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IS / RC

[Topic Officiel] Lexus IS (200d, 220d, 250, 350, F) 2005-2013


Invité §gri113qs
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Auto Moto n'a pas tort.

 

BMW a copié l'almera berline. Lexus a copié BMW. Donc, Lexus a un design bien japonais. CQFD :ptdr:

 

http://img20.exs.cx/img20/857/bmw320d2006004custom5el.jpg

 

http://www.cartoday.com/images/news/2003/8/almera4.jpghttp://www.autopilot.ru/images/2002/02/200202-54-2.jpg

http://car.euweb.cz/b1/nissanalmera_2.jpg

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Invité §Hel136Ls

Les feux arrières de la nouvelle série trois, j'aime pas trop... :L Ceux de la nouvelle IS par contre :love: ils me font un peu penser à ceux des dernières alfa mais un peu hein :p

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Invité §gri113qs

Quelques rumeurs, provenant de ce site:

* Le V6 3.5 serait dérivé de la Toyota Avalon (vendue aux US) qui fait 280ch, puissance qui devrait être revue à la hausse d'ici là. Ce moteur n'est pas encore confirmé, pour l'Europe.

* Pas de version Sportcross !

* Un chassis convertible hardtop serait peut-être à l'étude.

* Il semblerait qu'il ne soit pas possible de désactiver toute l'électronique, contrairement à la concurrence.

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Invité §gri113qs

Le saviez vous?

 

La nouvelle IS a été dessinée par les studios ED2 de Toyota à Sophia-Antipolis, dans le Sud de la France, tout comme la plupart des Lexus de design L-Finesse.

 

Si la rumeur du V6 3.5 devrait être confirmée dans 3 semaines, au moins pour les US, la rumeur d'un moteur hybride pour l'IS commence à faire son apparition, ce qui ne serait pas étonnant au vu des développements Lexus dans ce domaine, dans le passé.

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Invité §nul801Sk

Si la rumeur du V6 3.5 devrait être confirmée dans 3 semaines, au moins pour les US, la rumeur d'un moteur hybride pour l'IS commence à faire son apparition, ce qui ne serait pas étonnant au vu des développements Lexus dans ce domaine, dans le passé.

Ce n'est effectivement pas étonnant, en sachant qu'une IS 4rm a été présentie, ce qui voudrait dire que la propulsion électrique se ferait sur les roues avant... :bien:

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Invité §Xen387Dj

Le saviez vous?

 

La nouvelle IS a été dessinée par les studios ED2 de Toyota à Sophia-Antipolis, dans le Sud de la France, tout comme la plupart des Lexus de design L-Finesse.

 

Si la rumeur du V6 3.5 devrait être confirmée dans 3 semaines, au moins pour les US, la rumeur d'un moteur hybride pour l'IS commence à faire son apparition, ce qui ne serait pas étonnant au vu des développements Lexus dans ce domaine, dans le passé.

 

 

Décidemment, cette lexus n'en fini pas de nous surprendre :bien:

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Invité §seb325Mb

Ouais bon niveau design c'est pas mal sans etre transcendant non plus... Les volumes generaux rappellent assez fortement ceux de la E90, avec une ligne de ceinture tres marquee et un porte-a-faux avant raccourcis.

La partie avant est aggressive mais je trouve que le dessin des entrees d'air soutenant les anti-brouillards fragilise la face avant.

La partie arriere m'enchante beaucoup moins (comme souvent chez les japonaises), la trouvant trop lourde par rapport au reste.

Mais au final l'ensemble est quand meme plaisant, avec un melange de sportivite et d'elegance.

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Invité §Xen387Dj

Moi je la trouve au contraire bien plus réussie que la "E90" qui elle est un ratage complet (sauf de profil).

Enfin les gouts et les couleurs :bah:

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Invité §gri113qs

Perso, je ne peux pas m'empécher de penser à un air de famille avec la Mazda 6.

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Invité §raz136iC

Elle me ferait hesiter pour l'achat de la prochaine berline ....

 

Vraiment surprenante ....

 

A essayer, j'ai toujours peur de la qualité des plastiques utilisés ....

