Aller au contenu
Logo Caradisiac      

Téléchargez nos application

Disponible sur App Store Disponible sur Google play
Publi info
Discussions libres (Général)

Cycle d'homologation - théorie, optimisations et réalité


nightsurf
 Partager

Messages recommandés

MERCEDES épinglé pour les émissions polluantes de ses moteurs diesel

 

Le cabinet d'avocats Hagens Berman a annoncé que le constructeur automobile allemand Mercedes a fait l'objet d'une plainte aux Etats-Unis concernant le niveau des émissions polluantes de ses moteurs diesel équipés de la technologie Propre BlueTEC. La plainte déposée par un client le 18 février met en cause la filiale de Daimler sur sa publicité qualifiée de mensongère concernant cette technologie.

 

Selon cette plainte, les tests ont montré que, en conduite réelle, les moteurs diesel de Mercedes produiraient en moyenne des émissions d'oxydes d'azote (NOx) supérieures de 19 à 65 fois aux standards américains.

 

 

Plus d'infos ici:

 

http://www.businesswire.com/news/home/20160219006045/en/Hagens-Berman-California-Consumer-Files-Lawsuit-Mercedes

 

Et ici:

 

https://www.hbsslaw.com/cases/mercedes-bluetec-emissions

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Réponses 254
  • Créé
  • Dernière réponse

Participants fréquents à ce sujet

Participants fréquents à ce sujet

[h1]Les fabricants automobiles accusés de complaisance par les investisseurs[/h1]

 

A lire le dernier rapport réalisé par Share Action et InfluenceMap

 

Renault/Nissan, PSA Peugeot Citroën et Ford ont ignoré la demande d’un groupe d’investisseurs ayant plus de £625bn d’actifs sous gestion en refusant de fournir l’information demandée concernant leur pratiques de lobbying et leur conformité avec les normes européennes et américaines sur les émissions de CO2 et l’efficacité environnementale de leurs véhicules.

 

http://www.vigeo.com/csr-rating-agency/fr/car-maker-reports-shareaction-influencemap

 

http://shareaction.org/automakers-accused-gross-complacency-investors

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A en croire le militant de la DUH Axel Friedrich (co-fondateur du International Council on Clean Transportation qui s'est rendu célèbre en révélant la fraude de Volkswagen) qui s'exprimait le 9 février lors d'une conférence de presse donnée à Berlin, "on peine à fournir une justification technique aux dépassements extrêmes des émissions de NOx que nous avons mesurés sur un Opel Zafira Tourer, un Renault Espace, une Mercedes-Benz Classe C et, maintenant, une Fiat 500X. Ils tendent à démontrer le recours à des dispositifs trompeurs."

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://www.pratique.fr/actu/mercedes-scandale-facon-volkswagen_2152791.html

 

Mercedes : vers un scandale façon Volkswagen ?

 

Volkswagen se débat encore dans ses démêlés judiciaires que Mercedes se trouve à son tour dans le collimateur de la justice américaine. Les modèles intégrant la technologie BlueTec de la firme à l’étoile à trois branches seraient potentiellement truqués…

Concrètement, une dizaine de modèles se trouvent sur la sellette : deux modèles ML, la ML Class, la GLE Class, la GLK Class, la R Class, la GL 320, la E, la E320, la S, la S350, la R320 et la Sprinter. Le cabinet d'avocats Hagens Berman confirme le dépôt récent d’un recours en nom collectif contre la filiale de Daimler.

 

Accusation avec test à l’appui

L’accusation émane d’un client américain propriétaire d'un modèle BlueTec signé Mercedes. Il parle d’une magouille concernant le niveau des émissions polluantes des moteurs diesel BlueTec. Présentés comme "propres" car émettant jusqu’à 30 % de gaz à effet de serre en moins que leurs homologues "à essence", ces moteurs seraient dotés d’un dispositif leur permettant d’être conformes aux normes de pollution américaines. Des tests effectués sur route ont pourtant permis de constater des émissions d'oxydes d'azote dépassant de 19 fois ces normes. Cette anomalie se cristallise notamment avec des températures en dessous de 50 degrés Fahrenheit.

Mercedes réplique

Bien évidemment, Mercedes n’a pas tardé à se défendre, en parlant d’accusation sans fondement. La marque à l’étoile à trois branches veut faire allusion à un véritable acharnement contre les constructeurs allemands, puisque la plainte intervient au moment où Volkswagen ne voit pas encore le bout du tunnel. Le porte-parole de Daimler, Joerg Howe, a d’ailleurs confié à l’AFP leur intention de se défendre.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est grave quand même que les dirigeants de grands pays se rendent compte seulement maintenant que le mazout c'est de la merde

 

Moi simple citoyen sans culture (un sans-dent pour mon président), ça fait des années que je le sais. Il suffit de mettre son nez dehors pour se rendre compte à quel point ça pue le mazout à tout les coins de rue. Il suffit aussi de conduire n'importe quelle voiture homologuée à 3.2l pour se rendre compte qu'elle fait 5l en réalité. Ca fait des décennies que ça dure et que ça empire. Pourquoi on réagit seulement maintenant ? Plus le temps passe et plus la ressemblance avec l'amiante saute aux yeux :pfff:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §pol608QV

C'est grave quand même que les dirigeants de grands pays se rendent compte seulement maintenant que le mazout c'est de la merde

 

Moi simple citoyen sans culture (un sans-dent pour mon président), ça fait des années que je le sais. Il suffit de mettre son nez dehors pour se rendre compte à quel point ça pue le mazout à tout les coins de rue. Il suffit aussi de conduire n'importe quelle voiture homologuée à 3.2l pour se rendre compte qu'elle fait 5l en réalité. Ca fait des décennies que ça dure et que ça empire. Pourquoi on réagit seulement maintenant ? Plus le temps passe et plus la ressemblance avec l'amiante saute aux yeux :pfff:

 

 

La je suis totalement d'accord avec toi :jap:

 

Lobying des constructeurs français ? :ange:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est grave quand même que les dirigeants de grands pays se rendent compte seulement maintenant que le mazout c'est de la merde

 

Moi simple citoyen sans culture (un sans-dent pour mon président), ça fait des années que je le sais. Il suffit de mettre son nez dehors pour se rendre compte à quel point ça pue le mazout à tout les coins de rue. Il suffit aussi de conduire n'importe quelle voiture homologuée à 3.2l pour se rendre compte qu'elle fait 5l en réalité. Ca fait des décennies que ça dure et que ça empire. Pourquoi on réagit seulement maintenant ? Plus le temps passe et plus la ressemblance avec l'amiante saute aux yeux :pfff:

 

 

 

 

T'inquiete pas, dans 20/30 ans ils se rendront compte que pour les voitures électriques c'est pareil car cela ne fait que déplacer la pollution.

