le champion, je suis certain que vous trouverez une solution pour être à nouveau le recordman !

Ne vous inquiétez pas du son entendu sur les premières vidéo. Ford précise que le travail acoustique n’est pas achevé, ni sur l’échappement ni sur les compresseurs.

 

Amitiés.

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FROM EDOUARD (France) :

 

Hello Francis,

 

Thank you for the pictures of the new 2015 Ford GT.

I expect to see it the real and observe it impartially to make me a true opinion, however for now although I accept its new lines. They appear successful to me once one accepts the new bias of Ford, wanting to go in with both feet into the mold market this segment. Undoubtedly it is a choice at all assumed, I also regret for the motorization but again no surprise I expected, it is unfortunately in the times ...

 

Now the Ford GT 2015 is heard, after the images here are sound (is that the song refers to plumage or not?)

http://www.motorlegend.com/act [...] 11332.html

I like very moderately the « parasite noise » (turbos I guess) that melts in polluting the engine sound, it's a shame ...

 

Does anyone know who is the designer ? I think this is no more Camilo Pardo.

 

Edouard.

———————————————————————————————-

 

Bonjour Francis,

 

Merci pour les photos de la nouvelle Ford GT 2015.

 

J’attends de la voir en vrai et de l’observer avec impartialité pour me faire une véritable opinion, néanmoins pour l’instant j’accepte bien ses nouvelles lignes, elles me paraissent réussies dès lors qu’on accepte le nouveau parti pris de Ford de vouloir rentrer à pieds joints dans le moule du marché de ce segment automobile. Incontestablement c’est un choix en tout cas assumé, je regrette également pour la motorisation mais là aussi pas de surprise je m’y attendais, c’est hélas dans l’air du temps …

 

Maintenant la Ford GT 2015 se fait entendre, après les images voici le son (est-ce que le ramage se rapporte ou pas au plumage ?) :

http://www.motorlegend.com/actualite-automobile/nouvelle-ford-gt-et-le-son-du-v6/11332.html

J’aime très moyennement le bruit ‘‘parasite’’ (des turbos j’imagine) qui pollue en fond la sonorité du moteur, c’est dommage…

 

Est-ce que quelqu’un sait qui est le designer ? Je pense que ce n’est plus Camilo PARDO.

 

Edouard.

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FROM EDOUARD (France) :

 

Hello Francis,

 

..........

Does anyone know who is the designer ? I think this is no more Camilo Pardo.

Edouard.

 

 

 

For the 2005 / 2006 GT, the central idea was "to evoke" the racing car GT40, whose glory was to be recalled to celebrate the centenary of Ford.

Camilo Pardo, who was assigned this task, wonderfully succeded, and the road car he designed is generally regarded as a masterpiece.

Ford no longer uses Camilo Pardo services for a long time.

 

For the 2016 Ford GT, the target is very different.

If the problems of continuity is obvious, the main idea is the performance with aerodynamics as a first pivot and weight reduction as the second.

This time « the aerodynamics » is the real manager of the project, served by the talent of an internal collective team at Ford, to put things in harmony.

 

I am convinced that, unlike the GT 2005/2006, the 2016 model is designed to defend the name of Ford on the track, in the GT class.

——————————————————————————————————————————-

Pour le modèle 2005 / 2006, l’idée centrale fut « d’évoquer » la GT40 de course, dont la gloire devait être rappelée pour fêter le centenaire de Ford.

Camilo Pardo, à qui cette tâche fut confiée, a merveilleusement réussi, et la voiture de route qu’il a dessinée est généralement considérée comme un chef d’oeuvre.

Ford n’utilise plus les services de Camilo Pardo depuis longtemps.

 

Pour la Ford GT 2016, l’objectif fixé est très différent.

Si le soucis de continuité est évident, l’idée maitresse est la performance, avec l’aérodynamisme comme premier pivot et la réduction de poids comme second.