 

Voila que j'aimerais les japonaises ? :ddr:

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Invité §bre585YX

Perso, je ne peux pas m'empécher de penser à un air de famille avec la Mazda 6.

 

De face on dirait la jumelle de la honda accord aussi, a cause du bouclier qui remonte assez haut et des phares. C'est pas une critique, la honda est trés belle de face.

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Invité §Hel136Ls

Elle me ferait hesiter pour l'achat de la prochaine berline ....

 

Vraiment surprenante ....

 

A essayer, j'ai toujours peur de la qualité des plastiques utilisés ....

 

Voila que j'aimerais les japonaises ? :ddr:

Pour ma part, je m'en moque :bah: du moment que c'est bien assemblé...

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Invité §nul801Sk

A essayer, j'ai toujours peur de la qualité des plastiques utilisés ....

:ptdr:

 

A choisir entre un plastique mou qui vieilli mal et qui grince et un plastique dur qui ne fait pas un bruit et qui tiendra au moins 15 ans sans bouger ou changer d'aspect, mon choix (comme celui de ma femme) va à la fermeté :D

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Invité §Hel136Ls

:ptdr:

 

A choisir entre un plastique mou qui vieilli mal et qui grince et un plastique dur qui ne fait pas un bruit et qui tiendra au moins 15 ans sans bouger ou changer d'aspect, mon choix (comme celui de ma femme) va à la fermeté :D

Entièrement d'accord! :oui:

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Invité §gri113qs

Je suis tombé dessus un peu par hasard, le Pressroom Toyota/Lexus.

 

Contient la confirmation qu'une IS350 sera présentée aux US, le 23 Mars 2005:

 

03/18/2005 Torrance, CA

 

Lexus will stage the world premiere of the all-new IS 350 high-performance luxury sport sedan in a press conference at the 2005 New York International Auto Show. The all-new IS series will offer four separate models for the U.S. market.

 

4 modèles! J'en compte 3 pour l'instant: IS250, IS350, IS220d. Le Sportcross semble avoir été abandonné, donc le 4ième sera t'il une IS cabriolet? Une IS hybride?..

 

Malheureusement, celà n'est pas forcément de bonne augure pour l'Europe: traditionnellement, les US préfèrent les gros moteurs, et l'Europe les petits. Sur le précédent modèle, l'IS300 s'est d'ailleurs mal vendue en Europe, alors que l'IS200 n'était même pas proposée aux US.

 

Espérons que Lexus prendra quand même la décision de mettre en vente l'IS350 en Europe..

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Invité §Nic558jd

Et dire que j'ai faillu acheter une IS300 SportCross (break) de 50000km pour moins de 12000€ :cry:

 

Le blem c'est que j'ai pas reussi a revendre ma caisse avant.

Une occase comme ca, c'est 1x tout les 10 ans :non:

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Invité §gri113qs

C'est aujourd'hui à New York que l'IS350 a été présentée (voir la deuxième partie du speech):

 

03/23/2005

 

Mark Templin,

Lexus Vice President, Marketing

March 24, 2005

 

Good afternoon, everyone. Thank you all for joining us today for three very important eventS:

· the world premiere of the all-new Lexus IS 350, high-performance sedan

· the world debut of the all-new Lexus GS 450h hybrid sports sedan

· and, most importantly, the arrival of the all-new, Lexus box-lunch, available at the rear of the theatre as you depart today's press conference.

 

There is good reason for staging the double world premiere of the IS 350 and the GS 450 here in New York. As you will soon hear, each vehicle is a major news story in itself.

 

But by combining the two we are making a statement with compelling evidence of how Lexus intends to grow the boundaries of the brand with a renewed focus on passionate styling and a serious dedication to high performance.

 

It's a focus, born out of a commitment to strengthen our leadership position as the number-one luxury brand in America: A focus that's mindful of the strength of the competition and the needs of our customers.

 

Just last month, the third-generation Lexus GS 300 and GS 430 arrived in dealerships. And their impact is already being felt.

 

The V8-powered GS 430 accelerates from zero-to-60 in less than six seconds. It is the quickest Lexus ever built. It is also the most technically advanced.

 

The GS 430 is the first Lexus sedan to offer an electronic variable-gear-ratio steering system capable of providing true, computer-controlled steering output.