 

A croire que certains n'ont pas été trés sérieux en cours de physique/chimie et pensent qu'il est possible de créer de l'énergie à partir de rien.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il n'y a aucune solution sans pollution de toutes façons :jap:

 

le mazout pue, mais en soit c'est pas une pollution :D

 

les nouveaux moteurs essence avec ID émettent encore plus de particules que les mazouts au point de leur coller un fap aussi :ddr:

 

l'électrique, why not mais on se plaint déjà de ne pas savoir quoi faire de nos déchets radioactifs, sans parler de la pollution à fabriquer et recycler les batteries alors bon :buzz:

 

les éoliennes ? personne n'en veut, cépabo :o

 

le charbon, sans commentaire, CF le mazout :W

 

le solaire ? rendement pourri, pollution pour fabriquer et recycler les panneaux solaires, cépabo :o

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

 

 

 

T'inquiete pas, dans 20/30 ans ils se rendront compte que pour les voitures électriques c'est pareil car cela ne fait que déplacer la pollution.

 

A croire que certains n'ont pas été trés sérieux en cours de physique/chimie et pensent qu'il est possible de créer de l'énergie à partir de rien.

 

C'est ca :jap: et que toute transformation à un rendement de 1 haha

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Tu oublies la charette : les pets de vache ou de cheval puent et produisent du méthane.

 

En revanche je me suis toujours demandé quel était l'impact environnemental des beaux discours parfois utopiques des écolos, car :

- production de papier pour expliquer leurs idées

- production d'électricité pour la diffusion de ces idées par voie électronique

- émission de co2 par la respiration accéléré des écolos puisqu'ils parlent, par leurs déplacement aux meeting politique, leurs trajets vers les plateaux de télé etc...

- et je peux ajouter que la chaleur produite par les applaudissements de leurs supporter lors des meeting politiques doit bien participer au réchauffement climatique.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Tu oublies la charette : les pets de vache ou de cheval puent et produisent du méthane.

 

En revanche je me suis toujours demandé quel était l'impact environnemental des beaux discours parfois utopiques des écolos, car :

- production de papier pour expliquer leurs idées

- production d'électricité pour la diffusion de ces idées par voie électronique

- émission de co2 par la respiration accéléré des écolos puisqu'ils parlent, par leurs déplacement aux meeting politique, leurs trajets vers les plateaux de télé etc...

- et je peux ajouter que la chaleur produite par les applaudissements de leurs supporter lors des meeting politiques doit bien participer au réchauffement climatique.

rien que les émissions de julot ça devait être quelque chose :buzz:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Tu oublies la charette : les pets de vache ou de cheval puent et produisent du méthane.

 

En revanche je me suis toujours demandé quel était l'impact environnemental des beaux discours parfois utopiques des écolos, car :

- production de papier pour expliquer leurs idées

- production d'électricité pour la diffusion de ces idées par voie électronique

- émission de co2 par la respiration accéléré des écolos puisqu'ils parlent, par leurs déplacement aux meeting politique, leurs trajets vers les plateaux de télé etc...

- et je peux ajouter que la chaleur produite par les applaudissements de leurs supporter lors des meeting politiques doit bien participer au réchauffement climatique.

 

Non ils sont 3 et brasse seulement de l'air haha

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §Lau620QA

C'est grave quand même que les dirigeants de grands pays se rendent compte seulement maintenant que le mazout c'est de la merde

 

Moi simple citoyen sans culture (un sans-dent pour mon président), ça fait des années que je le sais. Il suffit de mettre son nez dehors pour se rendre compte à quel point ça pue le mazout à tout les coins de rue. Il suffit aussi de conduire n'importe quelle voiture homologuée à 3.2l pour se rendre compte qu'elle fait 5l en réalité. Ca fait des décennies que ça dure et que ça empire. Pourquoi on réagit seulement maintenant ? Plus le temps passe et plus la ressemblance avec l'amiante saute aux yeux :pfff:

 

 

 

Le diesel aide à faire baisser le CO2 !

 

http://www.futura-sciences.com [...] cee-61766/

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

[h1]'Anyone who thinks a 2.1 litre car is significantly more polluting than a 1.9 litre car is naïve'[/h1]

Mercedes Benz India has been at the receiving end of the diesel car ban in the capital.

 

Mercedes Benz India has been at the receiving end of the diesel car ban in the capital. Citing pollution concerns, the National Green Tribunal (NGT) has restricted carmakers from selling diesel cars that are equipped with over two litre engines until March 31, 2016. In an interview with TOI, the company's managing director and CEO, Roland Folger, speaks about the ban, emission standards in India, on road testing and the use of the defeat device. Excerpts:

 

What if the ban on the sale of diesel vehicles is extended beyond March 31?

 

That will be bad. First of all, we don't understand fully why only cars with two-litre engines have been banned? We are talking about less than 1% of the total cars on the road. How is that going to improve air quality? Anyone who thinks that a 2.1 litre car is significantly more polluting than a 1.9 litre car is very naive and does not understand the technical potential of vehicles. We sell vehicles in Europe that are BS-VI compliant. We can do this here too if the government gives us the fuel. If you just slash the tax by 10% on vehicles that introduce BS-VI before 2020, this will massively increase customer interest. So, instead of banning certain cars, the government must make it attractive for customers to use lower-emission vehicles.

