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[Topic Officiel] Audi A4 [B9] (2015-2024)


Invité §val823WE
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Messages recommandés

Invité §L_p053Jv

Après , gros dilemme "a4 berline ou a5 sptb ?? " , ps : coup de fil de bmw hier , proposition d'essai d'une serie 4 gc x drive :) . Salutations a tous

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Invité §990586hp

Me concernant c'est bien sur pour l'A5 sptb (j'attends les éventuelles news de mi-novembre).

 

J'avais testé une 420d (pas la GC) boite auto, c'est vrai que ça allait bien (de fait en venant d'une A3 1.6TDIe...).

 

Je crains quand même le saut dans l'inconnu de la propulsion...

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Invité §val823WE

Après , gros dilemme "a4 berline ou a5 sptb ?? " , ps : coup de fil de bmw hier , proposition d'essai d'une serie 4 gc x drive :) . Salutations a tous

Pas trop pour moi ...

Berline : A4

Coupé : A5

 

Sbk : A7

 

La Sbk5 n'a pour moi, sous sa forme actuelle, aucun intérêt

Quand à l'A7 : pas les moyens. :)

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Invité §L_p053Jv

J'introduis les variables "enfants" et "pratique" pour les 2 portes supplémentaires ;)

 

 

+1 :) sans oublier le hayon

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Invité §kar721pz

C'est trop long cette attente, notamment face à la concurrence qui prend de l'avance !

Comme j'aime bien changer de véhicule tous les 4 ans en moyenne, j'ai dû me résoudre à changer ma B8 (Avant) en mars pour une série 3 F31.

Je ne regrette pas ce choix, c'était l'occasion d'acheter ma 1ère BMW et je prends du plaisir au quotidien.

Néanmoins et après 6 mois d'utilisation je la trouve en-dessous de mon ex B8 sur pas mal de points :

- espace dans l'habitacle plus réduit

- espaces de rangement plus petits (vide-poches, boite à gants)

- sono standard moins performante et plus "nasillarde"

- insonorisation moteur mois bien

- finition en-dessous (joints de vitres, charnière du hayon apparente)

- réservoir plus petit donc autonomie réduite

- assise beaucoup moins confortable (là j'ai du cuir et j'avais du tissu dans l'A4, sièges non enveloppants)

 

Tout ça pour dire que j'ai hâte de découvrir cette nouvelle B9 et je pense repartir chez la marque aux anneaux pour la prochaine.

Pareil, envie de changer des breaks, donc avec 2 enfants l'A5 Sportback est un bon compromis (4 portes + hayon). Y a pas photo la ligne est bien plus dynamique.

Bon, j'imagine quand même que le coffre de toit s'imposera pour les grandes vacances...

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Invité §L_p053Jv

Salut , j'ai effectivement fait le meme constat que toi concernant la serie 3 , egalement la voix du gps et le hifi pas terrible , ainsi que le parametrage tres reduit ( par rapport a audi ) du drive select ! :non: salutations a tous

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Je suis tombé récemment dans une salle d'attente, sur un numéro d'Auto-plus de juillet dernier présentant quelques futurs modèles d'Audi : le Q1, le Q2, ainsi qu'une représentation de la future A4. Je suis étonné par le fait que ces trois nouveaux modèles étaient tous équipés d'une calandre en trois D. Je pensais que pour l'avenir, Audi avait prévu d'habiller ses différentes catégories de voitures (berlines, SUV et sportives) de calandres spécifiques. Mais on est peut-être encore loin de la réalité...

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Invité §val823WE

HS

 

http://static.autoplus.fr/img/v3.5/logo.jpg http://www.autoplus.fr/

 

http://img.autoplus.fr/news/2014/09/21/1486684/636%7C424%7Caeec1335d3beb18e572b861b.jpg

 

Lundi 22 septembre 2014 - 17:43

 

"Le concept d’Audi A9 attendu à Los Angeles en novembre devrait présenter en plus d’un nouveau style, une puissance de près de 600 ch.La rumeur continue et s’amplifie autour de la présentation en novembre prochain d’un impressionnant concept Audi. Début septembre déjà, l’arrivée d’un prototype préfigurant celle que l’on appelle déjà l’A9, sans que rien n’ait évidemment été confirmé par la marque. Il devrait s’agir d’un grand coupé quatre portes qui viendrait se placer tout en haut de la pyramide Audi d’ici 2017. Son design était également l’objet des rumeurs puisque la firme d’Ingolstadt profiterait de sa présentation pour présenter un nouveau style que l’on doit au nouveau chef designer, Marc Lichte."

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Bon elle se fait vraiment attendre cette B9. Mon A4 Avant (2010 sline) de fonction va bientôt être remplacée. Du coup ça sera surement trop tôt pour une B9 :/ dégoûté.

 

Je vais rester sur une B8 du coup ou prendre une nouvelle Passat.

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Invité §val823WE

HS http://www.carmagazine.co.uk/S [...] g-in-2016/

 

[h2]Spec, engineering of 2016 A5[/h2]

Both two-door Audis are based on the B9 components set of the next A4. Dubbed MLBevo, the mildly modified architecture promises to be lighter, stiffer and more efficiently packaged.

