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Tricherie sur les polluants - Informations et répercussions


nightsurf
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Non.

 

Perso quand je discute calmement avec quelqu'un, les "inculte" et autre "je t'emmerde" n'arrive jamais. Après effectivement je te connais pas, c'est peut être plus fréquent chez toi.

 

C'est seulement lorsque l'interlocuteur le vaut bien

:fleur:

http://www.moteurnature.com/28 [...] -cylindres

[h1]Arteon : Volkswagen revient au 6 cylindres[/h1]

 

Si c'est vrai... sylvinus.gif.3053600b0080cce42673b4501293e1bd.gif

Oui...avec 350 Cv, il s'agirait donc d'une clientèle non visée par les premières DS7...

 

 

Et reconnaissons-le, comme il est indiqué dans ta source, c'est connu que pour ce qui est de l'artillerie lourde, personne ne fera jamais plus fort que l'Allemagne.

 

 

Ils veulent toujours avoir la plus grosse.

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Invité §luc268By

Ben oui, mais comme il n'y a rien qui lui convient dans l'actualité récente, on ressort des vieux posts. Les conclusions du rapport EMIS de cette semaine ne seraient pas en lien avec le scandale VW ou n'auraient pas de conséquences directes pour VW d'après lui.

 

J'ai pourtant spécialement commenté, à sa demande un supposé report de l'Audi A3, mais le débat en est resté là. faut dire que l'article relevait plus de la spéculation journalistique non documentée que d'une information vérifiée.

 

 

Article publié le 25 février 2017, c'est vachement vieux mais surtout très intéressant.

 

Pour une affaire qui devait s'essouffler dans les 15 jours et qui occupe l'espace médiatique depuis septembre 2015 et qui est loin d'être terminée, c'est pas mal, non ?

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Et?

On ne doit donc plus en parler?

Je ne crois pas avoir fait du spam ;)

 

Tu parles de ce que tu veux ma remarque se voulait constructive. il arrive parfois que certains sautent des pages ou lisent en biais. je te faisais juste remarquer que cette actualité avait déjà été évoquée il y a déjà bien longtemps

Ben oui, mais comme il n'y a rien qui lui convient dans l'actualité récente, on ressort des vieux posts. Les conclusions du rapport EMIS de cette semaine ne seraient pas en lien avec le scandale VW ou n'auraient pas de conséquences directes pour VW d'après lui.

 

J'ai pourtant spécialement commenté, à sa demande un supposé report de l'Audi A3, mais le débat en est resté là. faut dire que l'article relevait plus de la spéculation journalistique non documentée que d'une information vérifiée.

 

il est vrai que cet article était plus proche d'une pub de chez lidl que d'un vrai article de presse

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FCA semble avoir analyse ce qui s'est passé pour VW et prend la mesure de ce qui pourrais arriver. Il préfère avertir les investisseurs qu'il pourrait leur arriver des bricoles...

 

http://www.thecarconnection.co [...] ate-crisis

Fiat Chrysler warns investors of its own Dieselgate crisis

With Volkswagen's Dieselgate crisis dominating the auto news for over 17 months, you might've missed the fact that Fiat Chrysler Automobiles is facing a diesel disaster of its own--both in the U.S. and abroad. Now, the automaker has explained the nature of the problem and hinted at its potential effects on investors.

 

To recap

 

Last November, we reported that owners of Ram pickups from the 2007 to 2012 model years have sued FCA and its diesel partner, Cummins. They claim that the trucks fail to meet U.S. emissions standards and, in fact, emit 14 times the legal limit of nitrogen oxide. A second, similar suit was filed in December.

 

One month later, in January of this year, the U.S. Environmental Protection Agency blasted FCA for installing emissions control devices on not only Ram diesel pickups, but also on diesel versions of the Jeep Grand Cherokee. Though the agency hasn't yet labeled the equipment a "defeat device", it has publicly stated that the equipment is a "clear and serious violation" of the federal Clean Air Act.

 

Sources familiar with those allegations have said that FCA will soon face a thorough criminal investigation. However, FCA CEO Sergio Marchionne said that the issue could be resolved quickly and efficiently, perhaps with a software update for the 140,000 U.S. vehicles affected.

 

Latest revelations

 

Yesterday, FCA filed documents with the Securities and Exchange Commission that outlined the automaker's current regulatory problems. In section D, "Risk Factors", FCA explained that it is facing inquiries and/or investigations from agencies in France, Germany, Holland, and Italy. FCA said that:

 

"The results of these inquiries cannot be predicted at this time; however, the intervention by a number of governmental agencies and authorities has required significant management time, which may divert attention from other key aspects of our business plan, or may lead to further enforcement actions as well as obligations to modify or recall vehicles, any of which may have a material adverse effect on our business, results of operations and reputation."