 

Is the diesel controversy moving the entire debate from diesel to petrol?

 

I hope not. I am convinced that diesel at BS-VI is a better alternative. Diesel, due to the efficiencies in its burning cycle, has 25% less consumption and therefore emits 25% less carbon dioxide (CO2). Everyone is fixated on the particulate matter and nitrogen oxide. They completely forget CO2 is also dangerous. We need to manage all three.

 

In the next 3-5 decades, it is being said that sea levels are likely to rise by 3-4 feet. For a city like Mumbai and other coastal cities, this would mean flooding in one-third area. And this is driven by CO2. A more holistic thinking is required.

 

According to some reports in the West, Mercedes vehicles have also been found to have emitted significantly more on roads than in lab conditions.

 

Everybody does that. It is not only Mercedes vehicles.

 

ARAI says that 2-3 times more emissions on road than in lab conditions is acceptable since the two driving cycles are different.

 

How do they come to the conclusion that 2-3 times (more emissions) is acceptable? By the way, the test cycles were set by local lawmakers, not the automotive industry. We at the moment are emitting 30-40% lower than what is set in the test cycle. Nobody ever said how much you can do in real life.

 

The problem is real-life testing, which has its own disadvantages. You cannot even compare the same vehicle driven during different times as it depends on factors like traffic and temperature. At different times, it will throw forth different results. Testing in laboratories is the only way to compare different vehicles.

 

What then do you think can be done to improve the emission efficiency of vehicles?

 

We are not even in agreement with the US where emission standards are more stringent than the rest of the world. Do you think that Europeans believe their lives are not as important as those of the Americans? I think not. So, why do Americans have a higher set of values? It is interesting that US carmakers hardly have any diesel engines. They have set higher standards so that their vehicles are not at a disadvantage as compared to European vehicles.

 

What has been the biggest learning for the automotive industry from the entire defeat device controversy?

 

Don't cheat, it is as simple as that. Why would we invest so much in filters, clean technology etc if we were to also fit a defeat device? We are not that stupid. Give us some credit.

 

http://auto.economictimes.indiatimes.com/news/passenger-vehicle/cars/anyone-who-thinks-a-2-1-litre-car-is-significantly-more-polluting-than-a-1-9-litre-car-is-nave/51148354

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

[h1]This could explain why Volkswagen committed 'emission scandal'[/h1]

Academics from Said Business School, University of Oxford and University of Edinburgh Business School argue the scandal is the latest in a series of car industry crises to stem from a 'perfect storm' of challenging conditions

 

 

MUMBAI: Intense pressures in the global automotive industry could explain why Volkswagen was driven to cheat emissions tests, according to a new book published last month.

Academics from Said Business School, University of Oxford and University of Edinburgh Business School argue the scandal is the latest in a series of car industry crises to stem from a 'perfect storm' of challenging conditions.

 

Based on a historical analysis of manufacturers' performance, Professors Matthias Holweg and Nick Oliver say long term overcapacity in the industry results in low margins for many carmakers. Combined with the sector's vulnerability to swings of the economic cycle, this means auto companies are prone to periodically dip in and out of crisis.

 

As demonstrated in the failures of car firms including Saab and Rover, the research shows that competence in designing and manufacturing cars, although a necessary condition for survival, may no longer be sufficient to guarantee it. The study concludes that resilience in the auto industry stems from four factors:

 

- Efficient operations to provide a competitive offering in the marketplace

 

- Sufficient production volumes to provide economies of scale (or, failing this, a strong enough brand to command premium prices that allow economic operation at lower volumes)

- Market reach in terms of presence in a) a range of markets to offset the effects of recession in any one market and b) in rapidly growing markets where margins are usually higher

- Support of powerful stakeholders committed to the continued operation of the firm, who provide support and concessions during troughs when all other measures have failed

Based on the analysis, Holweg and Oliver argue the most resilient car companies in the world are likely to be Hyundai, Toyota, Honda and General Motors. Meanwhile, PSA and Fiat-Chrysler appear most susceptible to crisis.

 

Professor Holweg said: 'How to succeed in the global automotive industry has been a subject of extensive research over the years. The general conclusion has been, "become more efficient, and you will succeed". Our review of failures and near-failures in the global car industry reveals that operational effectiveness matters, but in itself is insufficient in explaining whether firms live or die.'

 

Professor Oliver said: 'In the case of VW, its corporate objective of becoming the largest car maker in the world created huge pressures within the company and demanded a dramatic increase in its sales in North America. 'VW's strategy to achieve this was clean diesel, but this had to be executed within a tight envelope of engine power, emissions standards, and fuel economy. Something had to give, and in VWs case what gave was the integrity between emission testing and on-the-road performance. All car companies face these kind of pressures - but most do not respond by gaming the system so blatantly'.

 

The findings are published in a new book " Crisis, Resilience and Survival - Lessons from the global auto industry" by Professor Holweg and Professor Oliver, which charts the evolution of the global automotive industry. Focusing on lessons from the 40 or so companies that design, build and sell cars, the book examines the pressures and challenges facing the industry as well as approaches to management and organisation that have evolved to address these challenges.

 

 

http://auto.economictimes.indiatimes.com/news/industry/this-could-explain-why-volkswagen-committed-emission-scandal/51065370

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-3330737/BBC-Panorama-showcases-VW-software-cheats-European-test-conditions.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490

[h1]VW defeat device revealed in action: BBC Panorama shows how software cheats European tests - and reveals a 160% increase in NOx emissions[/h1]

  • Car emitted 167mg/km nitrogen oxide during official Euro 5 conditions
  • BBC tricked car and retested with NOx emissions increasing to 435mg/km
  • VW admit to BBC that the vehicle did cheat the EU type approval test
  • Legal ramifications for VW could worsen as owners seek compensation

 

 

BBC Panorama has showcased how Volkswagen's 'defeat device' can cheat official European emissions tests as part of one of its in-depth investigations.