Cette fois, c’est donc « l’aérodynamique » qui fut chef de projet, servi par le talent d’une équipe collective intérieure à Ford, pour mettre les choses en harmonie.

 

Je suis persuadé que, contrairement à la GT de 2005 / 2006, la 2016 a été conçue pour défendre le nom de Ford sur la piste, en catégorie GT.

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Hello LAWRENCE.

 

For our purchases of the new Ford GT, we unfortunately can not advance further.

I came in contact with the Directorate of Ford Dearborn, by a friend.

They say he's far too early, especially in the absence of a formalized prices.

The only accurate they give me is that the car will be available worldwide.

 

I understand that it would be distributed by a dedicated network, more exclusive than simple Ford dealers.

Our friend David Jones has all the skills to market the car in Europe.

I confirmed to him that I was buyer.

 

In addition, I believe that unfortunately we only have to "wait, wait, wait ...".

It seems that the first cars will be delivered in mid 2016, and probably to some "happy few". Unless you are the number of those, rather probabilities are for 2017. This is far !!!!!

 

My other goal is that at least a new GT will be with us for the Ford GT DAYS 2016 at Le Mans Classic.

Furthermore, I am confident that the new Ford GT will be implemented within the 24 hours race.

I would like to persuade Ford to stay there for three weeks to be present at Le Mans Classic.

I indicated that I put to them, some of the reservations that I have made.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Bonjour LAWRENCE.

 

Pour nos achats de la nouvelle Ford GT, on ne peut malheureusement pas encore avancer.

Je suis rentré en contact avec la Direction de Ford Dearborn, par un ami.

Il répond qu’il est beaucoup trop tôt, particulièrement en l’absence d’un prix officialisé.

La seule précision qu’on me donne est que la voiture sera disponible dans le monde entier.

 

J’ai cru comprendre qu’elle serait diffusée par un réseau plus exclusif que les simples concessionnaires Ford.

Notre ami David Jones a toutes les compétences pour commercialiser la voiture en Europe.

Je lui ai confirmé que j’étais acheteur.

 

Au delà, je crois qu’il n’y a malheureusement qu’à « attendre, attendre, attendre » ….

Il semble que les premières voitures seraient livrées en 2016, et probablement à quelques « happy fews ». A moins d’être au nombre de ceux-là, les probabilités sont plutôt pour 2017. C’est loin !!!!!

 

Mon autre objectif, c’est qu’au moins une nouvelle GT soit avec nous pour les Ford GT DAYS de 2016 au Mans Classic.

Par ailleurs, je suis persuadé que la nouvelle Ford GT, sera engagée dans les 24 heures.

Je voudrais persuader Ford de rester sur place pendant trois semaines pour être présente au Mans Classic. J’ai fait savoir que je mettais à leur disposition, une partie des réservations que j’ai faites.

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Design Analysis: Camilo Pardo on the new Ford GT.

Camilo Pardo was the Chief Designer of the Ford GT concept car and went on to be the chief designer of the 2005/2006 production Ford GT. Ten years later, this is Camilo’s outlook on the up and coming new Ford GT, debuted at the 2015 North American International Auto Show.

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Overall Impression

“With this car, it takes me a minute to gather my thoughts and dissect the design.”

“It’s great to see that Ford has the ability to follow up with a vehicle that has been a pillar of their racing history. The new Ford GT has taken the vehicle’s DNA and evolved from the 1966, to the 2005, and now into something very advanced.”

“There’s definitely an evolution of all the ingredients that make up a GT40/Ford GT integrated into a very complex, aerodynamically-influenced configuration.”

“Personally, I’m very proud to be a part of this evolution with the contribution of the 2005 model.”

“It’s very apparent that this design is geared towards racing development. Although we hear that it’s a street vehicle, it definitely looks like it’s assembly, engineering and design is out to win races.”

“I would imagine, it’s target once again would be the same as Henry Ford II’s, which is to outperform Ferrari in all categories.”