 

And as you might expect, FCA also explained the problems it's facing here in the U.S.

 

According to the filing, the EPA and the California Air Resources Board have both "issued a notice of violation...alleging that FCA US failed to disclose certain emissions control strategies in its application for certificates to permit the sale of model year 2014-2016 Jeep Grand Cherokee and Ram 1500 diesel vehicles." If those vehicles are found to have violated federal regulations, it could lead to a recall of 104,000 trucks and SUVs registered in the U.S.

 

FCA said that it's also busy responding to inquiries from the Department of Justice, the SEC, and attorneys general from several states. News of the inquiries from the SEC and individual states hadn't been previously disclosed.

 

Any or all of those probes could spell serious trouble for FCA:

 

"Such investigations could result in the imposition of damages, fines or civil and criminal penalties. It is possible that the resolution of these matters may adversely affect our reputation with consumers, which may negatively impact demand for our vehicles and could have a material adverse effect on our business, financial condition and results of operations."

 

Granted, this was a legal filing aimed at investors, and much of it consisted of legalese to cover FCA's behind in the event that the company's stock plummets. However, the financial danger is very real: if authorities choose to levy fines, they could max out at $4.6 billion.

 

P.S. For those keeping score at home, this is FCA's second run-in with the DOJ and SEC in less than a year. Last summer, following investigations from both agencies, FCA changed the way that it reported monthly sales stats.

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Invité §luc268By

FCA semble avoir analyse ce qui s'est passé pour VW et prend la mesure de ce qui pourrais arriver. Il préfère avertir les investisseurs qu'il pourrait leur arriver des bricoles...

 

http://www.thecarconnection.co [...] ate-crisis

Fiat Chrysler warns investors of its own Dieselgate crisis

With Volkswagen's Dieselgate crisis dominating the auto news for over 17 months, you might've missed the fact that Fiat Chrysler Automobiles is facing a diesel disaster of its own--both in the U.S. and abroad. Now, the automaker has explained the nature of the problem and hinted at its potential effects on investors.

 

To recap

 

Last November, we reported that owners of Ram pickups from the 2007 to 2012 model years have sued FCA and its diesel partner, Cummins. They claim that the trucks fail to meet U.S. emissions standards and, in fact, emit 14 times the legal limit of nitrogen oxide. A second, similar suit was filed in December.

 

One month later, in January of this year, the U.S. Environmental Protection Agency blasted FCA for installing emissions control devices on not only Ram diesel pickups, but also on diesel versions of the Jeep Grand Cherokee. Though the agency hasn't yet labeled the equipment a "defeat device", it has publicly stated that the equipment is a "clear and serious violation" of the federal Clean Air Act.

 

Sources familiar with those allegations have said that FCA will soon face a thorough criminal investigation. However, FCA CEO Sergio Marchionne said that the issue could be resolved quickly and efficiently, perhaps with a software update for the 140,000 U.S. vehicles affected.

 

Latest revelations

 

Yesterday, FCA filed documents with the Securities and Exchange Commission that outlined the automaker's current regulatory problems. In section D, "Risk Factors", FCA explained that it is facing inquiries and/or investigations from agencies in France, Germany, Holland, and Italy. FCA said that:

 

"The results of these inquiries cannot be predicted at this time; however, the intervention by a number of governmental agencies and authorities has required significant management time, which may divert attention from other key aspects of our business plan, or may lead to further enforcement actions as well as obligations to modify or recall vehicles, any of which may have a material adverse effect on our business, results of operations and reputation."

 

And as you might expect, FCA also explained the problems it's facing here in the U.S.

 

According to the filing, the EPA and the California Air Resources Board have both "issued a notice of violation...alleging that FCA US failed to disclose certain emissions control strategies in its application for certificates to permit the sale of model year 2014-2016 Jeep Grand Cherokee and Ram 1500 diesel vehicles." If those vehicles are found to have violated federal regulations, it could lead to a recall of 104,000 trucks and SUVs registered in the U.S.

 

FCA said that it's also busy responding to inquiries from the Department of Justice, the SEC, and attorneys general from several states. News of the inquiries from the SEC and individual states hadn't been previously disclosed.

