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Kirkham 427 S/C # KMP300


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Ca m'énerve, marche pô, ça pète encore, alors j'y ai foutu le feu, saleté de c!#ch+%}!!ie !!!!!! Non mais !

T'as qu'à garder la 607, c'est pas grave.

 

 

T'es pô chié toi.... 545545431_ma2t-68.gif.591c1472ac24008b00634d9f6c3ca36d.gif

 

Edouard, j'ai une mini à la place de la 607 timothyo1.gif.653e2def75a6e2ecd78ec618e3cd8452.gif

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C'est une bonne chose que tu parles de ta 607 cela me fait penser que je l'ai un peu modifié au niveau de son aspect extérieur, je suis certain que tu vas aimer. J'ai trouvé l'inspiration lors de mes vacances, je l'ai décoré aux couleurs locales d'un lieu que j'ai visité, un peu insolite pour être honnête, une ancienne cache de pirates. Tu sais bien qu'on a tous une âme d'artiste qui sommeil en nous. J'hésite néanmoins à diffuser la photo, l'effet surprise va te plaire.

Avec tout ça je n'ai toujours pas sommeil, fichu décalage horaire

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C'est vrai qu'il est super ce mulet. A cette heure là 607 roule en direction du Perche et je suis sur les sièges arrières en train de faire une sieste et toujours bercé par tes bons CD. T'inquiètes pas j'ai mis le régulateur de vitesse et elle roule très bien, je m'occupe de rien, c'est top

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Enfin arrivé ! Bien rentré du Perche après une belle journée ensoleillée et chaude comme d'habitude dans cette région, j'ai même surpris Manu et Blue ent train de bronzer autour d'une Volkswagen lorsque que je suis arrivé ce matin à Desmoland.

J'y suis allé avec une Peugeot et je suis revenu avec une Volkswagen et son comportement sur le route me donne l'impression d'avoir vraiment changer de voiture. Vous pensez que ce n'est pas claire et que vous n'y comprenez rien, rien de plus normal, il ne fallait pas manquer le rosé bien frais avec un bon repas ce midi sous un soleil de plomb.

Je suis très satisfait de l'intervention géométrie chez LAMIRAULT, le volant/direction et le comportement général sont beaucoup plus précis, elle a beaucoup gagné en tenue de route, l'arrière dans les virages passe bien plus facilement, chasse moins, la voiture réagit très bien maintenant lors des accélérations franches, ne s'écrase plus de l'arrière.

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Cool... Je suis ravi qu'elle te plaise comme ça et que tu ressentes aussi toutes ces differences en roulant. Sur une auto de ce niveau c'est un investissement incontournable et indispensable.

 

Cest toujours un plaisir de te revoir. Tu manques déjà au soleil percheron ! Tu n'as pas pris la pluie avec ta vw ? doch_golf.gif.cf2470b063321c324a8605038c07be87.gif

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Petite intervention rapide sur la boite :gun: pour stopper les dernières fuites d’huile qui s’échappaient encore des regards au dessus de la boite (au niveau des joints patte bleue et noire). Les deux plaques avant sont tenues seulement avec 4 vis à chaque coin, je pense que ce n’est pas suffisant pour assurer un bon maintien de ces plaques. A terme je les remplacerai probablement par des plaques plus épaisses en alu comme la rouge au niveau du levier de vitesse. J’espère maintenant que le problème est réglé :oui: car même si l’opération n’est pas compliquée c’est le manque d'accessibilité qui n’est pas facile, il faut d'abord retirer les sièges puis le tunnel et avoir pensé :whistle: à se procurer du scotch thermique d’isolation pour remplacer celui qui est dessous, etc..

 

Je suis presque prêt pour la sortie Castellet de la semaine prochaine. Il me reste à vérifier si mon régulateur n’est pas en train de me lâcher car depuis le week-end dernier j’ai mon voyant diode rouge du voltmètre qui s’allume, l’alternateur est bon la batterie aussi, il ne reste plus que le régulateur. Ça ne serait pas de chance de tomber en panne sur la route la semaine prochaine…

 

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Reçu aujourd’hui un beau colis envoyé par Blue Express (je ne connais pas d'envoi plus rapide que ça, merci Blue), de belles pièces de rechange que j’ai rangé illico dans le coffre de la Kirkham. Manque plus que le régulateur et comme il y a urgence je vais certainement utiliser la banque des pièces détachées du CCF. Demain vidange moteur et puis GO pour le Castellet la semaine prochaine.

 

Pièces de rechange Kirkham 1.jpg

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Balade très sympa en bord de mer, merci Edouard. Et magnifique cette Kirkham, le réglage de l'assiette et les pneus Avon qui remplissent les ailes lui donnent une ligne parfaite! Je te confirme que tu peux inverser le sens des Quick Jack et ce sera la perfection :bien:

Merci également pour la visite du garage.... Quel pied le matin quand tu ouvre ton garage pour aller bosser et de pouvoir contempler une Cobra et une Ford GT côte à côte :love:

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C'est ma vielille voiture! En Anglais: That is my old car. It is a great car.

Bonjour LewL64,

Je suis content de faire votre connaissance. Pouvez vous nous en dire plus sur vous et sur l'histoire de votre ancienne Kirkham ?

Merci d'avance .

Hello LewL64,

Nice to meet you here. Could you please tell us more about you and the story of your Kirkham KMP 300 ?