The show, aired at 8:30pm on Monday, is believed to be the first time the cheating software has been filmed in action, and all but confirms that the device can rig type approval testing in Europe.

Using back-to-back tests comparing the conditions used for the official EU test with the device active and then inactive, the nitrogen oxide (NOx) emissions increased by 160%, way beyond the legal limit.

So far, VW Group has confirmed that 8.5 million European cars have the software fitted — 1.2 million of them being UK vehicles.

But this is the first time the public will see exactly how the device works to restrict NOx emissions during type approval testing.

With the help of a former government vehicle inspector, Panorama tested a VW Passat BlueMotion diesel at an accredited testing facility in the Czech Republic — no UK labs would allow the test to be conducted, the BBC said.

But because the Czech lab used is governed by the same rules and regulations as those in the UK, it is used regularly to certify new cars and engines for the UK market.

The BBC prepped the car to regulation standards and ran the Euro 5 emissions test cycle — the cycle used to clarify if cars pass examinations in order to be sold in Europe.

During the test, the Passat emitted just 167mg/km of NOx gases — below the 180mg/km limit all models need to achieve to be able to appear in UK showrooms.

But as the Environmental Protection Agency found when it originally detected the emissions cheating software in September, the defeat device in the car's computer understands when it is being tested under the Euro 5 conditions in a laboratory due to the strict repeatable nature of the test.

The Euro 5 routine is regimentally followed each time during type approval testing — the car starts with a cold engine in a lab that's between 20 and 30 degrees centigrade. It's then driven for six miles on a rolling road at almost the exact same speed with each gear change conducted at exactly the same time. Each test lasts for 20 minutes and 20 seconds.

Because the device recognises this test regime, it cuts poisonous nitrogen oxide (NOx) gas pollution from the exhaust pipe.

The BBC then tricked the car into thinking it was no longer in the lab by accelerating hard and reaching speeds above the motorway limit.

The exact same Euro 5 emissions test was then reran, this time with the engine hot.

The result showed a 160 per cent increase in NOx emissions, reaching 435mg/km - more than twice the legal limit in Europe.

The BBC presented its results to VW, which admitted the software device had cheated the type approval test.

'With this software, it was possible for the vehicle to recognise laboratory test conditions and the engine control could switch over to emitting compliant nitrogen dioxide levels during the test cycle,' a VW spokesman is quotes as saying.

'This would have been the likely condition in your test.

'As you ran the second test (described as a hot test) immediately afterwards, the vehicle did not recognise this as a test condition and changed its emission strategy.'

Specialist consumer and product liability lawyers at Irwin Mitchell said they have already been contacted by more than 1,800 people regarding the VW scandal.

They have already warned that the legal consequences could be catastrophic for VW Group and believe that that this latest revelation could mean that millions of more cars are affected.

Dan Brumpton, a partner at the law firm, said: 'The situation potentially just got a lot worse for VW if these findings are accepted to be correct.

'We are concerned that their customers may have been subject to a misrepresentation, as they would essentially have been sold a vehicle on the pretence that it meets key UK and EU regulations regarding emissions when, in fact, it did not.

'Revelations on BBC's Panorama suggests that the results from cars tested in Europe are not accurate and could mean that more cars than originally thought could be involved.'

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://www.transportenvironment.org/news/fiat-modify-engines-after-tests-show-%E2%80%98extreme%E2%80%99-nox-levels

 

Fiat to modify engines after tests show ‘extreme’ NOx levels

 

Fiat’s 500X diesel car is the latest to come under suspicion for emitting levels of pollutants that are well over the amounts recorded in official testing. T&E’s German member DUH has published the results of an analysis on the compact SUV, saying the officially recorded emissions levels are ‘technically not plausible’. Fiat denies the car breaches Euro 6 rules, but has agreed to a modification of its engines.

 

 

 

 

 

 

 

Following the Volkswagen scandal in which ‘defeat devices’ were found to have been used to reduce emissions readings in official tests, DUH accused Opel, Renault and Mercedes-Benz of similarly cheating the system. Last month it added Fiat by publishing results of tests on the Fiat 500X 2.0 diesel, which showed the car emitting between 11 and 22 times more nitrogen oxides (NOx) than permitted. The study tests involved tests conducted using a a number of different test cycles and different temperatures.

The former government official and respected automotive expert Axel Friedrich said: ‘The extreme levels by which NOx emissions exceed official limits, that have been registered with an Opel Zafira, a Renault Espace, a Mercedes C-Class and now a Fiat SUV, are technically not plausible and suggest defeat devices might have been involved.’

When the VW scandal broke in the middle of last year, environmental NGOs were quick to point out that this was not just one rogue carmaker but an industry-wide problem. DUH’s research has added weight to that assertion. Its chief executive Jürgen Resch said: ‘In the past four months, we have uncovered vastly excessive NOx emissions and in part implicit defeat devices in vehicles made by Open, Renault, BMW and Mercedes. With the Fiat 500X, whose emissions are a clear breach of EU limits, we now have an Italian-American carmaker in the camp of the dirty diesel manufacturers. It’s time to think less of a VW scandal and more of a diesel scandal involving not just German carmakers.’

In a statement before DUH published its results, Fiat Chrysler Automobiles, the company that makes the Fiat 500X, denied that its cars breached Euro 6 limits, nor that they performed differently on the road than in laboratory conditions. But it did say it was introducing from April ‘a new calibration’ of its engines ‘to improve performance in real driving conditions’. All new new vehicles sold from April will have the modification, while it will also be made available to Euro 6-standard vehicles already sold.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §pol608QV

va ton pousser les enquêtes jusqu bout?

ou étouffer l'affaire et laisser seul vw payer ?

si mercedes à triché aux états unis ça finira par se savoir...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://sivertimes.com/the-european-diesel-in-question-after-fixing-scandal-engines/13678

 

The European diesel in question after fixing scandal engines

 

In the wake of the fixing scandal Volkswagen engines, automakers are preparing for a tougher European emissions standards for diesel cars, which this technology could suffer.

