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John Cooper Works

[Topic Officiel] Mini John Cooper Works R55/R56/R57


olivierameau

Messages recommandés

Invité §min057Au

je kiffe les sièges bacquet (3600€ avec la pose sa calme toute suite!)

moi je la veut!mais pourrai surement pas :(

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Invité §min057Au

oui je suis allez me renseigné chez mon concessionnaire pour les mettre sur la MCS de base. toute façon tout les pièces jcw sont en option tu n'es pas obligé de tout mettre.

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Elle sera apparemment équipée du système DTC (avec les 3 différents modes pour le DSC : on, off et intermédiaire.)

Le taux de blocage du différentiel monterait jusqu'à 50% contre 30% pour la précédente génération. Toutefois, ce système est électronique et non mécanique.

 

Sera-t-elle disponible dans les différentes couleurs de la Mini ou ne sera-t-elle commercialisée qu'en rouge ?

 

Aie ça fait mal :ddr::ml:

 

Par contre le DGL à 50%, c'est très intéressant ! :miam:

C'est 25% sur une S normale, il me semble...

 

Système électronique, c'est un différentiel piloté ? Dans ce cas c'est plutot bon, non ?

 

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oui je suis allez me renseigné chez mon concessionnaire pour les mettre sur la MCS de base. toute façon tout les pièces jcw sont en option tu n'es pas obligé de tout mettre.

 

Attention, car selon le communiqué de presse :

« La MINI John Cooper Works et le MINI John Cooper Works Clubman étant des automobiles de série, les clients peuvent personnaliser les deux nouveaux-venus et à l’instar de tout modèle MINI et MINI Clubman, en faisant leur choix dans la vaste gamme d’options et d’accessoires MINI, les premières étant montées en départ usine, les seconds mis à disposition en post-équipement »

 

Il s’agit donc bien d’un modèle à part et non d’une gamme d’accessoire. Il n’y aura pas de préparation moteur 211cv par exemple (puisque presque toutes les pièces du moteur sont revues). D’autres éléments seront indissociables de ce modèle JCW.

 

Mais la gamme d’accessoires JCW existe déjà et les recaro sont déjà disponibles en plusieurs versions en accessoire.

 

Reste à savoir si ces recaro sont en série sur la JCW… (ce que les concessionnaires ne doivent pas encore savoir)

 

Par ailleurs, le communiqué montre aussi que la JCW devrait être immédiatement disponible en plusieurs couleurs. A confirmer.

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Invité §min057Au

j'avais compris que pour le moteur elle sotira focément d'usine mais est-ce que on sera obligé de prendre l'équipement intérieur et/où extérieur? on pourra peut etre choisir?

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j'avais compris que pour le moteur elle sotira focément d'usine mais est-ce que on sera obligé de prendre l'équipement intérieur et/où extérieur? on pourra peut etre choisir?

 

As-tu déjà fait un tour sur le site JCW, pour voir tous les accessoires déjà disponibles et nombreux pour la Mini ? Il y a notamment plusieurs types de sièges sport.

http://www.mini.fr/fr/fr/john_cooper_works/index.jsp

 

Peut-être qu'un certain nombre d'équipements (freinage, chassis sport, échappement...) de cette JCW seront disponibles en accessoire pour les autres. Il faudra attendre pour savoir.

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Invité §sha372mS

j'ai comme l'impression que tu n'as du beaucoup conduire la Mini pour sortir des trucs comme ça, cf. différentiel autobloquant, architecture etc.

 

et pour le xDrive sache que c'est bien confirmé officiellement, et que le "mini suv" sera fabriqué en Autriche

 

 

 

Non mais je crois qu'en fait tu sais pas trop de quoi tu parles, tu mélanges un peu tout, je crois que tu devrais te renseigner un peu avant de reposter.