 

It is also the first Lexus to offer Vehicle Dynamics Integrated Management, a breakthrough stability-control system designed to anticipate the vehicle's handling limits then make nearly invisible corrections, allowing the car to be driven much closer to its handling limits, without noticeable intervention.

 

Its running mate, the Lexus GS 300, is powered by an all-new 245 horsepower V6 engine and is the first Lexus sedan to offer the all-weather/all-surface traction enhancement of full-time all-wheel drive.

 

In fact, more than 40 percent of all GS 300s we sell will be equipped with full-time all-wheel drive. That's more than 11,000 units or more than one-third of the total GS sales per year.

 

With the all-new GS we will change the perception of what a performance sedan is all about - in how it looks, how it feels and how it works.

 

The change has already begun. During its first month of limited availability GS has already increased its market share from three percent a year ago to eight percent today.

 

Traditionally, Mercedes and BMW have been the class leaders in sales, consistently maintaining an 18-percent-or-better share of market. Our goal, with the GS is to join the leaders near the front of the pack with an annual share-of-segment of more than 14 percent, while achieving an annual sales rate of about 33,000 units.

 

That's a bold statement and a bold move from our 2004 sales rate of 8,200 units and five-percent share of segment. But as consumers are quickly discovering, the GS is quite a package.

 

And if that isn't enough, at about this time next year we plan to make it even harder for our competitors to keep pace.

 

Next spring the GS 450h high-performance hybrid luxury sedan will join the all-new 300 and 430 as the premium model in the GS lineup. Powered by a new and more-advanced V6 hybrid powertrain, the 450h will not only be the first hybrid luxury-sedan on the market, it will be the first rear-drive hybrid ever offered.

 

Quicker than the V8-powered GS 430 and significantly more fuel efficient than the V6-powered GS 300, the 450h combines a level of performance, luxury-refinement and fuel efficiency, never before imagined.

 

Ladies and gentlemen...the 2007 Lexus GS 450h.

 

(REVEAL)

 

The GS 450h will be powered in a BIG way by an all-new 3.5-liter V6 gas-electric hybrid system. This potent new powertrain will generate peak output that will be substantially, substantially higher than the 300 horsepower provided by the V8-powered GS 430, with sufficient thrust to launch from zero-to-sixty in well under six seconds.

 

Even more impressive is how quickly and powerfully torque is delivered during mid-range acceleration. The system's massive electric motor is capable of delivering maximum torque, immediately upon demand. This unique power delivery characteristic is most noticeable and most useful during 30-to-50 passing and merging maneuvers. It's an experience that must be felt to be fully appreciated.

 

The 450h will not only carry one of the industry's best emissions rating, it will deliver combined fuel efficiency in the high-twenties.

 

To put all this into perspective, the 3.5-liter V6 gas-electric hybrid system will provide a level of acceleration performance similar to a 4.5-liter V8, with a level of fuel efficiency similar to a two-liter, four-cylinder compact sedan.

 

The GS 450h will immediately establish a new criteria for the capabilities and image of hybrid technology, while redefining what a high-performance luxury sedan is all about.

 

Equally important, the GS hybrid will fully embrace the traditional Lexus values of uncompromising luxury, impeccable refinement, unmatched quality and extraordinary ride comfort.

 

But perhaps most importanT is how the new GS 450h, as a total package, will be a car with no peer.

 

Some might be faster, a few more powerful. None, however will be capable of matching its amazing combination of power, performance and environmental efficiency.

 

It is the dawn of a new era among performance luxury sedans. And the GS 450h will lead the way.

 

Over the last two years, a new styling philosophy - that we call L-Finesse - has taken shape at Lexus Design. What has emerged from this two-year journey is not just a new direction in philosophy, but a new design language, based on dynamism, · elegance and simplicity.

 

Simplicity in form and function. It is styling that is uncluttered and void of extraneous elements,

 

Elegance inside and out. The clear focus is to avoid exaggeration and to prioritize understated luxury.

 

The new GS marked the first practical application of the L-Finesse design language. The all-new Lexus IS performance sedan will be the second.

