Aller au contenu
Logo Caradisiac        

Téléchargez nos application

Disponible sur App Store Disponible sur Google play
Publi info

TARGA FLORIO E LE CORSE SICILIANE


Messages recommandés

In 1949 the Ferrari 166 SC n°344 driven by Biondetti-Benedetti won the Targa Florio (in that year Giro di Sicilia too).

I wish to know if this car had the spare wheel positioned at sight , outside of the rear bonnet, like the other 166 driven by Sighinolfi-Vallone on the same race. Usually the spare wheel was inside of the rear bonnet.

I never was able to find any picture 3/4 back.

Regards to all and...good search

 

targaflorio1949.jpg

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
  • Réponses 68,9K
  • Créé
  • Dernière réponse

Participants fréquents à ce sujet

  • shortleg

    10940

  • TARGAPEDIA

    6898

  • tritone

    4665

Participants fréquents à ce sujet

Messages populaires

Io mi limito alle cosine semplice, ma che mancano nella bacheca delle miniature di Giro e Targa.   La seconda fase del Giro di Sicilia, dopo una interruzione di 13 anni, non ha avuto il successo sper

Provo a mostravi il mio ultimo piccolo lavoro. Si tratta della Maserati T 61 Targa Florio 1960 condotta da Vaccarella e Maglioli. Il modello è un Leo Model 1/43 della collezione Maserati da

La realizzazione dell'Abarth 3000 Sp, soggetto finora mancante nella mia collezione, mi ha permesso di completare le prime sei file della griglia di partenza della 54° Targa Florio! Eccola!

Invité §Car017Zg

Do you think is this a rare colour picture of the Carrera 6 driven by Mairesse-Muller from Targa '66?

No, it is a 3D project by my son! Do you like?

Bye to all

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/336526/porschecarrera06 06.jpg

 

 

 

Really fantastic! ayumi_71.gif.e6a58ff2e7b65e9efd6ddcc3d726dc37.gif

 

 

By the way, now I know where the nick shortleg comes from...

 

 

Carles.

 

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §pif487mm

Hi shortleg, this topic on the Targa Florio is really a brilliant idea and I hope it will be more lively than my one on the Mille Miglia.

Just a first one:

TF55-Castellotti-Manzon-857S

Targa Florio 1955 - Castellotti / Manzon - Ferrari 857S

Bye

Pifpafadonf

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §pif487mm

The "Carretto Siciliano" one of the first toys of the Marzotto brothers, very rich kids but also very fast drivers. From memory it started life as a Ferrari 166 but was upgraded to 212 specs with a very light and rather ugly coachwork. It ran at the Targa Florio and won the Giro di Sicilia in 51, was rebodied for the .52 Mille Miglia but destroyed before the race. I have only seen this bad photograph and a 1/43 scale model.

CarrettoSiciliano

 

The next Marzotto Special designed and built by Fontana with the same philosophy was this one wich also ran at the Giro di Sicilia, the Targa Florio, the Mille Miglia and the Monaco Grand Prix of 1952. I don't know if the racing numbers in the picture are of the Giro or the Targa (but not of the 1000 Miles). The car was later rebodied, then sold, crashed and burned.

ScuderiaMarzotto

 

For a change from Ferraris, a nice photo of a 300 SL in 1955 by the great Bernard Cahier

300SL

Bye, Pifpafadonf

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §R11645rK

Dimanche en milieu d'après-midi, j'ai eu la surprise de croiser, Boulevard St-Michel une 300SL cabriolet. Toujours aussi impressionnante !

 

Voilà ma première contribution à ce topic la 250GTO châssis 3445GT :

En 1963 Scarlatti-Bordeu

 

SL552413.JPG

 

En 1964 Norinder-Troberg

SL552412.JPG

 

SL552414.JPG

 

Bien à vous !

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §pif487mm

Histoire de bien lancer le topic et puisqu'on est dans les GTO éclatons nous encore un peu! Là on les voit comme elles étaient vraiment, patinées, un peu chiffon par endroit, pas comme les piéces de musées super-hyper peaufinées de maintenant.

TF-006-63

#3445GT, celle de Scarlatti / Bordeu sous un autre angle

 

TF-007-63

celle là est VRAIMENT chiffon

 

TF-008-63

un peu avant la photo ci dessus

 

TF-010

mon fond d'ecran à moi! Photos du livre de Jess Pouret.

By the way shortleg, I hope you have nothing against Ferraris…

@+

Pifpafadonf

 

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §R11645rK

Histoire de bien lancer le topic et puisqu'on est dans les GTO éclatons nous encore un peu! Là on les voit comme elles étaient vraiment, patinées, un peu chiffon par endroit, pas comme les piéces de musées super-hyper peaufinées de maintenant.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-006-63

#3445GT, celle de Scarlatti / Bordeu sous un autre angle

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-007-63

celle là est VRAIMENT chiffon

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-008-63

un peu avant la photo ci dessus

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-010

mon fond d'ecran à moi! Photos du livre de Jess Pouret.