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Invité §ora185bO

As-tu déjà fait un tour sur le site JCW, pour voir tous les accessoires déjà disponibles et nombreux pour la Mini ? Il y a notamment plusieurs types de sièges sport.

http://www.mini.fr/fr/fr/john_cooper_works/index.jsp

 

Peut-être qu'un certain nombre d'équipements (freinage, chassis sport, échappement...) de cette JCW seront disponibles en accessoire pour les autres. Il faudra attendre pour savoir.

 

 

Les Recaro cuir-alcantara sont effectivement déjà disponibles. :oui:

Pas loin de 3000€ pièce par contre. :L

 

Pour le silencieux il semble être le même d'apparence que le stage 1. Ca paraît plausible car avec le stage 2 du travail supplémentaire a été fait sur le reste de la ligne.

 

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Les Recaro cuir-alcantara sont effectivement déjà disponibles. :oui:

Pas loin de 3000€ pièce par contre. :L

 

Après seulement 3 jours de salon de l'auto à geneve, le siège conducteur était déjà en mauvais état au niveau de l'alcantara : la qualité n'était pas au rendez-vous :non:

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Invité §ora185bO

Après seulement 3 jours de salon de l'auto à geneve, le siège conducteur était déjà en mauvais état au niveau de l'alcantara : la qualité n'était pas au rendez-vous :non:

 

 

Je revois assez souvent mon ancienne Clio RS qui fête bientôt ses 3 ans et l'alcantara est intact, malgré une utilisation quotidienne...

 

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Je revois assez souvent mon ancienne Clio RS qui fête bientôt ses 3 ans et l'alcantara est intact, malgré une utilisation quotidienne...

 

C'est pas l'alcantara que je critiquais (bien au contraire) mais le modèle de siège présent dans la mini JCW au salon de l'auto :jap:

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Invité §ora185bO

C'est pas l'alcantara que je critiquais (bien au contraire) mais le modèle de siège présent dans la mini JCW au salon de l'auto :jap:

 

 

C'était bien le sens de ma réponse aussi, ce n'est pas la première fois que je lis des critiques sur le cuir BMW, et apparemment l'alcantara est logé à la même enseigne aussi, dommage...

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Invité §kpi458zR

Les forums allemands sont remplis de possesseurs de Mini JCW stupéfaits par la médiocre qualité des revêtements de siège ...

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Invité §ora185bO

Les forums allemands sont remplis de possesseurs de Mini JCW stupéfaits par la médiocre qualité des revêtements de siège ...

 

 

Surtout quand on sait le prix de ces fameux sièges...

 

Je crois que le meilleur choix reste le tissu-cuir de série, pour le moment ça me semble correct.

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Aie ça fait mal :ddr::ml:

 

Par contre le DGL à 50%, c'est très intéressant ! :miam:

C'est 25% sur une S normale, il me semble...

 

Système électronique, c'est un différentiel piloté ? Dans ce cas c'est plutot bon, non ?

 

Jusqu'à présent, l'autobloquant n'était qu'en option sur la Mini S, mais était un autobloquant mécanique. Sur la nouvelle JCW, il est électronique. Reste à voir lequel est le plus efficace.

Et apparemment, la Mini S devrait avoir le DTC et cet autobloquant électronique de série, prochainement.

Quelqu'un peut confirmer ?

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Une info lue sur un autre forum, à prendre au conditionnel, qui proviendrait d'un concessionnaire s'étant renseigné en Allemagne :

"Prix new JCW: 39'500.-CHF(29'000.-€) clubman JCW:42'000.-CHF MAIS

pas de possibilité de changement de config elles seront chili red toit noir retros carbone la config et equipement ne sont pas modifiable voilà les equipement de série:

- equivalent pack chili(xénon,anti-brouillard,etc...

- clignos blanc

- bouton sport + DTC(autobloquand electronique...)+DSCIII

- cuir punch carbone black avec sièges chauffant pour le clubman coupé:bacquet JCW cuir alcantara

- volant sport JCW cuir/alcantara avec insert carbone

- touches multi pour volant

- jantes 17" JCW exclusives

- kit frein JCW

- colour line dark grey et laque de piano

- PAS DE CLIM'!!!!!!!!!