 

Last year, here at the New York show, we unveiled the third in a series of show cars designed to showcase the L-Finesse philosophy. The LF-C concept was a not-so-subtle hint at the direction we were planning to take with the next-generation Lexus IS.

 

Conceived to strengthen and extend the "aspirational sport" image of the current Lexus IS, the LF-C was designed to appeal to young luxury buyers seeking a sports sedan with both swagger and sophistication and the performance to back it up.

 

True to the concept of the LF-C, the next IS will clearly define an exciting new breed of luxury high-performance sedans from Lexus. IS will be a breed with a pedigree that will be unmistakable with a sophisticated style and high-performance to match.

 

Ladies and Gentlemen, the 2006 Lexus IS 350 performance sedan...

 

(REVEAL)

 

The all-new Lexus IS is a perfect example of how we plan to grow the Lexus brand over the next few years. That's because the IS 350 sedan we have here today will be one of four different models that will arrive at Lexus dealerships this fall. For the next IS to be a true force in the luxury-performance arena we knew it would need to offer a greater variety of power trains and drive trains significantly more performance and a more compelling style.

 

At the front of the line stands the IS 350. Developing more than 300 horsepower and more than 275 pounds of torque from its all-new 3.5-liter V6 engine, the IS 350 will accelerate from zero to 60 in less than six seconds.

 

Power will be transferred to the rear wheels via an all-new six-speed paddle-shift automatic transmission.

 

The IS 350 will feature a revised,more aggressive version,of the VDIM stability control system found in the new GS. The system is programmed to allow the driver to explore the outer edges of the vehicle's limits of adhesion before it employs nearly invisible corrections via braking, steering and throttle control.

 

Joining the top-line 350 in this three model lineup will be the IS 250 available in both rear-drive and full-time all-wheel drive. The IS 250 will be powered by an all-new 2.5 liter engine which will produce well more than 200 horsepower.

 

The rear-drive 250 will be the core model in the IS lineup, accounting for about 50 percent of sales with the all-wheel drive IS 250 model accounting for about 30 percent of the total mix.

 

Riding on a version of the new GS platform, the IS will be larger in every dimension than the model it replaces. It will share its basic suspension layout and design with the GS, although it will be tuned a bit more aggressively, and it will offer both 17- and 18-inch wheels and tires.

 

One area of the platform that is substantially different than the GS is the underbody. The IS underwent considerable wind tunnel work to clean-up under-body air flow. The frontal area was designed to produce a venturi-effect, directing air to the rear diffuser section.

 

The underbody refinements resulted in a significant effect on aerodynamic lift, achieving a measurable reduction at speeds as low as 35 miles per hour.

 

Standard equipment on the new IS series will be extensive. All models will be equipped with a total of eight airbags, including knee bags for both driver and front passenger and a new twin-chamber front-passenger air bag.

 

Standard features will be extensive,including Smart Access for keyless starting, a 13-speaker sound system with I-POD and MP3 compatibility, tire pressure monitoring, pollen air filtration, and a 13-speaker sound system with MP3 and IPOD compatibility.

 

Which brings us to the matter of pricing. With about seven months before launch, we are not-yet prepared to offer pricing specifics. However, I can tell you that our three model-strategy was designed with a purpose.

 

The IS 350 will be our halo vehicle, establishing performance credentials on a par or better than anything in the class.

 

The 250 will be our core vehicle, delivering surprising performance and extraordinary value. In fact, we anticipate that the MSRP on the new IS 250 will probably come in very close to the current price of the first-generation IS that it replaces.

 

That's value that we think will resonate with young, near-luxury buyers,and it's a big reason why we anticipate to achieve an annual sales target of about more than 45,000 units per year,.a more than a 600-percent increase over our current sales pace.

 

We are extremely pleased to have with us today,the person most responsible for the development of the new Lexus IS series. Ladies and gentlemen, please welcome Chief Engineer Suguya Fukusato. Mr. Fukusato, thanks for joining us today.

 

Since the first-generation IS 300 debuted in 2000, Lexus has fielded a strong,two-vehicle strategy in the near-luxury segment. The ES 330, our number-one-selling entry-level luxury car, has anchored the "comfort-luxury" end of the spectrum,

allowing the IS to run free, in the "performance-luxury" subset.