All my best for the new year

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Invité §Lew414eB

Merci. Je parle seulement un peu de francais. En consequence, en anglais.

 

I built the car around 2003-2004. I ordered it with the stainless steel frame and the then current billet suspension from Kirkham. I flew out to the Kirkham shop to meet David, Thomas, their parents! and many of their employees. They were some of the nicest and most interesting people that I have ever met. I am 6'4" tall (about 193 cm) with large feet. I wanted to make sure that I would fit. With some slight modifications I fit very well. The modifications are:

 

1. Dropped foot box. Initially it was dropped by 4", but that was too much. So the Kirkhams changed it so that it was about 2".

 

2. Left rear wheel indented to allow seat to move back further than stock.

 

3. Seats bolted directly to the floor with specially made billet brackets.

 

4. Padding removed from driver's seat.

 

5. Steering wheel raised.

 

6. After using a 15" steering wheel, I tried a 16" wheel. It felt better because it was more in-line with my wide shoulders.

 

I went through several engines until I found one that I liked. It was a bored and stroked Shelby big block built by Keith Craft. It had a little over 600 hp and torque. But later I had a coolant leak, over heated and had to rebuild the motor. It was re-built by Gary Grimes of Twister Motors in Alpharetta, Georgia to road race specs. It may have dropped 10 max hp, but it made more power throughout the rpm range and rev'd more quickly. It has a TKO 5 speed transmission with a .82 overdrive. I think that the rear-end ratio is a 3.73.

 

While the motor was out, I sent the car back to Kirkham to have them install their latest components. This included the newest billet suspension and steering components, stainless exhaust, billet oil pan, billet tanks and reservoirs in the engine bay and lots of heat shielding. They also installed a glove box and new Kirkham gauges.

 

I cannot thank David Kirkham and his crew for the excellent work that they did on my car.

 

The car was then sorted by vintage racer/mechanic/engineer Doug Richmond of Richmond Automotive and engineer/machinist Steve Hague of Polarstar Engineering in Newark, Delaware. They really made the car into something special with their fabrication, engineering and knowledge of how to set up a race car.

 

Details:

 

The blue paint is BMW Mauritius Blue from the late 1980s/early 1990s. I did not like the finish of the centers of the Trigo wheels so I stripped them and merely applied some graphite lubricant because it was a color similar to magnesium. I originally had a Stellings and Hellings air filter but it would not flow enough air. So I found the current air filter online and had it machined down to fit. The stainless steel pipes are black ceramic coated.

 

That's all I can remember, but I am happy to answer any questions.

 

Lew

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Merci. Je parle seulement un peu de francais. En consequence, en anglais.

 

I built the car around 2003-2004. I ordered it with the stainless steel frame and the then current billet suspension from Kirkham. I flew out to the Kirkham shop to meet David, Thomas, their parents! and many of their employees. They were some of the nicest and most interesting people that I have ever met. I am 6'4" tall (about 193 cm) with large feet. I wanted to make sure that I would fit. With some slight modifications I fit very well. The modifications are:

 

1. Dropped foot box. Initially it was dropped by 4", but that was too much. So the Kirkhams changed it so that it was about 2".

 

2. Left rear wheel indented to allow seat to move back further than stock.

 

3. Seats bolted directly to the floor with specially made billet brackets.

 

4. Padding removed from driver's seat.

 

5. Steering wheel raised.

 

6. After using a 15" steering wheel, I tried a 16" wheel. It felt better because it was more in-line with my wide shoulders.

 

I went through several engines until I found one that I liked. It was a bored and stroked Shelby big block built by Keith Craft. It had a little over 600 hp and torque. But later I had a coolant leak, over heated and had to rebuild the motor. It was re-built by Gary Grimes of Twister Motors in Alpharetta, Georgia to road race specs. It may have dropped 10 max hp, but it made more power throughout the rpm range and rev'd more quickly. It has a TKO 5 speed transmission with a .82 overdrive. I think that the rear-end ratio is a 3.73.

 

While the motor was out, I sent the car back to Kirkham to have them install their latest components. This included the newest billet suspension and steering components, stainless exhaust, billet oil pan, billet tanks and reservoirs in the engine bay and lots of heat shielding. They also installed a glove box and new Kirkham gauges.

 

I cannot thank David Kirkham and his crew for the excellent work that they did on my car.

 

The car was then sorted by vintage racer/mechanic/engineer Doug Richmond of Richmond Automotive and engineer/machinist Steve Hague of Polarstar Engineering in Newark, Delaware. They really made the car into something special with their fabrication, engineering and knowledge of how to set up a race car.

 

Details:

 

The blue paint is BMW Mauritius Blue from the late 1980s/early 1990s. I did not like the finish of the centers of the Trigo wheels so I stripped them and merely applied some graphite lubricant because it was a color similar to magnesium. I originally had a Stellings and Hellings air filter but it would not flow enough air. So I found the current air filter online and had it machined down to fit. The stainless steel pipes are black ceramic coated.

 

That's all I can remember, but I am happy to answer any questions.

 

Lew

 

 

Hello Lewl64 ,

 

Thank you very much for sharing this very interesting information.

I saw on the Facebook of Kirkham the photos about the intervention on the engine.

You've done a lot of work on this Cobra, very impressive.

I am very happy and proud to be his new owner.

One day, if you come to France, I will be very happy to see you and do a ride with your ex Kirkham.

Today, do you have another Cobra or something different?

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