- BOOST CD

- pavillon anthracite

- chassi sport JCW - 2cm

- retros carbone

- bandes noir sur coupé et bandes sport noir sur le clubman

- becquet arrière sur clubman

- kit 211cv

- BAR JCW

Le moteur n'est pas montable en seconde monte c'est départ usine uniquement mais le kit 192cv pour le clubman S va sortir prochainement ainsi que le kit aéro JCW pour les clubman honte à MINI pour se prix il n'y a pas de clim' meme pas la manuel (!!!) et la non possibilité de changer de couleur ou de config c'est du grand n'importe quoi mais bon les config sont pas mal non plus..."

 

Les informations semblent contradictoires : quelles sont les bonnes ? :??:

Cette JCW est-elle configurable comme les autres Mini ou disponible qu'avec des équipements non modifiables ?

 

Edit : apparemment le communiqué de presse (cf post suivant) parle bien de possibilités d'individualisation, notamment de 10 peintures différentes

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Ca qui semble être le communiqué de presse officiel :

 

IN THE NAME OF RACING: MINI JOHN COOPER WORKS AND MINI JOHN COOPER WORKS CLUBMAN

 

Munich. A big name, a long tradition, outstanding performance, figures and an incomparable driving experience: the MINI John Cooper Works arouses motor racing passion which goes beyond the race track. In August 2008 the new model - produced at the British MINI plant in Oxford - will be coming to Germany along with the MINI John Cooper Works Clubman. With their world premiere at the International Automobile Salon in Geneva (March 6th–16th 2008), these versions are the first two models to be launched by MINI under the brand MINI John Cooper Works.

 

The heart beating under the bonnet of each of the two new extreme sports cars is that of a racer. The 1.6 litre 4-cylinder engine with Twin Scroll turbocharger and petrol direct injection delivers 155 kW/211 bhp (207 hp US) and develops its maximum torque of 260 Newton-metres (192 lb-ft US) between 1,850 and 5,600 rpm – by means of overboost the torque can actually be increased to 280 Nm. (207 lb-ft US). The power unit is based on the engine of the John Cooper Works CHALLENGE, which will see its premiere at the MINI CHALLENGE 2008. It accelerates the MINI John Cooper Works in 6.5 seconds from 0–100 km/h, the MINI John Cooper Works Clubman manages the spurt in just 0.3 seconds more.

 

It is not only the engines of the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman that provide genuine racing feeling. Both models are also fitted with extensive motor racing technology as standard: exclusive light alloy rims with especially light and extremely high-performance brakes, a new exhaust system and the modified 6-speed manual transmission, also created with close reference to the new racing car for the 2008 MINI CHALLENGE. Rarely before has motor racing expertise found its way so directly onto the road. The MINI John Cooper Works will be available in Germany at a price of 27,700 Euros, the price of the MINI John Cooper Works Clubman will be 29,500 Euros. (US Pricing yet to be announced)

 

Fascinating power due to motor racing expertise.

 

The MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman are driven by a true power package based on the current engine of the MINI Cooper S, extensively revised for the MINI John Cooper Works CHALLENGE racing vehicle and now back on the road with refreshed power. Even the basic design of the 1,598 cc 4-cylinder engine has details which are drawn from motor racing. The cylinder block and bearing housing are made of aluminium, the four valves per cylinder are controlled by two upper camshafts, friction-optimised cam followers and hydraulic valve clearance compensation elements. The outlet valves are filled with sodium so as to meet the increased cooling needs of a turbo engine. The camshafts of the 4-cylinder are composite. Instead of using the conventional die-cast procedure, the cam rings are made of high-strength steel and shrink-fitted to the actual shaft. The intake camshaft has a continuously variable phase adjustment function by means of which the valve control times can be adapted to the relevant performance requirements.