Design Particulars

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“The design is as exciting as it is complex. There are enough lines here for three cars. I would guess that this design came from a young and up-and-coming designer. It has the complexity of a transformer, which would incorporate or be parallel to the shapes you would find in an LMP1 Le Mans vehicle that’s manipulating a lot of air, for many reasons including downforce and cooling.”

“Overall I would say that this is the most exciting part of the vehicle. The airflow races through it’s body, especially around the teardrop fuselage that sneaks underneath the c-pillar’s flying buttresses.”

“I would rate it very high, with it’s exciting and entertaining surface development.”

“My favorite view would definitely be the rear as you look through the air openings, and it’s beautiful plan view.”

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Rear view

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Plan View

Design Walkthrough

Front End:

“The front is assembled by a series of bladed edges. This makes it very aggressive, but it doesn’t establish volume or frontal surface. I’d compare it to an LMP1 or a Formula 1 car.”

“The headlamps are my favorite part of the front end . They indicate the most advanced system in headlamp technology.

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“The combination of the headlamps and the hood extractors really hold the Ford GT personality together.”

“To me the mirrors look like they’ll have to be re-addressed before production.”

Profile:

“The profile also holds the Ford GT proportions, with a long front overhang and a trailing windshield. There’s a lot of activity in character lines that stack from the roof, the DLO, the shoulder, the belt line, the side intake and rocker configuration. It’s definitely exciting, but I would probably select some to be more dominant and others to be sub-dominant!”

“Let me just say that the graphic outline of the C-pillar going down into the door is powerful enough to hold together the theme of the side view.

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A visually exciting profile.

“Now we can walk to what I would consider to be the most dynamic part of the vehicle: the rear.”

The rear:

“From 3/4 rear you get a very good understanding of the side rocker complexity. It’s extremely complicated and layered, in order to achieve it’s dramatic appearance.”

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The rear 3/4 view.

“The rear is an assembly of sculptural elements. The architectural assembly is composed of a tapered fuselage that terminates in a trapezoidal exhaust housing with a wing that bridges the rear fender pontoons and dynamic tail lamps.”

“The tail lamp assembly is a strong statement and integrates functionality atypical to a road car.”

“This structure is met quickly by a rear venturi that channels air from the belly pan.”

“Overall, there’s enough here to make a Countach look domesticated.”

Plan View:

“The plan view of the vehicle really shows the harmony of all this complexity working together.”

 

Overall Vehicle Anatomy

“I personally thought that the manual transmission was only going to last a few minutes after 2006. It was great to see how the 2006 Ford GT hung on to it’s integrity against the technology that was growing around it.”

“It was very obvious that carbon fiber vs. aluminum, a DCT vs. a manual transmission, and whatever overall recipe that would be the most efficient is the way of the future.”

“I do remember discussing with my old friend Carroll Shelby that we should think about a next vehicle, powered by a lighter aluminum V6 faster than a big heavy V8. It’s good to see that we were all in line on the future of performance.”

“As an automotive designer I’ve always been in a position to accommodate engineering’s demands for ultimate performance. We respect their calculations as we expect them to respect our design ability. If the performance of the car is at it’s ultimate with a dual clutch transmission, traction control, stability control, and a digital interface, than that’s what we have to accommodate in our design.”

“This new Ford GT represents the state of the art in performance vehicles.”

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Analyse de la conception de la nouvelle Ford GT, par Camilo Pardo :

Camilo Pardo était le chef designer de la Ford GT 2005 / 2006, et il a continué à être le concepteur en chef de la production de la voiture. Dix ans plus tard, Camilo s’exprime sur nouvelle Ford GT qui fait ses débuts au North American International Auto Show 2015.

Impression générale

"Avec cette voiture, j’ai besoin d’une bonne minute pour rassembler mes pensées et disséquer le design."

« Il est formidable de constater que Ford a la capacité d'assurer le suivi d’un véhicule qui a été un pilier de son histoire en compétition. La nouvelle Ford GT a tout l'ADN du véhicule de 1966, de son évolution de 2005 ».