The “dieselgate” cheating the Volkwagen giant to get its diesel cars cleaner than they are, “did not help us life, far away, our reputation as an industry all suffered” , regretted Sergio Marchionne, CEO of Fiat Chrysler Automobiles (FCA), the Geneva Motor Show on Tuesday.

Diesel, very present in Europe where diesel is taxed less than gasoline in many countries, is in the mouth of all major industry gathered at the high mass of the car, which will open its doors to the public Thursday and until 13 March.

While sales of cars diesélisées collapsed in the United States, countries where this technology has never managed to break through, after the revelation of cheating Volkswagen, distrust seems to have reached the Old Continent.

“We have absolutely no effects” on sales, says Dieter Zetsche, head of Mercedes-Benz (Daimler). “The theme of emissions does not seem to be decisive for the purchase of a car. What matters is rather that diesel is cheap “, decrypts Stefan Bratzel, German car specialist.

Costly upgrading

The fate of the diesel does not care less manufacturers. They prepare for battle from the perspective of new emission standards, emerged to close loopholes in European legislation revealed by the Volkswagen case.

Manufacturers must submit and from September 2017 to test their vehicles in real conditions, but still benefit from a tolerance for nitrogen oxide (NOx) emissions by 110% for new models set outstanding. From 2020 the threshold of 80 mg / km NOx must be respected, with a smaller margin of error.

In the absence of binding limits, the vehicles currently in circulation emit five to six times more polluting gases in actual driving conditions, the maximum threshold applied in the laboratory, according to figures provided by the European Commission.

To deal with these new standards, manufacturers will have to invest heavily in more efficient cleaning system.

The additional cost per vehicle is expected to “between 500 and 1000 euros is considerable,” says Bratzel. Ferdinand Dudenhöffer, another German expert, mentions “several billion euros for the industry.”

Harald Krüger, head of German premium BMW champion, expects “hundreds of millions of euros” for his group.

Scheduled disappearance?

This will weigh on margins and will be particularly felt by the general brands. Manufacturers will not sacrificing diesel immediately.

They rely in fact on this technology to achieve the EU targets to reduce new car CO2 emissions by 2020. German manufacturers of large sedans sit particularly well on diesel to compensate for significant emissions of carbon dioxide from their gasoline models.

For some manufacturers, such as Plastic Omnium, this development is a bargain. The French company witnessing “an upsurge in requests manufacturers to equip their vehicles as soon as possible in SCR systems,” much more effective than “NOx traps” still used, according to its co-CEO, Jean-Michel Szczerba.

Some manufacturers have taken the lead as the PSA French or German Daimler, which has invested 2.6 billion euros in a new generation of engines, as announced standards.

For smaller models and more thin financial margins depletion diesel is already at work. “The decline in the share of diesel in our sales mix was already committed. The Volkswagen case has only accelerated a trend that was already important, “told AFP Lionel French Keogh, head for France of the South Korean Hyundai.

The Swedish Volvo Cars already foresees the gradual replacement of diesel cars by rechargeable hybrids, while BMW wonder if in 10 or 30 years the electric car will not become more affordable for customers than a diesel vehicle

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En français c'est pas plus mal:

[h1]Le diesel européen en question après le scandale des moteurs truqués[/h1]

 

Dans le sillage du scandale des moteurs truqués de Volkswagen, les constructeurs automobiles se préparent à un durcissement en Europe des normes antipollution pour les voitures diesel, dont cette technologie pourrait pâtir.

Le "dieselgate", tricherie du géant Volkwagen pour faire passer ses voitures diesel pour moins polluantes qu'elles ne le sont, "ne nous a pas facilité la vie, loin de là, notre réputation à tous en tant qu'industrie a souffert", a regretté Sergio Marchionne, patron de Fiat Chrysler Automobiles (FCA), sur le salon de Genève mardi.

Le diesel, très présent en Europe où le gazole est moins taxé que l'essence dans de nombreux pays, est dans la bouche de tous les grands du secteur réunis lors de cette grand-messe de l'automobile, qui ouvrira ses portes au public jeudi et jusqu'au 13 mars.

Alors que les ventes de voitures diesélisées se sont effondrées aux Etats-Unis, pays où cette technologie n'a jamais réussi à percer, après la révélation de la tricherie de Volkswagen, la défiance ne semble pas avoir atteint le Vieux continent.

"Nous n'avons observé absolument aucun effet" sur nos ventes, affirme Dieter Zetsche, patron de Mercedes-Benz (Daimler). "Le thème des émissions polluantes ne semble pas être décisif pour l'achat d'une voiture. Ce qui compte, c'est plutôt que le diesel est bon marché", décrypte Stefan Bratzel, spécialiste automobile allemand.

 

Le sort du diesel n'en préoccupe pas moins les constructeurs. Ils fourbissent leurs armes dans la perspective de nouvelles normes antipollution, apparues pour combler les failles dans la réglementation européenne mises au jour par l'affaire Volkswagen.

Les constructeurs devront ainsi se soumettre à partir de septembre 2017 à des tests de leurs véhicules en conditions réelles, mais bénéficieront encore d'une marge de tolérance pour les émissions d'oxyde d'azote (NOx) de 110% pour les nouveaux modèles mis en circulation. A partir de 2020, le seuil de 80 mg/km de NOx devra être respecté, avec une marge d'erreur plus faible.

En l'absence de limites contraignantes, les véhicules actuellement en circulation émettent cinq à six fois plus de gaz polluants en conditions réelles de conduite que le seuil maximal appliqué en laboratoire, d'après des chiffres donnés par la Commission européenne.

Pour faire face à ces nouvelles normes, les constructeurs vont devoir investir massivement dans des systèmes de dépollution plus performants.