 

Any or all of those probes could spell serious trouble for FCA:

 

"Such investigations could result in the imposition of damages, fines or civil and criminal penalties. It is possible that the resolution of these matters may adversely affect our reputation with consumers, which may negatively impact demand for our vehicles and could have a material adverse effect on our business, financial condition and results of operations."

 

Granted, this was a legal filing aimed at investors, and much of it consisted of legalese to cover FCA's behind in the event that the company's stock plummets. However, the financial danger is very real: if authorities choose to levy fines, they could max out at $4.6 billion.

 

P.S. For those keeping score at home, this is FCA's second run-in with the DOJ and SEC in less than a year. Last summer, following investigations from both agencies, FCA changed the way that it reported monthly sales stats.

 

 

Et quelles sont les conséquences pour Vévé ?

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Invité §Lau620QA

FCA semble avoir analyse ce qui s'est passé pour VW et prend la mesure de ce qui pourrais arriver. Il préfère avertir les investisseurs qu'il pourrait leur arriver des bricoles...

 

 

Qu'est-ce que Fiat vient faire dans le scandale Volkswagen ? :??:

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Invité §luc268By

Ils vont partager l'addition

 

 

FCA va payer une partie de l'amende de Vévé ?

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https://fr.wikipedia.org/wiki/ [...] des_ventes

""Géographie des ventes

Géographie des ventes de véhicules du groupe Volkswagen :

 

Europe = 1,84 million de véhicules vendus, dont 534 000 en Allemagne et 282 000 (+ 19 % en 6 mois) en Europe centrale et orientale.

Les marchés émergents : Chine: en 2013, le groupe y vend 3,2 millions de véhicules34.""

Ce sont là des chiffres de 2013, donc pas si vieux que ça sur une échelle industrielle internationale. Je ne retrouve plus les chiffres de 2015, qui voient une tendance encore augmentée pour l'Europe centrale ET orientale donc, malgré la crise...Mais quand on sait que malgré le fait que la chute du communisme fermé remonte à une trentaine d'années, l'ouverture industrielle reste lente, les marques allemandes y sont encore en terrain conquis, et y écrasent les rares concurrents présents, d'où un volume intéressant.

Quant à la Chine...En 2016 elle sauve en partie le CA du groupe.

 

Le champion t'emmerde, gamin. Mais gentiment :fleur:

 

C'est pourtant pas bien compliqué d'aller chercher sur le site de Volkwagen les vrais chiffres de ventes (et à jour = ventes année 2016)

 

http://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/images/press_releases/01_volkswagen_group/vertriebszahlen/VW%20Konzern%20tabelle%20E_Jan.JPG

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FCA semble avoir analyse ce qui s'est passé pour VW et prend la mesure de ce qui pourrais arriver. Il préfère avertir les investisseurs qu'il pourrait leur arriver des bricoles...

 

http://www.thecarconnection.co [...] ate-crisis

Fiat Chrysler warns investors of its own Dieselgate crisis

With Volkswagen's Dieselgate crisis dominating the auto news for over 17 months, you might've missed the fact that Fiat Chrysler Automobiles is facing a diesel disaster of its own--both in the U.S. and abroad. Now, the automaker has explained the nature of the problem and hinted at its potential effects on investors.

 

To recap

 

Last November, we reported that owners of Ram pickups from the 2007 to 2012 model years have sued FCA and its diesel partner, Cummins. They claim that the trucks fail to meet U.S. emissions standards and, in fact, emit 14 times the legal limit of nitrogen oxide. A second, similar suit was filed in December.

 

One month later, in January of this year, the U.S. Environmental Protection Agency blasted FCA for installing emissions control devices on not only Ram diesel pickups, but also on diesel versions of the Jeep Grand Cherokee. Though the agency hasn't yet labeled the equipment a "defeat device", it has publicly stated that the equipment is a "clear and serious violation" of the federal Clean Air Act.

 

Sources familiar with those allegations have said that FCA will soon face a thorough criminal investigation. However, FCA CEO Sergio Marchionne said that the issue could be resolved quickly and efficiently, perhaps with a software update for the 140,000 U.S. vehicles affected.

 

Latest revelations

 

Yesterday, FCA filed documents with the Securities and Exchange Commission that outlined the automaker's current regulatory problems. In section D, "Risk Factors", FCA explained that it is facing inquiries and/or investigations from agencies in France, Germany, Holland, and Italy. FCA said that:

 

"The results of these inquiries cannot be predicted at this time; however, the intervention by a number of governmental agencies and authorities has required significant management time, which may divert attention from other key aspects of our business plan, or may lead to further enforcement actions as well as obligations to modify or recall vehicles, any of which may have a material adverse effect on our business, results of operations and reputation."