"Il y a certainement une évolution de tous les ingrédients qui composent une GT40 / Ford GT, intégrés dans une configuration très complexe, influencé par l’aérodynamisme ».

"Personnellement, je suis très fier de faire partie de cette évolution avec la contribution du modèle 2005."

« Il est très évident que cette conception est orientée vers un développement pour la course. Bien que nous entendions dire qu’il s’agisse d’un véhicule de route, il semble bien qu’un tel ensemble d'ingénierie et conception soit là pour gagner des courses ".

« J'imagine, qu’une fois de plus la cible est la même que celle d’Henry Ford II, c’est à dire de surperformer Ferrari dans toutes les catégories."

Conception :

"Le design est aussi passionnant que complexe. Il y a suffisamment de lignes ici pour trois voitures. Je suppose que cette conception est l’oeuvre d'un jeune designer. Il ressemble à la complexité de ce qu’on trouve dans une voiture LMP1 Le Mans, où on manipule une grande quantité d'air, pour de nombreuses raisons, y compris les appuis et le refroidissement ".

"Globalement, je dirais que c’est la partie la plus excitante du véhicule, que cette façon de faire circuler l’air le long de ses formes, en particulier dans le fuselage en forme de larme qui se faufile sous les arcs-boutants du toit ».

« Je pense qu’elle est très efficace, avec son développement de surfaces excitantes et divertissantes."

« Mon angle préféré serait certainement l’arrière, aussi bien vu à travers les ouvertures d'air, que sur la magnifique vue du dessus."

Balade à travers la Conception :

L'Extrémité Avant:

"La face avant est faite d’une série d’angles aigus. Cela rend cet avant très agressif, sans créer de volume ou surface frontale. Je le compare à une LMP1 ou une Formule 1. "

"Les projecteurs sont ma partie préférée de l’extrémité avant. Ils expriment le système le plus avancé dans la technologie des projecteurs.

"La combinaison des projecteurs et des extracteurs d’air donne vraiment sa personnalité à la nouvelle Ford GT."

"Pour moi, les rétroviseurs devront être modifiés pour la production."

Profil:

"Le profil contient également les proportions typiques de la Ford GT, avec un long porte à faux avant et une custode arrière. Il y a beaucoup de tempérament qui s’exprime dans les lignes qui se conjuguent sur le toit, le DLO, l'épaule, la ligne de ceinture, l'apport de côté et la configuration de bascule. C’est vraiment excitant, mais j’aurais probablement fait le choix de rendre certaines lignes plus dominante que d'autres! "

"Permettez-moi de dire que le plan graphique de la C-pilier descendant dans la porte est assez puissante pour tenir ensemble le thème de la vue de côté."

"Maintenant, nous pouvons nous attarder sur ce que je considère être la partie la plus dynamique du véhicule : l'arrière."

L'arrière:

"De trois quarts arrière, vous constatez que la forme est extrêmement compliquée et en couches, afin de parvenir à son apparence dramatique ".

"L'arrière est un ensemble d'éléments sculpturaux. L'ensemble architectural est composé d'un fuselage conique qui se termine dans un boîtier d'échappement trapézoïdale avec une aile qui comble les pontons d'ailes arrière et des feux arrière dynamiques ".

« L’extrémité arrière est d’un parti pris très fort qui intègre des fonctionnalités atypique pour une voiture de route."

« Dans l'ensemble, il y a là de quoi faire une Countach au look domestiqué."

Vue en plan:

"La vue en plan du véhicule montre vraiment la façon harmonieuse avec laquelle toute cette complexité collabore."

Considérations d’ensemble :

« Je pensais personnellement que la transmission manuelle n’allait durer que quelques minutes après 2006. Or, il fut génial de voir comment la Ford GT 2006, s’est accrochée à son intégrité, et à lutté contre la technologie qui se répandait de plus en plus autour d’elle."

