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Passion Renault 4 (Auto Plus / Hachette)


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Pas de blocage pour cette collection ?

 

 

 

Désabonné depuis longtemps .

Mais comme ces miniatures sont fabriquées dans une usine au Bangladesh pour IXO , le coronavirus n'a aucune incidence sur la production .

Par contre peut-être des soucis au niveau des kiosques à cause des gros problèmes rencontrés chez Presstalis .

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Désabonné depuis longtemps .

Mais comme ces miniatures sont fabriquées dans une usine au Bangladesh pour IXO , le coronavirus n'a aucune incidence sur la production .

Par contre peut-être des soucis au niveau des kiosques à cause des gros problèmes rencontrés chez Presstalis .

 

Les blocages actuels n'ont rien à voir avec le coronavirus, mais tout simplement avec Presstalis qui est en mauvaise passe financière, comme d'habitude d'ailleurs.

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Dans la foulée... ais-je déjà suggéré à l'éditeur la possibilité de faire une F4 de la poste belge? Il y en a une juste restaurée (l'unique exemplaire restant) depuis cet été!

 

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Bonne idée, mais il faudra changer la plaque d'immatriculation de +/- 2001 pour une plaque de la bonne époque.

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bonjour

je viens de recevoir la Bomba et je la trouve vraiment éclatante :D

Seul bémol les jantes pas assez détaillées peut être, et les vitres qui devraient être teintées en bleu ( c'est d’ailleurs la raison pour laquelle l'arceau parait bleu sur les photos réelle en réalité l'arceau est bien blanc comme sur la miniature)

Petite photo avec des jantes retouchées au feutre noir pour être plus proche des "gotti"

15jc0v.jpg

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Normalement pas de rétroviseur extérieur pour ce millésime .

Sinon , plus grave , ils ont oublié les vitres de custodes arrières entre -ouvrantes.

Tu as raison por les vitres de custode et il me semble également qu'en 1963 il n'y avait plus de chrome autour des feux arrières, celle d'Universal Hobbies est plus fidèle !

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Tu as raison por les vitres de custode et il me semble également qu'en 1963 il n'y avait plus de chrome autour des feux arrières, celle d'Universal Hobbies est plus fidèle !

 

 

 

Oui , pour le millésime 1963 , suppression de l'entourage chromé de la plaque arrière d'immatriculation et des feux arrières.

A partir de 1963 , c'était seulement proposé en accessoire .

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Belgique:

 

en librairie ce vendredi matin:

 

IMG_5556.jpg

 

 

Pour ceux qui aiment les dioramas, elle irait bien avec celle-ci qui courrait dans le même genre de rallye tout-terrain.

 

IMG_4755.jpg

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N°51 - La R4 Peter Goldring de 1987 .jpg

 

L'autre 4L, la plus rapide du monde (207 km/h)...

 

N°51 - La R4 Peter Goldring de 1987 i.jpg

 

N°51 - La R4 Peter Goldring de 1987 a.jpg

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La R4 "Peter Goldring" de 1987 ~~ Hachette / Passions Renault 4 / Ixo ~~ N°51

 

N°51 - La R4 Peter Goldring de 1987 j.jpg

 

N°52 - La Renault 4 GTL Picnic Katrca de 1982.jpg

I built this car together with German engineer Peter Goldring in 1985-86 and raced it a few times before selling it to Felipe Solano in 1987. This was due to the fact that I had problems with vertigo due to high G’s achieved. I was only competitive in the rain with a softened suspension and the tendency to a slight 4-wheel drift when the track was wet. In the dry, after a few quick laps, I had to stop, get out of the car, drop to the floor and lie down, as I was unable to tell which way was up, left or right... everything was spinning ! The same car won the Colombian National Championships in 1987 and 1988 both in the Sprint and Endurance races. I stayed as team manager ! It was bullet-proof and easy to drive with very predictable handling, yet quick. Far from the fastest in the field, almost 1,5 seconds down per lap on most tracks, yet very consistent, reliable and dependable. Not a single DNF, accident, or mechanical trouble in over 30 sprint races and 2 editions of the international endurance race in Bogotá. Mechanical specifications included a 1300cc normally aspirated, twin weber 36 with custom admission ports, flowed heads, balanced and polished rods and crankshaft, specially designed camshaft, modified oil pump and sump, 15:1 compression ratio, maximum engine speed 7300rpms, and 160 horsepower output on mixture of aviation gas and premium fuel. Also equipped with custom gear ratios, limited slip differential, 4 wheel disc brake, vertical shocks in rear, thicker torsion and roll bars, Panhard rod, quick fill tank setup (40 liters in 2 seconds), adjustable coilover racing shock absorbers. Maximum speed with 8x35 final drive for short tracks in 1st 60km/h, 2nd 100, 3rd 130 and 4th 160. Maximum speed with 8 x 29 final ratio for long tracks (usually suburban circuits such as Armenia, which included an almost straight with a pair of kinks of almost 4km in length) was 90km/h in 1st gear, 150 in 2nd, 195 in 3rd and 240 in 4th gear ! Minimum weight was 680kg and the car weighed under, so Peter decided to bolt 15kg. of gymnasium weights on the underside of where the passenger would have been to improve weight distribution. He was so obsessive, that he never tightened one single bolt without a torque wrench and the appropriate blue or red loctite sealant, no matter how insignificant it seemed. He also took down the engine and tore it apart every time we returned from the track. That meant that after Friday, practice, and after Saturday practice and qualifying he returned to his shop at around 7pm, washed everything and finished around 1 or 2 am if no trouble arose. Then at 6:30 or 7:00am back to the track. After the two sprint races on Sunday or 6 hour endurance race , he waited until Monday around 8am to start. Unfortunately this led him to a heart condition and he died in his mid-sixties, still obsessed with speed, precision and his passion: racing car preparation. Nowadays, in Colombia there is a prize for the best prepared racing car at each endurance race, in his memory.

 

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