 

The engines for the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman are made at the BMW Group engine plant Hams Hall (Great Britain) where the engine units for all MINI model variations are manufactured. In the case of the top-of-the-range engine, there are a number of special modifications to the production process to do justice to the increased output and the resulting higher temperatures in the combustion chamber, thereby guaranteeing maximum reliability of the drive system. The engines are fitted with reinforced and specifically ground pistons as well as a cylinder head with optimised rigidity and modified gasketing. The intake valves and valve seat rings are also made of especially resilient material, and as compared to the engine of the MINI Cooper S there is a slight reduction of the compression.

 

More air, more power, more torque – the formula for increased driving pleasure.

 

The power increase as compared to the engine of the MINI Cooper S is mainly achieved by means of optimised air intake and outlet due to an adapted turbocharger. The air filter, air mass sensor, exhaust system and catalytic converter have been modified so as to achieve a power-enhancing dethrottling on the induction and exhaust side. This is also reflected in an engine sound which is peculiar to this model. Due to the adaptation of the exhaust system, a significant reduction of counterpressure is achieved.

 

The MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman fulfil the requirements for adherence to the particularly stringent threshold levels defined by the exhaust norms EU5 in Europe and ULEV II in the US.

 

The through-flow capacity of the clean air duct to the turbocharger has also been increased. The design of the Twin Scroll turbocharger enables an especially spontaneous power build-up. In the exhaust manifold and the turbocharger, the channels of two cylinders are separated in each case. The supercharger blades are set in optimum motion even at low engine speeds. A turbine was developed in very high-quality material especially for the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman, and the maximum boost pressure was increased from 0.9 to 1.3 bar overpressure.

 

The maximum torque of 260 Nm ( 192 lb-ft US) is available even at an engine speed of 1,850 rpm and up to a level of 5,600 rpm. During acceleration, torque is raised to 280 Nm (207 lb-ft US) by means of a brief increase in boost pressure between 2,000 and 5,300 rpm. This overboost function gives the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman an even more powerful response. The engine reaches its maximum output of 155 kW/211 bhp (207 hp US) at 6,000 rpm. The spontaneous response is also reflected in the car’s acceleration figures. The MINI John Cooper Works takes 6.5 seconds to accelerate from 0–100 km/h, the time required by the MINI John Cooper Works Clubman is 6.8 seconds. Both have a maximum speed of 238 km/h.

 

Petrol direct injection: fuel is precisely measured and efficiently used.

 

With a specific output of 132 bhp per litre of capacity, the MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman advance into the realm of

 

the purebred sports car. What is more, both new models have the characteristic MINI quality of offering unique driving fun in combination with exemplary efficiency. The key function here is the fuel supply system. The turbo 4-cylinder is fitted with petrol direction injection according to the common rail principle. Injection valves positioned laterally in the cylinder head feed the fuel in precise doses under a pressure of 120 bar from the tank directly into the combustion chamber. This means that in every situation on the road, precise fuel supply is guaranteed which is adapted to the given load requirements.

 

The average fuel consumption in the EU test cycle is at an unusually low level for vehicles of this output category. The MINI John Cooper Works makes do with 6.9 litres per 100 kilometres, the MINI John Cooper Works Clubman requires 7.0 litres. The respective CO2 figures are 165 and 167 grams per kilometre.

 

Conceived for maximum driving fun: chassis, brakes, assistance systems.

 

The standard range of features of the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman not only includes a particularly high-performance engine but also a wide range of other components which ensure that this irrepressible power is put safely onto the road.

 

As is characteristic of MINI, the engine powers the front wheels. The MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman are fitted with a 6-speed manual transmission whose components have been adapted to the very high level of torque of this new top-level engine. In addition to the sophisticated chassis technology with McPherson struts at the front axle and the central control arm rear axle, which is itself unique in the small car segment, the electromechanical EPAS (Electrical Power Assisted Steering) is a further guarantee of reliable and precise handling. The electrical servomotor also contributes to efficiency in that it is only activated when steering support is required or desired by the driver.