By the way shortleg, I hope you have nothing against Ferraris…

@+

Pifpafadonf

 

 

J'adore les autos patinées, un peu usées, maculées de poussière ou de boue, marquées par des traces d'une utilisation en rapport avec leur conception. Une auto heureuse est une auto qui roule.

 

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Bonsoir !

Targa Florio 1973; Source A-H N°5.

312PB ; Merzario/Vacarella

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/338566/SL552435.JPG

 

 

Porsche 908/3 ; Haldi/Cheneviere

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/338566/SL552436.JPG

 

 

Carrera RSR Steckkonig/Pucci

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/338566/SL552437.JPG

 

 

... A suivre

 

 

This nice photo portrays Ickx-Redman withdrawal on 3rd lap in '73

bye to all

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Histoire de bien lancer le topic et puisqu'on est dans les GTO éclatons nous encore un peu! Là on les voit comme elles étaient vraiment, patinées, un peu chiffon par endroit, pas comme les piéces de musées super-hyper peaufinées de maintenant.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-006-63

#3445GT, celle de Scarlatti / Bordeu sous un autre angle

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-007-63

celle là est VRAIMENT chiffon

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-008-63

un peu avant la photo ci dessus

 

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-010

mon fond d'ecran à moi! Photos du livre de Jess Pouret.

By the way shortleg, I hope you have nothing against Ferraris…

@+

Pifpafadonf

 

 

No sure, I'm a Ferrari's fan; look at the following photos: you can't believe was it colour brown? :ange:

250GTO_n°86col_mod.jpg

250GTO_S_mod.jpg

Ferrari GTO driven by Scarlatti-Ferraro in the Targa '62 (4th classifyed), one of the first exemplar built.

Bye

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

The "Carretto Siciliano" one of the first toys of the Marzotto brothers, very rich kids but also very fast drivers. From memory it started life as a Ferrari 166 but was upgraded to 212 specs with a very light and rather ugly coachwork. It ran at the Targa Florio and won the Giro di Sicilia in 51, was rebodied for the .52 Mille Miglia but destroyed before the race. I have only seen this bad photograph and a 1/43 scale model.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/CarrettoSiciliano

 

The next Marzotto Special designed and built by Fontana with the same philosophy was this one wich also ran at the Giro di Sicilia, the Targa Florio, the Mille Miglia and the Monaco Grand Prix of 1952. I don't know if the racing numbers in the picture are of the Giro or the Targa (but not of the 1000 Miles). The car was later rebodied, then sold, crashed and burned.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/ScuderiaMarzotto

 

For a change from Ferraris, a nice photo of a 300 SL in 1955 by the great Bernard Cahier

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/300SL

Bye, Pifpafadonf

 

The next Marzotto Special designed and built by Fontana with the same philosophy was this one wich also ran at the Giro di Sicilia, the Targa Florio, the Mille Miglia and the Monaco Grand Prix of 1952. I don't know if the racing numbers in the picture are of the Giro or the Targa (but not of the 1000 Miles). The car was later rebodied, then sold, crashed and burned.

 

This is the car driven by Giannino Marzotto on Giro di Sicilia '52(abandonment); this year won his brother Paolo.

bye

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

The "Carretto Siciliano" one of the first toys of the Marzotto brothers, very rich kids but also very fast drivers. From memory it started life as a Ferrari 166 but was upgraded to 212 specs with a very light and rather ugly coachwork. It ran at the Targa Florio and won the Giro di Sicilia in 51, was rebodied for the .52 Mille Miglia but destroyed before the race. I have only seen this bad photograph and a 1/43 scale model.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/CarrettoSiciliano

 

The next Marzotto Special designed and built by Fontana with the same philosophy was this one wich also ran at the Giro di Sicilia, the Targa Florio, the Mille Miglia and the Monaco Grand Prix of 1952. I don't know if the racing numbers in the picture are of the Giro or the Targa (but not of the 1000 Miles). The car was later rebodied, then sold, crashed and burned.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/ScuderiaMarzotto

 

For a change from Ferraris, a nice photo of a 300 SL in 1955 by the great Bernard Cahier

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/300SL

Bye, Pifpafadonf

 

 

Hi Pifpa, I have found another "Carretto Siciliano" picture (driver Vittorio Marzotto).

1951 Marzotto V. Fontana su Ferrari 212.JPG

 

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

In 1949 the Ferrari 166 SC n°344 driven by Biondetti-Benedetti won the Targa Florio (in that year Giro di Sicilia too).

I wish to know if this car had the spare wheel positioned at sight , outside of the rear bonnet, like the other 166 driven by Sighinolfi-Vallone on the same race. Usually the spare wheel was inside of the rear bonnet.

I never was able to find any picture 3/4 back.

Regards to all and...good search

 

targaflorio49.jpg

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §pif487mm

No sure, I'm a Ferrari's fan; look at the following photos: you can't believe was it colour brown? :ange:

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/336526/250GTO_n°86col_mod.jpg

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/336526/250GTO_S_mod.jpg

Ferrari GTO driven by Scarlatti-Ferraro in the Targa '62 (4th classifyed), one of the first exemplar built.

