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Kalos

Kalos: vanne egr et boitier papillon changés MAIS les codes défauts reviennent !


Zackzack
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Bonjour,

 

Il y a un an de cela, après l'apparition du témoin moteur, ma valise m'indique le code P1403 : Vanne egr panne. Donc je change la vanne par du neuf et je nettoie les codes defauts. Une semaine après le temoin revient. Après plusieurs nettoyage et réinitialisation de l'ecu (débranche la batterie 10 sec) le témoin revient toujours. Je me dis donc que la pièce est peut-être défectueuse. J'en rachete une, je la change à nouveau + nettoyage des codes ... et ça revient encore

Il y a 6 mois, ma kalos a commencé à avoir un problème de ralenti : toujours trop haut et non stable (entre 1200 ou 1500). Je passe la valise qui me dit de changer le capteur de "cognement" et me donne en plus le code P1513. Pour le capteur de cognement, je l'ai changé et le code n'est jamais revenu (au moins une réussite !). Par contre pour le code P1513 (actionneur de charge au ralenti) on me conseille de changer tout le bloc papillon (car sur mon modèle on ne peut pas changer uniquement le régulateur de ralenti comme sur la plupart des kalos). Devinez quoi ? J'en acheter un d'occasion plutôt correct, je change, nettoie et ... le code revient !

 

Résumé : j'ai changer 2 fois la vanne egr + 1 fois la boitier papillon et le deux codes defauts P1403 et P1513 reviennent toujours et mon ralenti est toujours instable et trop haut.

 

Que faire ? Help me please ! Je prends toutes vos idées.

 

Ps: je précise avoir essayé de nettoyer les codes avec un obd klavkarr et avec un DS150e (logiciel WOW et Autocom)

 

Caractéristique de ma kalos

Année : 2005

Kilométrage : 175000

Moteur : 1.2l 72ch

 

 

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Bonjour,

 

Je n'arrive toujours pas à résoudre mon problème 😔. Quelqu'un pourrait m'aider ? J'aimerais contacter une certaine personne qui semble plus que compétente mais étant novice je ne peux pas 😅 dommage.

 

En espérant que ma bouteille à la mer soit lue !

A bientôt !

Fabrice C

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Salut,

 

Comme ton problème P1403 a été résolu pendant 1 semaine après le remplacement de l'EGR, j'irais voir du côté de son câblage:fiche/prise, fils,...et avec en plus détection des éventuelles entrées d'air parasites entre l'EGR et l'entrée de l'admission. En ce compris le tuyau métallique et les joints d'injecteur. Vaporiser du start pilot ou nettoyant frein (attention, inflammable!) sur ces endroits sensibles et observer le régime moteur)

 

Idem pour le P1513.

 

Ci-après la marche à suivre pour le P1403

 

image.png.8171dd370f15fe9e04ed64511f478237.png

 

 

DTC P1403 - Exhaust Gas Recirculation Valve Failure

Step

Action

Value(s)

Yes

No

1

Perform an Euro On-Board Diagnostic (EOBD) System Check.

Is the system check complete?

-

Go to Step 2

Go to

"On-Board Diagnostic System Check"

2

  1. Turn the ignition switch to with the engine OFF.

  2. Install the scan tool.

  3. Command the exhaust gas recirculation (EGR) valve to the specified values.

Does the Actual EGR Position follow the desired EGR position?

25%, 50%

75%, 100%

Go to Step 19

Go to Step 3

3

  1. Turn the ignition switch to ON.

  2. Disconnect the EGR valve electrical connector.

  3. With a test light connected to B+, probe the ground circuit to the EGR valve.

Does the test light illuminate?

-

Go to Step 4

Go to Step 5

4

  1. Connect the test light to ground.

  2. Probe the EGR control circuit at terminal 3 to the EGR valve.

  3. Command the EGR valve to the specified values using a scan tool.

After the command is raised, does the test light glow brighter, flash or maintain a steady glow?

25%, 50%

75%, 100%

Go to Step 6

Go to Step 7

5

Repair the open or poor connection in the EGR ground circuit.

Is the repair complete?

-

Go to Step 19

-

6

With a test light still connected to ground, probe the signal circuit at terminal 3.

Does the test light illuminate?

-

Go to Step 8

Go to Step 9

7

With a test light still connected to ground, again probe the signal circuit without commanding the EGR valve with the scan tool.

Does the test light illuminate?

-

Go to Step 10

Go to Step 11

8

Check the signal circuit for a short to voltage and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 12

9

With a digital voltmeter (DVM) connected to ground, probe the 5V reference circuit at terminal 1.

