Aller au contenu
Logo Caradisiac      

Téléchargez nos application

Disponible sur App Store Disponible sur Google play
Publi info
Maquettes ou Kits à monter

Nouveautés 2016


phb45

Messages recommandés

  • Réponses 387
  • Créé
  • Dernière réponse

Voici des photos des nouveautés Aoshima, modèles plus ou moins finis ;)

 

Lamborghini diablo GT

 

 

14495349_1327865950557301_4461584206927660219_n.jpg?oh=b7f1cb56c11b31c1c8c8374e9a674fdb&oe=587D5D97

 

14449858_1327865920557304_7018335455703968478_n.jpg?oh=d296b76362924933052368c5d2b3f81c&oe=58AC37EF

 

14462851_1327865923890637_8236707694989664745_n.jpg?oh=eb2cec0c0a83a18aeb83e2a56f6f1e4b&oe=586B4783

 

14469440_1327865977223965_861993023660902171_n.jpg?oh=33ce58c5c2aa7986595889a919ece2ee&oe=5879CE89

 

En prime un texte (en anglais, désolé) qui fait la différence entre les Diablo Fujimi et la Aoshima ;)

 

 

Points of Appeal for Aoshima’s Diablo GT vs. F's one

1. Earlier version vs. newer version

While "F" had made an earlier-version Diablo with the retractable headlights, this new Aoshima version is a later-version Diablo with fixed headlights. This later-version Diablo GT has the strongest specs. The actual car was limited to only 80 in the whole world. This later-version car is extremely popular.

"F" is also releasing a later-version model kit of this car, but is using the earlier version’s model as its base, making the details a bit off.

2. The V12’s engine is faithfully represented

It’s said that F's kit only reproduces the upper part of the car and the interior gives the impression of a bathtub. Aoshima’s new model is a complete, newly-tooled model. The engine is a full recreation, while F’s engine is incomplete and does not come with engine stand parts. For the underside of the Aoshima version’s engine, the oil pan and from the exhaust pipe to the muffler end has been has been faithfully reproduced.

3. Rear chassis reproduction and precision

When viewed from behind, the gaps between parts of the F's kit are blocked up so that the space around the engine is not visible. However in the Aoshima version, the engine remains visible all the way around through the gaps between the parts. Consequently, the parts count is greater.

4. Clear red and orange tail lights

The F's version has all clear parts and uses a decal for the interior of the tail lights. The Aoshima version has clear red and clear orange parts which do not require painting and only require gluing.

5. The first GT&GTR model kit of Diablo

Although both F and Italeri have made Diablo models, there is no GT version besides Aoshima’s. Aoshima will later produce a circuit mode GTR with proper variant parts.

6. Faithfully reproduced interior

Even the ceiling of the car will be replicated.

7. Aftermarket detail-up parts

While the particulars remain undecided, photoetched parts, metal seals, floor mats, and seatbelts are being proposed. Mesh would be provided in each model kit, but the incorporation of photoetched mesh will definitely boost the model’s detail.

8. Opening and closing doors

F’s model also features opening and closing doors that uses a thicker metal axis for opening and closing, and thus the sense of scale is not good enough. Aoshima’s version uses essentially the same parts configuration as the Murcielago SV. A lock can be structured so that the door does not fall down when it is fully opened.

9. Materials used

F’s kit uses ABS. Aoshima always uses polystyrene.

10. Assembly

F’s kit uses a combination of press fit and screws. The fitting can come apart easily and thus requires special ABS glue. Aoshima’s model is a traditionally crafted plastic model, and requires only traditional model glue.

11. Parts count and ease of painting

F’s kit has a small parts count and thus requires extensive masking. Aoshima’s kit has a larger parts count that facilitates easier painting. Furthermore, the detail can be easily improved.

12. Window maskings

As with Aoshima’s other recent car models, window maskings will be included.13. Old model vs. new model

F’s model kit was released in the early 1990s. Consequently, the quality is not on par with modern plastic model engineering. It was good for its time. But considering that the parts fitting by today’s standard is lacking and requires putty, today’s modeler will be pleased with this new, highly-detailed model kit by Aoshima.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §loq762yT

Chuis pas super fan de ce genre de modèles en kit, la diablo ne m'a jamais plu et la huayra je la trouve bien moins impressionnante que la zonda par contre l'aventador SV en vert acidulé (connais pas le nom de la teinte) me plairait bien, sinon les kits ont l'air vraiment terribles.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Invité §gto140rr

je me suis inscrit et j'ai passé une commande directement sur le site je verrais bien,il y avait une reduc de 5 roros..a suivre donc.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ben pour la Stafette, plus de nouvelle ... elle a même disparu du catalogue ... :non:

Et quand on questionne Heller, silence radio ! :q

Espérons qu'elle n'est que repoussée ... :cry:

 

 

Reportée ad vitam æternam si j'ai bien compris. :(

 

Ça sent l'paté, comme la Matra à la belle l'époque... partner29.gif.9ee427a5643cb6c48a5099d244f4e070.gif

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Surtout qu'au risque de me répéter, je pense que l'estafette est bien plus vendeuse que le petit gris (que j'adore et que je compte bien monter) on peut en faire 36 versions de l'estafette!!

 

C'est clair !

Quand on voit le nombre de montage de H sur différents forum, on se dis que la ils sont en train de rater le coche ... :(

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ca a l'air bien. Dommage pour les verres de phares représentés en décalques, mais je suppose que concevoir un moule séparé pour juste deux-trois pièces en transparent aurait eu des conséquences en temps comme en prix de revient. Et les tracteurs n'étaient pas forcément équipés de phares à l'époque.

 

Enfin, pour 30 euros, c'est pas vilain, et ça change des voitures françaises populaires. :bien:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.



Newsletter Caradisiac

Abonnez-vous à la newsletter de Caradisiac

Recevez toute l’actualité automobile

L’adresse email, renseignée dans ce formulaire, est traitée par GROUPE LA CENTRALE en qualité de responsable de traitement.

Cette donnée est utilisée pour vous adresser des informations sur nos offres, actualités et évènements (newsletters, alertes, invitations et autres publications).

Si vous l’avez accepté, cette donnée sera transmise à nos partenaires, en tant que responsables de traitement, pour vous permettre de recevoir leur communication par voie électronique.

Vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, d’effacement de ces données, d’un droit de limitation du traitement, d’un droit d’opposition, du droit à la portabilité de vos données et du droit d’introduire une réclamation auprès d’une autorité de contrôle (en France, la CNIL). Vous pouvez également retirer à tout moment votre consentement au traitement de vos données. Pour en savoir plus sur le traitement de vos données : www.caradisiac.com/general/confidentialite/

×
  • Créer...