Le coût supplémentaire par véhicule devrait atteindre "entre 500 et 1.000 euros, c'est considérable", souligne M. Bratzel. Ferdinand Dudenhöffer, un autre expert allemand, évoque "plusieurs milliards d'euros pour l'industrie".

Harald Krüger, le patron du champion allemand du premium BMW, table sur "des centaines de millions d'euros" pour son groupe.

 

Cela va peser sur les marges et sera particulièrement ressenti par les marques généralistes. Les constructeurs ne pourront pas pour autant renoncer au diesel dans l'immédiat.

Ils comptent en effet sur cette technologie pour parvenir aux objectifs européens de réduction des émissions de CO2 des voitures neuves d'ici 2020. Les fabricants allemands de grosses berlines se reposent notamment largement sur le diesel pour compenser les émissions importantes de dioxyde de carbone de leurs modèles essence.

Pour certains équipementiers, comme Plastic Omnium, cette évolution est une aubaine. L'entreprise française assiste à "une recrudescence des demandes des constructeurs pour équiper le plus vite possible leurs véhicules en systèmes SCR", beaucoup plus efficaces que les "pièges à NOx" encore très utilisés, selon son co-directeur général, Jean-Michel Szczerba.

Certains constructeurs ont pris de l'avance, comme le français PSA ou encore l'allemand Daimler, qui a investi 2,6 milliards d'euros dans une nouvelle génération de moteurs répondant aux normes annoncées.

Pour les modèles plus petits et aux marges financières plus minces une raréfaction du diesel est déjà à l'oeuvre. "La baisse de la part du diesel dans notre mix de ventes était déjà engagée. L'affaire Volkswagen n'a fait qu'accélérer une tendance qui était déjà importante", explique à l'AFP Lionel French Keogh, patron pour la France du sud-coréen Hyundai.

Le suédois Volvo Cars entrevoit déjà le remplacement progressif des voitures diesel par des hybrides rechargeables, tandis que BMW se demande si d'ici 10 ou 30 ans la voiture électrique ne deviendra pas plus abordable pour les clients qu'un véhicule diesel.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-03-03/tesla-s-getting-more-rivals-as-vw-scandal-clouds-diesel-Outlook

 

Tesla's Getting More Rivals as VW Scandal Clouds Diesel Outlook

 

With the future of diesel in question in the wake of Volkswagen AG’s emissions-cheating scandal, electric vehicles that have long struggled to find buyers in Europe are finally getting endorsed by major carmakers.

At the Geneva International Motor Show this week, automakers from mass-market PSA Peugeot Citroen to upscale Daimler AG’s Mercedes-Benz promised to challenge Tesla Motors Inc. with electric cars that have longer ranges and more affordable prices. After largely sidelining the technology in recent years amid sluggish demand, the revived interest in battery-powered cars is necessary for automakers to meet tighter European Union regulations for carbon-dioxide emissions starting in 2020.

The Volkswagen scandal gave other automakers a “push toward electric cars,” Karl-Thomas Neumann, head of General Motors Co.’s Opel unit, said in an interview. The German-based brand plans to roll out the Ampera-e next year. It’s Opel’s first electric-powered car since the 2011 Ampera plug-in hybrid, which struggled to lure buyers because of its high price.

 

 

...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

https://dieselgate.juliareda.eu/dieselgate/

[h2]What is Dieselgate?[/h2]

Diesel fuel powered cars by the manufacturer VW pollute the environment much more than is allowed, the US government agency EPA asserted in September 2015.

While they meet legal emissions limits in lab tests, they actually emit much more harmful Nitrogen oxides (NOx) under real driving conditions. VW admitted to deliberately cheating on the tests using so-called “defeat devices” deployed in 11 million cars worldwide. Such devices are specifically forbidden under both EU and US law.

cheating2.png

Recent studies are indicating that other manufacturers might be affected by similar issues, although they are so far denying any wrongdoing.

Air pollution contributes to hundreds of thousands of premature deaths in the EU yearly. NOx emissions have been shown to aggravate respiratory and heart diseases and contribute to environmental pollution through acid rain and smog.[h2]How can cars cheat on emissions tests?[/h2]

“Defeat devices” in cars deliberately activate extra emissions controls when they detect a testing environment. How do these tests work?For a description of how these tests work, see the European Environment Agency's report Explaining road transport emissions - A non-technical guide (PDF).

These controls may not be active in real driving circumstances for a variety of reasons: To increase the car's fuel economy and performance, to allow drivers to save on Diesel exhaust fluid or, according to manufacturers, to protect the engine in certain conditions such as cool weather.[h2]Why and what is the European Parliament investigating?[/h2]

Diesel cars are especially popular in the EU, representing just over half of the cars sold. A third of NOx gases in the Union are produced by diesel cars.

Some lines of inquiry will be:Insufficient tests: EU law requires cars to meet the emissions limit values “in normal use”, yet a lab test in any EU country allows the car to be sold all over Europe. The testing procedures, which reported no signs of cheating, were last updated in 1990 and allow for a lot of flexibility. They are conducted by private companies and paid for by the car manufacturers. Thus an economic incentive exists to approve vehicles to generate repeat business. Detecting defeat devices is also hampered by lack of access to the car's software due to laws on trade secrets or copyright restrictions on manipulating the software.

Failure to act: As early as 2010, the Commission's Joint Research Centre concluded “that there is a problem with diesel NOx emissions on the road”, yet no action was taken.

Industry influence: Did the car industry influence the design of this system, the rules or their oversight? Research points to yesInfluenceMap report: How the automotive industry shaped policy

 

Investigating particular car manufacturers or conducting emissions tests is not part of the mandate.[h2]How will the investigation work?[/h2]

The Committee of Inquiry, chaired by Kathleen van Brempt (S&D) and made up of 45 members and as many substitutes, will work for a year and present a final report in March 2017. An interim report will be published at the half-way mark.