Is the voltage measured near the specified value?

5V

Go to Step 13

Go to Step 14

10

Check the control circuit for a short to battery voltage and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 12

11

Connect the test light to B+ and again probe the control circuit at terminal 4.

Does the test light illuminate?

-

Go to Step 15

Go to Step 16

12

Replace the engine control module (ECM).

Is the replacement complete?

-

Go to Step 19

-

13

Check the EGR ground circuit for a poor connection or proper terminal tension at the ECM and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 17

14

Check the 5V reference circuit for a shortage to battery voltage and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 12

15

Check the control circuit for a shortage to ground and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 12

16

Check the control circuit for an open or poor connection at the EGR valve electrical connector and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 18

17

Replace the EGR valve.

Is the replacement complete?

-

Go to Step 19

-

18

Check the ECM electrical connector for a poor connection and repair as necessary.

Is a repair necessary?

-

Go to Step 19

Go to Step 12

19

  1. Using the scan tool, clear the Diagnostic Trouble Codes (DTCs).

  2. Start the engine and idle at normal operating temperature.

  3. Operate the vehicle within the conditions for setting the DTC as specifiec in the supporting text.

Does the scan tool indicate that this diagnostic ran and passed?

-

Go to Step 20

Go to Step 2

20

Check if any additional DTCs are set.

Are any DTCs displayed that have not been diagnosed?

-

Go to

Applicable DTC

table

System OK

 

 

 

 

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Et pour le P1513

image.png.d72265337366d0fd91c1acdb4994dc89.png

 

 

 

DTC P1513 - Idle Charge Actuator Functional Error

Step

Action

Value(s)

Yes

No

1

Perform an On-Board Diagnostic (EOBD) System Check.

Is the system check complete?

-

Go to Step 2

Go to

"On-Board Diagnostic System Check"

2

Turn the Turn the ignition switch to ON.

Is the Malfunction Indicator Lamp(MIL) on steady?

-

Go to Step 4

Go to Step 3

3

  1. Connect the scan tool the DLC.

  2. Turn the Turn the ignition switch to ON.

Does the scan tool display serial data?

-

Go to Step 4

Try with

another scan

tool

4

Start the engine.

Does the engine start?

-

Go to Step 5

Go to

"Engine Cranks But Will Not Run"

5

  1. Turn the ignition switch to LOCK.

  2. Connect the scan tool to the DLC.

Turn the Turn the ignition switch to ON.

Are any Diagnostic Trouble Codes (DTCs) displayed?

-

Go to Step 6

Try with

another scan

tool

6

Refer to the applicable DTC table.

Is only one DTC identified as valid trouble code P1513?

-

Go to Step 7

Go to Applicable DTC Table and Go to "Multiple DTC"

7

  1. Turn the ignition switch to LOCK.

  2. Disconnect the MTIA connector.

  3. Disconnect the ECM connector.

  4. Measure resistance between MTIA connector terminal 4 and ECM connector terminal 43.

Does the resistance measure with the value specified?

Go to Step 8

Go to Step 9

8

Measure resistance between MTIA connector terminal 8 and ECM connector terminal 19.

Does the resistance measure within the value specified?

Go to Step 10

Go to Step 11

9

  1. Repair the wire or the connector terminal as needed.

  2. Clear any DTCs from ECM.

  3. Perform the diagnostic system check.

Is the repair complete?

-

System OK

Go to Step 8

10

  1. Repair the wire or the connector terminal as needed.

  2. Clear any DTCs from ECM.

  3. Perform the diagnostic system check.

Is the repair complete?

-

System OK

Go to Step 11

11

  1. Turn the ignition switch to LOCK.

  2. Replace the throttle body assembly.

    • Clear any DTCs from ECM.

    • Perform the diagnostic system check.

Is the repair complete?

-

System OK

Go to Step 12

12

  1. Turn the ignition switch to LOCK.

  2. Replace the ECM.

  3. Perform the diagnostic system check.

Is the repair complete?

-

Go to Step 13

-

13

  1. Using the scan tool, clear the Diagnostic Trouble Codes (DTCs).

  2. Start the engine and idle at normal operating temperature.

  3. Operate the vehicle within the Conditions for setting this DTC as specified in the supporting text.

Does the scan tool indicate that this diagnostic has run and passed?

-

Go to Step 14

Go to Step 2

14

Check if any additional DTCs are set.

Are any DTCs displayed that have not been diagnosed?

-

Go to

Applicable DTC

table

System OK

 

 

image.png

Modifié par Badaboum
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