 

The steering system EPAS allows various settings to be programmed. The basic set-up guarantees balanced steering support depending on road speed. With the sports button, which is positioned as standard next to the gearshift lever in the centre console in the MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman, it is possible to activate a perceptibly more dynamic characteristic curve with higher steering torque and increased steering precision. In keeping with this, pressing the sports button also changes the accelerator pedal to a much sportier characteristic setting.

 

The MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman are fitted with sporty suspension settings as standard. As an alternative, a sports chassis with harder damper characteristics and stronger stabilisers is available for the front and rear axle. For a more extreme racing orientation, there is also a John Cooper Works chassis available in the accessory range for the MINI John Cooper Works. It includes a lowering of the suspension by 10 millimetres, even harder damper characteristics and stabilisers with a diameter which is larger than those of the sports chassis.

 

The standard sports brake system guarantees short braking distances and is characterised by precise response and fine controllability. The fixed calliper disc brakes with aluminium callipers finished in red – inner vented on the front wheels and bearing the John Cooper Works emblem on the callipers – are large in their dimensions. The type and function of the brake system is based on those in the MINI CHALLENGE racing vehicle. The same applies to the exclusive 17-inch light alloy wheels in John Cooper Works Cross Spoke CHALLENGE design. Weighing less than 10 kilos, they are the lightest standard wheels within the competitive environment of the MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman. The high-speed tyres in 205/45 W 17 format have runflat properties, and both models are equipped with a tyre damage display function.

 

As standard and unique in front-wheel-drive vehicles: DSC with DTC.

 

In addition to sporty suspension settings and powerful brakes, the MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman also have sophisticated driving stability systems. Their standard equipment includes ABS, EBD (Electronic Brakeforce Distribution), CBC (Cornering Brake Control) and DSC (Dynamic Stability Control) including hill-start assistance and DTC (Dynamic Traction Control).

 

By applying the brakes to individual wheels and reducing engine power, DSC applies a stabilising effect when required, intervening early on to prevent the vehicle from swerving at the front or rear wheels in especially dynamic driving situations or on slippery surfaces. The brake assistance function, likewise an element of DSC, detects emergency braking situations and ensures instant build-up of maximum brake pressure should the need arise.

 

DTC is a sub-function of DSC which is available here for the first time in a vehicle with front wheel drive. It enables the response threshold levels of driving stability regulation to be increased so as to allow controllable slip on the drive wheels. In this way, the models MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman can be controlled on snow-covered surfaces or loose sand with slightly spinning front wheels, or taken more intensively to the physical limits in highly dynamic driving situations. When the threshold range is reached, the stabilising intervention of DSC is also guaranteed in DTC mode. If necessary, DSC can be entirely deactivated.

 

What is more, in DSC-Off mode an electronically controlled lock function for the differential of the drive axle is activated. This system is also a standard feature and known as Electronic Differential Lock Control: it supports an ambitious, sporty driving style when accelerating out of bends and hairpins, for example. The electronically controlled lock function has the effect of applying specific, appropriate brake force to a spinning drive wheel on tight bends.

 

This enhances the forward propulsion of the vehicle without having a negative impact on self-steering response. The bend can thus be taken more smoothly but also more swiftly.

 

Interior: sports car ambience and a wide range of individualisation options.

 

In the interior, the standard fittings of the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman boast a strikingly impressive elegance which is both simple and sporty in style. A three-spoke steering wheel in leather is the point of connection between the driver and his sports machine, while the anthracite roof liner and the interior surfaces in a glossy Piano Black finish create a calm atmosphere which promotes concentration on the road. Another feature of the two top-of-the-range sports cars is a speedometer scale which goes up to 260 km/h.