« Il était très évident que la fibre de carbone contre l'aluminium, une DCT contre une transmission manuelle, s’imposeraient jour, parce que l’efficacité est la voie de l'avenir."

« Je me souviens d’avoir discuté avec mon vieil ami Carroll Shelby d’un prochain véhicule, propulsé par un V6 en aluminium plus léger et rapide qu'un gros V8 lourd. Il est bon de voir que nous étions d’accord sur l'avenir des voitures de performance. "

« En tant que designer automobile, je ai toujours souhaité répondre aux exigences de l'ingénierie pour une performance optimale. Nous respectons leurs calculs que nous attendons d'eux qu'ils respectent notre capacité de conception. Si la performance de la voiture est à son maximum avec une transmission à double embrayage, un contrôle de traction, un contrôle de stabilité, et une interface numérique, c’est ce que nous devons accueillir dans notre conception ".

"Cette nouvelle Ford GT représente l'état de l'art dans les véhicules de performance."

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Here's an interesting video of the interior of the new Ford GT.

 

http://www.autoblog.com/2015/03/23/i...nterior-video/

 

I love it!

 

My only concern is the width available inside the cabin.

At Geneva, I hoped to slip into the car to see. Unfortunately, it was forbidden to everyone.

I therefore content to watch from a distance. It still seemed that things were acceptable, provided they agree to be tight against the shoulder of the person sitting to the right. In my case, this is my wife, so no problem.

After that, she will have to agree to travel without luggage, and that's another story. I know at least one between us, who was forced to sell his Ford GT for! A pity.

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Voici une intéressante vidéo de l'intérieur de la nouvelle Ford GT.

 

http://www.autoblog.com/2015/03/23/i...nterior-video/

 

Moi, j'adore !

Mon seul soucis, c'est la largeur disponible à l'intérieur de l'habitacle.

A Genève, j'espérait pouvoir me glisser dans la voiture, pour voir. Malheureusement, c'était interdit à tout le monde. Me contentant donc de regarder à distance, il m'a quand même semblé que les choses étaient acceptables, à condition d'accepter d'être serré contre l'épaule de la personne assise à droite. Dans mon cas, ce sera mon épouse, donc pas de problème.

Après ça, il faudra qu'elle accepte de voyager sans bagage, et ça, c'est une autre histoire. J'en connais au moins un qui a été obligé de vendre sa Ford GT pour ça ! Quel dommage !

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A photo I took in Geneva and that I like.

 

From this angle, it does not look like our 2005/2006 models. Those attached to the past, will regret.

 

But much more interesting, the photo shows that the new Ford GT is unlike ANY other car. Those who say her, very inspired by other supercars of the moment, and with whom I do not agree, will find a contradiction.

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Une photo que j'ai pris à Genève et que j'aime bien.

 

Sous cet angle, elle ne ressemble pas à nos modèles 2005/2006. Ceux qui sont attachés au passé, le regretteront.

 

Mais, beaucoup plus intéressant, la photo montre que la nouvelle Ford GT, ne ressemble à AUCUNE autre voiture. Ceux qui la disent, très inspirée par d'autres supercars du moment, et avec lesquels je ne suis pas d'accord, y trouveront une contradiction.

 

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A new official color presented by Ford.

Magnificent !

I wait for the White / Blue stripes.

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Une nouvelle couleur officielle, présentée par Ford.

Magnifique !

J'attends la Blanche / bandes bleues.

 

 

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Here is a very interesting article (in English) on the ECOBOOST engine which will power the new Ford GT, and its potential power in racing version.

I remain totally convinced that a Ford GT race version will be on the track of Le Mans 24 hours in 2016.

 

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Voici un article très intéressant (en anglais), sur le moteur ECOBOOST qui équipera la nouvelle Ford GT, et sur sa puissance potentielle en version course.

Je reste totalement persuadé qu'une Ford GT en version course, sera sur la piste des 24 heures du Mans en 2016.

 

 

 

http://www.hotrod.com/features/1505-...ds-all-new-gt/

 

 

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