 

It is a strategy that has given us tremendous leverage and flexibility,at a price point that is at the epicenter of luxury-car sales. And it is a strategy that will remain intact with the launch of the new IS in the fall.

 

(re-reveal both vehicles)

 

However, it should be clear by now, that the new IS performance sedan,has a much closer relationship to the GS,than it does to the ES.

 

Both will carry serious high-performance credentials. Both make a statement, that the Lexus brand is moving quickly in a new and exciting direction, while retaining the core values that have made us the leader in the US luxury market.

 

With the arrival of the all-new GS 300 and 430 in February,the launch of the IS 350 and 250 this fall, and the debut of the GS 450h early next year, Lexus is redefining the balance between luxury and performance.

 

By doing so,we are growing the boundaries of a brand,intent on retaining its leadership position among luxury brands here in America,for many years to come.

 

To that point, it's important to keep in mind that the Lexus brand,which has flourished here in America for the past 15 years, has become a key factor in an expanding global ,corporate strategy.

 

Just this month, we opened for business in three cities in China. In a few months, the Lexus brand launches in the Japan market, with 150 dedicated dealerships nationwide,selling the new IS and GS, as well as the SC luxury coupe.

 

In Europe, the Lexus brand is estimated to grow from about 25,000 units in 2004,to about 65,000 units by 2010.

 

Europe's aggressive sales plan begins this year,with the arrival of RX400h luxury hybrid SUV this spring, and the launch of the first-ever diesel-powered offering from Lexus, the IS 220, which debuted three weeks ago at the Geneva Auto Show,and will arrive at European dealers this fall.

 

Here in North America, we will benefit greatly by the roll-out of the all-new Lexus RX400h,,the GS,,and the IS. With the help of these three key vehicles,we anticipate that annual sales for calendar year 2005,will increase by more than three percent,putting us very close to annual sales of 300,000 units.

 

As you can see, Lexus is changing,and growing,and expanding its global presence.

 

Thanks again for your kind attention this afternoon.

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Invité §gri113qs

Outre la présentation du 3.5, l'info du jour c'est donc que les tarifs de la nouvelle IS250 seraient proches des tarifs de l'ancienne IS200! L'ancienne débutait à 27000€, la rumeur comme quoi la nouvelle commencerait à 28000€ semble donc se confirmer...

 

L'autre info, c'est que les premières arriveraient en concession cet automne, plus tôt que prévu!

 

Edit: l'ancienne IS200 :)

 

http://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853497_PV.jpghttp://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853479_PV.jpg

http://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853533_PV.jpghttp://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853515_PV.jpg

http://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853551_PV.jpghttp://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853569_PV.jpghttp://t.wieck.com/PV/2005/03/18/TYT2005031853586_PV.jpg

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Invité §Xen387Dj

Outre la présentation du 3.5, l'info du jour c'est donc que les tarifs de la nouvelle IS250 seraient proches des tarifs de l'ancienne! L'ancienne débutait à 27000€, la rumeur comme quoi la nouvelle commencerait à 28000€ semble donc se confirmer...

 

L'autre info, c'est que les premières arriveraient en concession cet automne, plus tôt que prévu!

 

 

Put.... ca va faire mal à la concurrence la!! :bien:

 

 

 

edit: Tarif proche de l'ancienne c'est à dire Lexus is200 ou is300 ?? :voyons:

J'ai comme un doute la ... :roll:

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Invité §Hel136Ls

Si elle vaut 28000 euros en 220d, je craque et je casque!! :love: :love: L'avant est vraiment chouette! Le pire c'est que je pense que c'est possible :D car le plus petit moteur essence est le V6 2,5L de plus de 200cv et le mazout fait 177cv donc çà ne m'étonnerait pas que cette dernière soit la moins chère!

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Invité §Xen387Dj

Si elle vaut 28000 euros en 220d, je craque et je casque!! :love: :love: L'avant est vraiment chouette! Le pire c'est que je pense que c'est possible :D car le plus petit moteur essence est le V6 2,5L de plus de 200cv et le mazout fait 177cv donc çà ne m'étonnerait pas que cette dernière soit la moins chère!