The Committee will invite witnesses and experts to its meetings, go on fact-finding missions and analyse large numbers of documents. We will be covering all progress on this page, so stay tuned!

The Greens/EFA group is the only to have made their agenda in the Committee transparent.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://www.laliberte.ch/news-agence/detail/le-scandale-vw-divise-alemaniques-et-romands/338103#.VtndoTRkDbh

 

Le scandale VW divise Alémaniques et Romands

 

Scandale Volkswagen • Le front commun entre organisations romandes et alémaniques de consommateurs se lézarde dans le dossier des moteurs diesel truqués du constructeur automobile allemand Volkswagen. Les Romands poursuivent les négociations, alors que les Alémaniques les suspendent.

"Il s'agit de deux manières d'aborder le problème", a dit vendredi à l'ats Mathieu Fleury, secrétaire général de la Fédération romande des consommateurs (FRC). Ce dernier répond à la décision de ses homologues alémaniques de la SKS (Stiftung für Konsumentenschutz) de suspendre jusqu'à nouvel avis les contacts avec l'importateur Amag.

La SKS a causé la surprise en privilégiant la voie solitaire de ne plus entretenir les négociations entamées dès octobre 2015, via l'Alliance des organisations de consommateurs au niveau national. Elle estime impossible de poursuivre devant la position bloquée de l'importateur de voitures des marques Volkswagen en Suisse.[h2]Division sur la stratégie[/h2]

Amag refuse en l'état toujours d'envisager un dédommagement financier pour les propriétaires des véhicules dont les moteurs diesel ont été trafiqués pour remplir les exigences des normes sur les émissions polluantes. La SKS préfère revenir à la table des négociations lorsque des tests indépendants auront été établis.

"L'objectif final reste le même, mais nous sommes divisés sur la stratégie", a précisé Mathieu Fleury. "Nous privilégions l'approche du verre à moitié plein". La FRC mise en effet sur une négociation et sur un travail d'accompagnement permanent. Pour rappel, elle doit défendre les intérêts de 5000 propriétaires de voitures incriminées.

[h2]Des poupées russes[/h2]

"Nous cherchons à obtenir petit à petit des avancées", ajoute Mathieu Fleury. Selon la FRC, la problématique est assimilable à des poupées russes, c'est pourquoi il importe d'aborder les problèmes réels, avec comme finalité de décrocher des indemnités financières s'il y a eu pour les détenteurs de VW éventuellement lésés.

Il faut déterminer si les adaptations techniques, pour rendre conformes les voitures, vont péjorer ou non la performance et la consommation de carburant. Amag doit s'engager à financer des tests à effectuer auprès d'un organisme indépendant. Les propriétaires ne veulent pas subir une dévalorisation de leur voiture.[h2]Campagne de rappel[/h2]

Pas moins de 11 millions de véhicules du mastodonte allemand aux douze marques ont été équipés dans le monde d'un logiciel capable de fausser les résultats des tests antipollution. Le scandale révélé en septembre dernier a précipité l'entreprise dans la pire crise de son histoire et la forçant à un gigantesque rappel.

En Suisse, 128’802 véhicules mis en circulation sont concernés. L'OFROU estime à 180'000 le nombre de véhicules de différentes marques sous la coupe de Volkswagen équipés de moteurs diesel truqués.

La campagne de rappel orchestrée par Amag a commencé à fin janvier pour le modèle Amarok 2 litres, dont la modification a été initialement validée par l'autorité automobile allemande (KBA).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §pol608QV

intéressant ! on n'a pas e voitures au gaz en France?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sur les moteurs marins maintenant:

 

http://www.lesechos.fr/industrie-services/tourisme-transport/021747669661-wartsila-ou-le-dieselgate-des-moteurs-marins-1205374.php#

 

[h2]Le motoriste naval finlandais Wärtsilä a admis une manipulation sur les performances de consommation de ses produits.[/h2]

Après les logiciels truqueurs sur les moteurs Diesel de Volkswagen, une affaire similaire dans le monde des moteurs marins ? Le groupe finlandais Wärtsilä a été forcé d’admettre que, à la suite d’un audit lancé en interne fin 2015, une partie de ses moteurs affichaient une consommation de carburant non conforme d’environ 1 % par rapport à leur cahier des charges.[h3]« Profondes excuses »[/h3]

Certes, on est ici très loin en ampleur du scandale Volkswagen, où quelque 11 millions de véhicules de plusieurs marques avaient fait l’objet d’un moteur Diesel trafiqué à partir de 2007. Mais les « profondes excuses » exprimées lundi par Roger Holm, vice-président exécutif du groupe, prouvent que l’affaire est considérée gravement au siège d’Helsinki. « Nous prenons ces violations extrêmement au sérieux », poursuit-il, en faisant allusion à une poignée de salariés ayant « clairement agi contre les consignes de travail et notre code de conduite en biaisant les résultats des tests ».

L’affaire est partie du centre de livraison des moteurs de Trieste, près de Venise, site où Wärtsilä est implanté depuis le rachat de Grandi Motori Trieste (GMT) à la fin des années 1990. Elle concerne les moteurs marins quatre temps, pour un grand nombre de types de navires. La gamme produite dans le nord-est de l’Italie s’échelonne de 1,9 mégawatt de puissance à 23 mégawatts.[h3]Impact « marginal »[/h3]

Selon le groupe de 18.000 salariés, concurrent de MAN ou de Rolls-Royce dans ce segment, qui livre des moteurs Diesel, mais aussi des versions à gaz ou multicarburant, environ 2 % de ses produits livrés récemment feraient l’objet de ces déviations en termes de consommation, même si l’impact pour les clients est qualifié de « marginal ».

A la fin de la production, les moteurs marins subissent une série de tests avec différentes vitesses et différentes charges, pour vérifier les performances réelles. Contrairement au cas Volkswagen, tout aurait été découvert à la suite d’un simple audit, et non à la suite de plaintes d’une organisation indépendante de défense de l’environnement.