 

And as you might expect, FCA also explained the problems it's facing here in the U.S.

 

According to the filing, the EPA and the California Air Resources Board have both "issued a notice of violation...alleging that FCA US failed to disclose certain emissions control strategies in its application for certificates to permit the sale of model year 2014-2016 Jeep Grand Cherokee and Ram 1500 diesel vehicles." If those vehicles are found to have violated federal regulations, it could lead to a recall of 104,000 trucks and SUVs registered in the U.S.

 

FCA said that it's also busy responding to inquiries from the Department of Justice, the SEC, and attorneys general from several states. News of the inquiries from the SEC and individual states hadn't been previously disclosed.

 

Any or all of those probes could spell serious trouble for FCA:

 

"Such investigations could result in the imposition of damages, fines or civil and criminal penalties. It is possible that the resolution of these matters may adversely affect our reputation with consumers, which may negatively impact demand for our vehicles and could have a material adverse effect on our business, financial condition and results of operations."

 

Granted, this was a legal filing aimed at investors, and much of it consisted of legalese to cover FCA's behind in the event that the company's stock plummets. However, the financial danger is very real: if authorities choose to levy fines, they could max out at $4.6 billion.

 

P.S. For those keeping score at home, this is FCA's second run-in with the DOJ and SEC in less than a year. Last summer, following investigations from both agencies, FCA changed the way that it reported monthly sales stats.

Merci

Je me suis permis de le re-poster sur le topic dédié :jap:

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Invité §Lau620QA

Oui c'est comme quand tu vas boire un verre avec des potes, à la fin il faut payer.

 

 

Sauf que VW paye seul ses 23 millairs d'amende et d'accord.

 

Peut-être parce qu'ils ont commis une fraude et pas les autres. alex380.gif.b13b66a4cd10490670f8140d6f21a63c.gif

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Sauf que VW paye seul ses 23 millairs d'amende et d'accord.

 

Peut-être parce qu'ils ont commis une fraude et pas les autres. alex380.gif.b13b66a4cd10490670f8140d6f21a63c.gif

 

Bah on a tous connu l'histoire du pote qui gagne mieux sa vie et dont on espère qu'il va mettre la tournée.

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Sauf que VW paye seul ses 23 millairs d'amende et d'accord.

 

Peut-être parce qu'ils ont commis une fraude et pas les autres. alex380.gif.b13b66a4cd10490670f8140d6f21a63c.gif

 

Marchionne est dans ses petits souliers aux US... Il a compris qu'il a fraudé, sa chance éventuelle c'est que son cas soit traité différemment aux US vu les intérêts US dans le groupe.

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Invité §Lau620QA

Bah on a tous connu l'histoire du pote qui gagne mieux sa vie et dont on espère qu'il va mettre la tournée.

 

 

Tu veux dire un pote qui "arnaque" mieux que personne, enfin ce qu'il croyait, et finit lourdement condamné avec amendes et prison ?

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Invité §Lau620QA

Marchionne est dans ses petits souliers aux US... Il a compris qu'il a fraudé, sa chance éventuelle c'est que son cas soit traité différemment aux US vu les intérêts US dans le groupe.

 

 

Quelle imagination ! :lol:

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Après leurs annonces sur l'électrique, ça parait pour le moins contradictoire...

 

Ah? On sait que le Downsizing est de l'enculage de norme... Finalement ce n'est pas si contradictoire. :bah:

Et on sait très bien que le parc auto ne sera jamais à 100% électrique. :jap:

 

Article publié le 25 février 2017, c'est vachement vieux mais surtout très intéressant.

 

Pour une affaire qui devait s'essouffler dans les 15 jours et qui occupe l'espace médiatique depuis septembre 2015 et qui est loin d'être terminée, c'est pas mal, non ?

 

Peut être en Suisse, mais pas en France.

On a des trucs bien plus grave qui trainent sur le feu. :sic:

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Invité §luc268By

Bah on a tous connu l'histoire du pote qui gagne mieux sa vie et dont on espère qu'il va mettre la tournée.

 

 

Perso, je fuis comme la peste les "potes" arrogants, tricheurs, menteurs...

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C est aussi selon moi une consequence de l affaire vw.

Triche wv aux us=>tests des moteurs diesels=>FCA plus mauvais eleve en moteur diesel=> FCA devant la justice.