It brings a longer wheelbase for more passenger room, optional 20in rims, extra-cost carbon-ceramic brakes all-round, innovative lighting by LED or matrix technology and a host of new assistance systems are in the offing.

 

 

The anticipated engine range in the new Audi A5 family looks like this:

Audi A5 1.8 petrol 180bhp 1.8 TFSI

Audi A5 2.0 petrol 245bhp 2.0 TFSI

Audi A5 3.0 diesel 258bhp 3.0 V6 TDI

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Invité §val823WE

Il semblerait que l'avant de la nouvelle A4 B9 aille vers ça :

http://cdn.carbuyer.co.uk/sites/carbuyer_d7/themes/carbuyer2/logo.png

http://www.carbuyer.co.uk/news [...] date-specs

 

 

http://cdn.carbuyer.co.uk/sites/carbuyer_d7/files/styles/article_main_wide_image/public/audi-crossover-concept.jpg?itok=4jlnPki-

[h2]New Audi A4 to fight back against ever-improving rivals from BMW and Mercedes[/h2]

 

Audi is preparing for the launch of the new Audi A4 saloon, which is due to go on sale next year and will compete with the Mercedes C-Class and BMW 3 Series along with the forthcoming Jaguar XE. The new model will get Audi's single-frame front grille – as seen in the Audi Crossover concept (pictured) – a plush new interior, the latest engines, and a lightweight construction for excellent economy figures.[h3]New Audi A4 2015 styling[/h3]

The nature of the small executive car class means that we are unlikely to see any radical changes to the A4's styling. The car will feature Audi's new metal-framed grille, with polished metal rungs, as seen in the Audi Crossover concept. Its front end is thought to closely resemble the new A4.

The latest in light technology will allow Audi to make the headlights smaller for a more striking design, but whether the car will be available with the company's powerful, but expensive, laser lights is unclear. In profile, the changes will be less obvious and the A4 will keep the current model's tall shoulder line and creases down its flanks. The rear will get distinctive LED taillights and twin exhaust pipes.

Initially, the new model will be offered as a four-door saloon, but an Audi A4 Avant estate and Audi A5 coupe will follow soon afterwards.[h3]New Audi A4 2015 price & release date[/h3]

Audi could try and steal the show from its Jaguar XE rival by pulling the covers off the new Audi A4 at the Paris Motor Show, which has long been earmarked for the Jaguar's public debut. In the hyper-competitive small executive class, Audi is unlikely to raise the A4's price significantly from its current £24,380 starting point.[h3]New Audi A4 2015 interior & specs[/h3]

With the Mercedes C-Class bringing new levels of luxury to cars of this type, Audi will be keen to reaffirm itself as the builder of the best interiors in the small executive class. It only has to look at the new Audi TT – which features lots of clever tech – for plenty of inspiration.

The most striking feature of the new TT's interior is the digital display, where you would normally find conventional dials. Aside from looking hi-tech, it can perform dual roles – for example displaying analogue dials, before flicking to a rear-view camera display when reverse is engaged. Another feature of the TT are air vents fitted with their own individual controls. They allow each passenger to customise the air-conditioning's settings and in the A4 the system could extend to the rear seats.

The car will also come with the latest generation of Audi's MMI infotainment system – which uses a touchpad and voice commands to control the car's systems. It would cut down on buttons and combine with high-quality plastics and classy metal trim to make the new model an even nicer place to sit.[h3]New Audi A4 2015 technology & engines[/h3]

Lowering running costs will be a top priority, with Audi's head of technical project management telling our sister magazine Auto Express: “The next A4 will move the game on. The jump from today's car in terms of design and efficiency will be really big.”

Of massive importance will be a lightweight new construction. The 2015 Audi A4 will be all-new underneath, using a larger version of the new Volkswagen Golf's underpinnings. Hot-formed steels that are super strong mean Audi can make lighter components. Aluminium is also likely to be used, while high-end models could feature carbon fibre – the same material used to construct Formula 1 cars.[h3]Audi A4 2015 engines[/h3]

Diesel engines are set to be the most popular with UK buyers and the new A4 will use the 1.6 and 2.0 litre engines from across the existing Audi range. They're currently capable of fuel economy of up to 74mpg and CO2 emissions of 99g/km, making them free to tax.

The Audi A4 will feature a range 1.4, 1.8, and 2.0-litre petrol engines, which could use Audi's cylinder deactivation technology. It rests half the engine when the extra power isn’t needed. Audi is also developing a new design of engine that would cut down on noise and vibrations, with no negative effect on fuel economy.

There are though to be two hybrids on the way. One uses the Audi A3 e-tron's 1.4-petrol engine that's boosted by an electric motor. The other has grippy four-wheel drive, with a petrol engine to power the front wheels and electric motors to turn the rear wheels. Both should beat London's congestion charge and be extremely cheap to run.