Créé en 1834, Wärtsilä est présent dans les centrales électriques, les moteurs pour navires et les services.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Amusante celle-ci, des gens intelligents je dirais, se sont rendus compte qu'une Tesla électrique émet du CO2 et on taxé en conséquence... Ben oui, l'électricité faut le produire aussi.

 

http://www.carsuk.net/tesla-model-s-fined-excessive-co2-emissions/

 

Tesla Model S fined £7,500 for EXCESSIVE CO2 emissions

 

 

A Tesla Model S has been declared to have excessive CO2 emissions by Singapore’s Transport Authority, resulting in a £7,500 fine for its owner.

 

As we’ve never failed to point out, electric cars are only zero emissions at the point of use, with the real emissions – NOx, particulates and CO2 – being created when the electricity is generated. Which is not at the point of use, but is real, nonetheless.

 

That argument has not been applied to tax electric cars by legislators around the world, many of which base their car taxation on CO2 emissions, or at least not until now.

But Singapore’s Land Transport Authority (LTA) has decided a Tesla Model S falls foul of their rules which dictate all cars – including Electric cars – must be assessed for exhaust emissions and fuel efficiency, and have declared the Model S a polluter.

Channel News reports the Tesla’s owner, Joe Nguyen, submitted his car for testing and applied for a £7,500 rebate for having a low emissions car, but instead of his rebate he got a £7,500 fine because the Tesla creates excessive CO2.

According to the LTA, the Tesla Model S uses 444Wh/km, which translates to the equivalent of 222g/km, which, just as it does for ICE cars, means a fine for excessive Co2 emissions.

It’s not clear whether the LTA has actually got its sums right, as the Model S shouldn’t be using 444Wh/Km, but probably something around half that.

But it’s an interesting principal, although one we’re unlikely to see in the UK. That said, it would be a fairer system if the grid’s CO2 average was calculated for EVs and tax applied.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://wp-admin.safetransportoperator.com/honda-mazda-mitsubishi-mercedes-also-under-diesel-emissions-scrutiny/

 

Honda, Mazda, Mitsubishi, Mercedes also under diesel emissions scrutiny

 

The controversy over Volkswagen’s diesel emissions scandal isn’t limited to the US. In Europe, where diesel engines are far more popular, the issue is shining a harsh light on the NEDC emissions test. As already known, the evaluation does a poor job of reflecting real-world production of NOx, and it appears a significant number of automakers are affected.

 

The Guardian in the UK has been reporting on real-world test results from a company called Emissions Analytics. After the latest round of checks, vehicles from Mercedes-Benz, Honda, Mazda and Mitsubishi were found to generate far more NOx than they should. The newspaper also published similar results for Renault, Nissan, Hyundai, Fiat, Volvo, Jeep, Citroën, VW, and Audi. On average, the figures are about four times over the limit of producing the pollutant.

Unlike VW and its defeat device, these automakers aren’t actually breaking the rules. The vehicles perform up to the NEDC lab test for emissions, but those results simply aren’t translated to the street. “The VW issue in the US was purely the trigger which threw light on a slightly different problem in the EU – widespread legal over-emissions,” Nick Molden from Emissions Analytics said to The Guardian.

 

A big fight to decide the future of this issue appears to be on the horizon. Automakers claim that they can’t meet the next round of tightening emissions regulations and are asking for compromises. Although, spokespeople for Mercedes and Honda told The Guardian that the brands would be in favor of the stricter rules. Meanwhile, some European governments began backtracking their support of diesels well before this scandal came to light. The added scrutiny certain hasn’t helped the future of the oil-burner.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

http://www.autoactu.com/nous-avons-fait-l-essai-pour-psa-de-la-mesure-de-consommation-en-conditions-reelles.shtml

 

....

 

Une mesure à 7,3 l/100 km contre 4,5l/100 km pour le cycle NEDC

Nous avons été invités à participer à cette l’expérience ce mercredi avec l’essai en conditions réelles d’une 308 1,2l PureTech 130 S&S BVM6. Le résultat de ce test nous a permis de mesurer un écart important entre la réalité de notre consommation et celle figurant sur la fiche technique du véhicule.

Selon le cycle d’homologation actuel (NEDC), cette 308 1,2l PureTech 130 S&S BVM6 est donnée pour une consommation de 4,5l/100 km (avec pour la consommation urbaine 5,7 l/100km et pour la consommation extra-urbaine 3,8 l/100km).

En réalité à l’issue de notre parcours notre consommation lors du roulage était de 7,2l/100 km et la valeur "normalisée" pour la ramener "aux conditions de la moyenne des conducteurs" a été redressée à 7,3l/100 km. Entre la norme et la réalité cela représente une consommation supplémentaire de 2,8l (soit 62% de plus).

 

 

...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

[h2]Le motoriste naval finlandais Wärtsilä a admis une manipulation sur les performances de consommation de ses produits.[/h2]

 

Decidement, avec Wärtsilä et Nokian, les finlandais très enclin a la triche ...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
 Partager



Newsletter Caradisiac

Abonnez-vous à la newsletter de Caradisiac

Recevez toute l’actualité automobile

L’adresse email, renseignée dans ce formulaire, est traitée par GROUPE LA CENTRALE en qualité de responsable de traitement.

Cette donnée est utilisée pour vous adresser des informations sur nos offres, actualités et évènements (newsletters, alertes, invitations et autres publications).

Si vous l’avez accepté, cette donnée sera transmise à nos partenaires, en tant que responsables de traitement, pour vous permettre de recevoir leur communication par voie électronique.

Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, d’effacement de ces données, d’un droit de limitation du traitement, d’un droit d’opposition, du droit à la portabilité de vos données et du droit d’introduire une réclamation auprès d’une autorité de contrôle (en France, la CNIL). Vous pouvez également retirer à tout moment votre consentement au traitement de vos données. Pour en savoir plus sur le traitement de vos données : www.caradisiac.com/general/confidentialite/

×
  • Créer...