 

 

Comme je l'ai déjà dis ici en suivant ce raisonnement on pourrait un jour lire ici:

 

Triche de VW => dieselgate => baisse des ventes des diesels => baisse des volumes de vente de gasoil => changement des cuves dans les stations ou => moins de consommation des gants en plastique dans les stations => faillite de la société fabriquant ces gants

ou => baisse du prix du fuel de chauffage...

Etc...

Mais dans ces hypothétiques exemples, ou dans le cas de FCA, où sont les conséquences pour VW?

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Le fait que VW n'est pas un cas isolé a pour conséquence que la perception de la triche par le public et ses réactions est bien différente. Les autorités aussi sont obligé de traiter la problématique différemment, c'est marquant en Europe...

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Le fait que VW n'est pas un cas isolé a pour conséquence que la perception de la triche par le public et ses réactions est bien différente. Les autorités aussi sont obligé de traiter la problématique différemment, c'est marquant en Europe...

 

 

Pas faux.

 

Par contre pourquoi poster ici l'avertissement de FCA à ses actionnaires ici? Je ne vois pas les conséquences pour VAG dans cet avertissement ?

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With Volkswagen's Dieselgate crisis dominating the auto news for over 17 months, you might've missed the fact that Fiat Chrysler Automobiles is facing a diesel disaster of its own--both in the U.S. and abroad.

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With Volkswagen's Dieselgate crisis dominating the auto news for over 17 months, you might've missed the fact that Fiat Chrysler Automobiles is facing a diesel disaster of its own--both in the U.S. and abroad.

 

 

Ou est la conséquence pour VW dans cette citation ?

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Invité §cud873cx

Ah? On sait que le Downsizing est de l'enculage de norme... Finalement ce n'est pas si contradictoire. :bah:

Et on sait très bien que le parc auto ne sera jamais à 100% électrique. :jap:

 

 

Peut être en Suisse, mais pas en France.

On a des trucs bien plus grave qui trainent sur le feu. :sic:

 

Certains savent faire du Downsizing

Ce n est pas parceque VW change de stratégie que c est devenu nul.

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Invité §luc268By

Certains savent faire du Downsizing

Ce n est pas parceque VW change de stratégie que c est devenu nul.

 

 

Surtout que Vévé en fait avec son 3 cylindres...

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Invité §luc268By

 

Ou est la conséquence pour VW dans cette citation ?

 

 

Aucune...

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Les autorités aussi sont obligé de traiter la problématique différemment, c'est marquant en Europe...

 

Oui c'est vrai...et c'est logique, parce qu'une répression brute de brute aurait des conséquences économiques catastrophiques pour l'industrie européenne, et des dizaines de milliers d'ouvriers qui perdraient leur job...

Les dommages collatéraux seraient lourds, en conséquence de quoi les condamnations du groupe allemand, qui sont et seront encore prononcées, ne seront sans doute pas à la hauteur de ce qu'elles devraient être. Ceci n'est valable que pour l'Europe....les USA n'ayant que faire des conséquences économiques sur le vieux continent.

Certains savent faire du Downsizing

Ce n est pas parceque VW change de stratégie que c est devenu nul.

 

C'est clair.

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Ou est la conséquence pour VW dans cette citation ?

 

Je pense qu il y a une incomprehension. le titre mentionne les consequences de la triche de vw . pas pour wv comme tu l ecris.

Tu peux toujours en informer la moderation, a tes risques et perils, si tu jugeais le post hs.

Ca sera ma derniere contribution a ce petit jeux pueril que tu affectionnes tant du post hs ou pas.

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Invité §luc268By

Je pense qu il y a une incomprehension. le titre mentionne les consequences de la triche de vw . pas pour wv comme tu l ecris.

Tu peux toujours en informer la moderation, a tes risques et perils, si tu jugeais le post hs.

Ca sera ma derniere contribution a ce petit jeux pueril que tu affectionnes tant du post hs ou pas.

 

 

 

Je pense aussi qu'il y a une incompréhension...

 

"Petite précision, ce topic n'est là que pour traiter de l'actualité sur cette affaire et les répercussions professionnelles/industrielles​/sociales/d'image ou de confiance de cette tricherie sur le Groupe VAG"

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Certains savent faire du Downsizing

Ce n est pas parceque VW change de stratégie que c est devenu nul.

 

J'ai pas dit que c'était nul.

Le systeme a atteint ses limites...

Apres oui, de la manière ou je l'ai dit ca prête à confusion.

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