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Il semblerait que l'avant de la nouvelle A4 B9 aille vers ça :

http://cdn.carbuyer.co.uk/site [...] 2/logo.png

http://www.carbuyer.co.uk/news [...] date-specs

 

 

http://cdn.carbuyer.co.uk/site [...] k=4jlnPki-

[h2]New Audi A4 to fight back against ever-improving rivals from BMW and Mercedes[/h2]

 

Audi is preparing for the launch of the new Audi A4 saloon, which is due to go on sale next year and will compete with the Mercedes C-Class and BMW 3 Series along with the forthcoming Jaguar XE. The new model will get Audi's single-frame front grille – as seen in the Audi Crossover concept (pictured) – a plush new interior, the latest engines, and a lightweight construction for excellent economy figures.[h3]New Audi A4 2015 styling[/h3]

The nature of the small executive car class means that we are unlikely to see any radical changes to the A4's styling. The car will feature Audi's new metal-framed grille, with polished metal rungs, as seen in the Audi Crossover concept. Its front end is thought to closely resemble the new A4.

The latest in light technology will allow Audi to make the headlights smaller for a more striking design, but whether the car will be available with the company's powerful, but expensive, laser lights is unclear. In profile, the changes will be less obvious and the A4 will keep the current model's tall shoulder line and creases down its flanks. The rear will get distinctive LED taillights and twin exhaust pipes.

Initially, the new model will be offered as a four-door saloon, but an Audi A4 Avant estate and Audi A5 coupe will follow soon afterwards.[h3]New Audi A4 2015 price & release date[/h3]

Audi could try and steal the show from its Jaguar XE rival by pulling the covers off the new Audi A4 at the Paris Motor Show, which has long been earmarked for the Jaguar's public debut. In the hyper-competitive small executive class, Audi is unlikely to raise the A4's price significantly from its current £24,380 starting point.[h3]New Audi A4 2015 interior & specs[/h3]

With the Mercedes C-Class bringing new levels of luxury to cars of this type, Audi will be keen to reaffirm itself as the builder of the best interiors in the small executive class. It only has to look at the new Audi TT – which features lots of clever tech – for plenty of inspiration.

The most striking feature of the new TT's interior is the digital display, where you would normally find conventional dials. Aside from looking hi-tech, it can perform dual roles – for example displaying analogue dials, before flicking to a rear-view camera display when reverse is engaged. Another feature of the TT are air vents fitted with their own individual controls. They allow each passenger to customise the air-conditioning's settings and in the A4 the system could extend to the rear seats.

The car will also come with the latest generation of Audi's MMI infotainment system – which uses a touchpad and voice commands to control the car's systems. It would cut down on buttons and combine with high-quality plastics and classy metal trim to make the new model an even nicer place to sit.[h3]New Audi A4 2015 technology & engines[/h3]

Lowering running costs will be a top priority, with Audi's head of technical project management telling our sister magazine Auto Express: “The next A4 will move the game on. The jump from today's car in terms of design and efficiency will be really big.”

Of massive importance will be a lightweight new construction. The 2015 Audi A4 will be all-new underneath, using a larger version of the new Volkswagen Golf's underpinnings. Hot-formed steels that are super strong mean Audi can make lighter components. Aluminium is also likely to be used, while high-end models could feature carbon fibre – the same material used to construct Formula 1 cars.[h3]Audi A4 2015 engines[/h3]

Diesel engines are set to be the most popular with UK buyers and the new A4 will use the 1.6 and 2.0 litre engines from across the existing Audi range. They're currently capable of fuel economy of up to 74mpg and CO2 emissions of 99g/km, making them free to tax.

The Audi A4 will feature a range 1.4, 1.8, and 2.0-litre petrol engines, which could use Audi's cylinder deactivation technology. It rests half the engine when the extra power isn’t needed. Audi is also developing a new design of engine that would cut down on noise and vibrations, with no negative effect on fuel economy.

There are though to be two hybrids on the way. One uses the Audi A3 e-tron's 1.4-petrol engine that's boosted by an electric motor. The other has grippy four-wheel drive, with a petrol engine to power the front wheels and electric motors to turn the rear wheels. Both should beat London's congestion charge and be extremely cheap to run.

 

 

C'est un coupé avec des barres de toit et des passages de roues façon SUV :??:

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Invité §val823WE

 

C'est un coupé avec des barres de toit et des passages de roues façon SUV :??:

On peut tout imaginer, tu as vu ?!!! :)

 

Comme Audi ne dit rien ... :ange:

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Je sors de Direct auto sur D8, ce samedi : quelques allusions à certaines berlines Premium (Jaguar s'invite dans la danse), mais rien, nada, sur la future A4. À mon avis, c'est pas encore au salon de Paris qu'on la découvrira!

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Invité §L_p053Jv

Salut les gens , toujours rien a l'horizon ! C'est peut etre " l'hybridation généralisée " qui prend du retard :ange: ?

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Invité §val823WE

Vraisemblablement en mars prochain, au salon de Genève. Allez, disons même sûrement. Parce que c'est pas possible autrement!!

 

 

a3quattrosline.gif

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Invité §val823WE

J'attends le retour d'L'Punch à ce moment là...

 

Quoi ! L'punch s'est tiré !?

 

imagesv5.jpg

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