 

 

De toute facon à 28.000 euros que ce soit le 2.2 diesel 180ch ou le V6 essence de 204ch c'est tout benef :D

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Invité §Hel136Ls

Sinon, je viens d'acheter auto moto et l'automobile magazine: pour 29000 euros, on a une laguna dci 150cv bien équipée certes mais cette IS pour le même prix avec au mini 177cv... :miam:

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Invité §Xen387Dj

Sinon, je viens d'acheter auto moto et l'automobile magazine: pour 29000 euros, on a une laguna dci 150cv bien équipée certes mais cette IS pour le même prix avec au mini 177cv... :miam:

 

 

Il faudrait voir la liste d'equipements pour une lexus de base :voyons:

Mais bon, même moins bien équipée, je prefere largement la Lexus, la ligne est tellement sublime :love:

 

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Invité §Hel136Ls

A mon avis, il devrait y avoir l'essentiel: clim auto, jantes alu, antibrouillard, esp, abs et poste cd... Bref, moi, j'ai pas besoin de plus :D

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Invité §B14223HN

Les photos de cette page sont très belles. Si cette voiture était d'une marque connue, elle se vendrait bien mais la notoriété de Lexus est nulle en France. Donc il faut que son prix soit attractif pour qu'elle ait du succès.

Pour les connaisseurs, la qualité Lexus + le SAV Toyota, + un Diesel moderne, impossible d'hésiter !

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Invité §ma.382uE

Les photos de cette page sont très belles. Si cette voiture était d'une marque connue, elle se vendrait bien mais la notoriété de Lexus est nulle en France. Donc il faut que son prix soit attractif pour qu'elle ait du succès.

Pour les connaisseurs, la qualité Lexus + le SAV Toyota, + un Diesel moderne, impossible d'hésiter !

Justement il y a de plus en plus de gens qui s'y interresse ;)

et à juste titre .

c'est une alternative plus qu'interressante aux allemandes

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Vous voulez un scoop ?

 

L'IS est prévue en concession pour Octobre.

 

Cependant, le succès de l'IS à Genève a été tel que Toyota est en train de négocier avec son personnel (les usines sont à l'arrêt complet en Juillet) pour pouvoir la présenter en concession dès Septembre.

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Invité §rob227vO

Je pense que Lexus va gagner de plus en plus de parts de marche en Europe. Habitue des voitures Allemandes, j'ai essaye pour la premiere fois une Lexus RX330 par... Comment dire... Curiosite... En effet paye plus de 200 eur pour des poigne couleur carosserie sur une X3 a plus de 50000EUR, je trouvais ca... Un peu du foutage de gueule.

 

J'ai essaye et j'ai craque. J'ai commande mon lexus rx400h et j'ai fais une crois sur le X5 ou le X3 de BMW sans aucun regret. La finition du lexus m'a laisse une impression de loin superieure aux modeles europeens. On vera a l'utilisation.

 

PS: le turbo de ma 320d achete neuve en Janvier 2002 et toujours entretenu chez BMW m'a lache dans la troisieme annee avec 90000 KM au compteur. L'importateur m'a quand meme fait paye la reparation. A l'epoque la garantie n'etait que de un an. N'importe quoi je vous dit.

 

 

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Invité §gri113qs

C'est sûr qu'en attaquant le marché diesel, Lexus va se faire beaucoup d'amis en Europe.

 

Tiens, d'ailleurs, un 2.2TD de 177ch, y a t'il plus puissant pour cette cylindrée? Le 2.5 TDI d'Audi fait toujours dans les 180ch, ou plus? Reste à voir les tarifs, après.

 

Bon, pour le 2.5 essence atmo de 204ch, Honda et la S2000 reste bien devant avec son 2.0! D'ailleurs, pourquoi Toyota sort des 1.8TS de 192ch, et ne sort derrière que 204ch d'un 2.5 V6?

 

Si en plus derrière, ils annoncent un moteur hybride aussi performant que celui du RX400h, çà pourrait aussi pas mal attirer de monde en complétant l'offre!

 

EDIT: je viens d'y penser, je suis sûr qu'en remplaçant le sujet par " La tueuse de BMW", ce topic prendrait 4 pages en une soirée... çà serait que des insultes mais çà pourrait être drôle :W

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