Bye

 

 

Hi shortleg

Another one of the same car: serial number 3451GT, sold 20 April 1962 at Pietro Ferraro who owned it until September (reg. number:13132L4 then TS50656). It has given the GTO the first victory in European Championship at this Targa (1st division III in GT) Thanks for the photo of the Carretto Siciliano, I try to find color pictures of the model and I will post them.

TF-025-62

Bye

Pifpafadonf

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

 

 

OUI OUI la suite, la suite!!! :bounce:

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Hi shortleg

Another one of the same car: serial number 3451GT, sold 20 April 1962 at Pietro Ferraro who owned it until September (reg. number:13132L4 then TS50656). It has given the GTO the first victory in European Championship at this Targa (1st division III in GT) Thanks for the photo of the Carretto Siciliano, I try to find color pictures of the model and I will post them.

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/360937/TF-025-62

Bye

Pifpafadonf

 

 

Here is my "Carretto" miniature

1951.JPG

1951-1.JPG

bye

 

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §pif487mm

Targa Florio 1966 (L'Annèe Automobile n°14)

 

TF-012-66

Le prototype 8 cyl. 2,2l de Klass / Davis (n° 224) double la Carrera 6 de Heini Walter

 

TF-014-66

La Dino 206S à injection de Lodovico Scarfiotti et Mike Parkes après que ce dernier l'ait crashé. Une de plus…

 

TF-015-66

La Carrera 6 de Bourillot / Maglioli classée 5me. Le poly de la carrosserie était encore plus mince que sur une Alpine coque légère d'usine et aucune fixation ne résistait bien longtemps.

 

TF-016-66

Les vainqueurs, Herbert Müller et Willy Mairesse

 

TF-018-66

La 330 P3 de Vaccarella et Bandini qui l'accidentera

 

TF-019-66

Encore la 330 P3 de Vaccarella / Bandini

A bientot pour la suite de la TF 1966

Pifpafadonf

Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Invité §pif487mm

The Bugs are so cutes Shortleg, but what about the yellow one of Madame Junek?

Fin de l'annèe 1966 , toujours la même source.

 

TF-013-66

Timo makinen et Rhodes. 1er en GT

 

TF-017-66

Guichet / Baghetti, Dino (à carburateurs ) 2ème au général

 

TF-020-66

Pinto / Todaro, Alfa-Romeo TZ 2, 4ème, devant Rosinski / Delageneste, Alpine qui remportent la classe Sport 1000/1300

 

TF-021-66

l'Alpine de Hanrioud / Piot passe devant Gerhard Mitter qui a abandonné

 

TF-022-66

Cella / Marzi, Lancia Fulvia HF, 11ème au général et 1ère de classe

 

@+, Pifpafadonf

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Pinto / Todaro, Alfa-Romeo TZ 2, 4ème, devant Rosinski / Delageneste, Alpine qui remportent la classe Sport 1000/1300

l'Alpine de Hanrioud / Piot passe devant Gerhard Mitter qui a abandonné

 

@+, Pifpafadonf

 

 

Bonsoir aux spécialistes de la targa.

Ce que j'ai sur la Targa Florio 66 à propos des Alpine ne correspond pas.

Targa Florio ( 8 mai 66)

8117 SM 75 Delageneste-Rosinski n°72 6e 2e classe 1300

4829 SB 75 Vinatier-Orsini n°78 7e 1er classe 1300

4830 SB 75 Hanrioud-Piot n°76 18e

7077 SJ 75 Toivonen-Jansson n°74 abandon?

Mulet utilisé aux essais 4354 RZ 75 à vérifier Hanrioud sur 74 et Toivonen sur 76

Qui pourrait me confirmer? Merci d'avance.

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Bonsoir aux spécialistes de la targa.

Ce que j'ai sur la Targa Florio 66 à propos des Alpine ne correspond pas.

Targa Florio ( 8 mai 66)

8117 SM 75 Delageneste-Rosinski n°72 6e 2e classe 1300

4829 SB 75 Vinatier-Orsini n°78 7e 1er classe 1300

4830 SB 75 Hanrioud-Piot n°76 18e

7077 SJ 75 Toivonen-Jansson n°74 abandon?

Mulet utilisé aux essais 4354 RZ 75 à vérifier Hanrioud sur 74 et Toivonen sur 76

Qui pourrait me confirmer? Merci d'avance.

 

 

Here is the final table ranking:

n°72 Delageneste-Rosinski 6° overall - 1° cat.SPORT up to 1300

n°78 Vinatier-Orsini 7° overall - 2° cat.SPORT up to 1300

n°76 Hanrioud-Piot 18° overall - 3° cat.SPORT up to 1300

n°74 Toivonen-Jansson abandon in 3° lap ( gear shift failure)

1966 Hanrioud-Piot.jpg

la bagarre

with helpfulness from Shortleg

Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant


×
  • Créer...