 

In addition, MINI also offers a wide range of individualisation options for configuring the two new extreme sports cars. In terms of exterior paint finishes, interior design, seat upholstery types, interior colours and decor options as well as the comfort features, the full breadth of variety is available as for the other model variations. Additional comfort, versatility and sporty flair can be achieved with items from the extensive accessory range of MINI and of John Cooper Works.

 

Ten exterior paint finishes are available to choose from for the MINI John Cooper Works and the MINI John Cooper Works Clubman. Contrasting roof finishes and roof decor options provide a wide range of possible combinations. The basic fittings of the interior include seat covers in the fabric Chequered. Optional extras include leather upholsteries, sports seats with fabric/leather covers, sports leather seats and Recaro sports seats from the John Cooper Works accessory program. The decor strips of the interior can be selected in Fluid Silver as an alternative to Piano Black. The accessory program also includes an interior strip in Carbon.

 

The high-quality entertainment and navigation systems of the MINI equipment range are also available for the two top-of-the-range sports cars. The controls of the audio system – with CD player as standard – and the 6 ½ inch TFT colour display of the optional navigation system are situated in the central circular instrument. The standard AUX socket enables music saved on an MP3 player to be played through the audio system, for example. A special interface for full integration of an Apple iPod is also available as an accessory. For optimum and safe communication on the road there is an optional mobile phone preparation or integrated hands-free facility with Bluetooth interface and USB connection. An interface for integrated operation of the audio and telephone functions is also specially available for the Apple iPhone.

 

Performance at premium level: John Cooper Works accessories.

 

The highlights of the John Cooper Works accessory program include the aerodynamics package and sports chassis with springs finished in red for the MINI John Cooper Works, as well as perforated brake discs and rear spoilers for both model versions. Other items include a suspension cross-brace for the engine compartment, mirror caps in carbon finish and so-called side scuttles – direction indicator surrounds with a sporty grid structure. To match this there are also decor strips, handbrake handles and sports gearshift levers in carbon decor which provide an even sportier ambience. The gear shift indicator in the John Cooper Works accessory program also contributes to an intensive driving experience.

 

With the John Cooper Works Performance components, the character of the two new models is given even greater emphasis and visually highlighted, too. Premium-quality sporty flair characterises them as it does the two new models themselves, both of which bear the John Cooper Works logo.

 

The MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman

 

have to be able to meet both the extreme challenges of the race track as well as the extensive requirements of everyday traffic in terms of functionality, design, reliability and durability. Together, the brands MINI and John Cooper Works stand for a promise of quality which is uniquely powerful within the competitive environment of MINI.

 

MINI and John Cooper Works: shared roots in motor racing.The two top sports cars are sold through the MINI dealer network. Like all variations of the MINI and MINI Clubman, both models are manufactured at the MINI plant in Oxford according to customer wishes. In this way, the integration of the John Cooper Works label under the umbrella MINI is now also reflected in the range of vehicles available ex works.

The close connection between MINI and John Cooper Works, based on a motor racing tradition stretching back decades, has a defining influence on the development of new vehicles and components. The MINI John Cooper Works and MINI John Cooper Works Clubman represent the shared values of driving fun, premium quality and individuality in an especially concentrated form. In terms of reliability, quality of workmanship and authenticity of design, they fulfil the high standards of the BMW Group, as do the John Cooper Works Performance components with their perfect adaptation to MINI. The new models are thus also subject to the warranty conditions applicable to MINI.

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t'en d'autres des comme ça ? comme gage, je propose "privé de copier-coller pendant 2 jours"

 

C'est l'anglais qui te gêne :ange:

Il y a des traducteurs électroniques pour cela...

Je suis tombé sur un site qui a repris le communiqué de presse en intégralité ; et comme c'est assez rare, plutôt que d'avoir des infos partielles glanées çà et là, parfois erronées, autant tout mettre. Ainsi, on saura où trouver le communiqué officiel :D

Mais, promis, plus de copier-coller pendant 2 jours. Ca va être long... ;)

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aucun problème avec l'anglais je suis quasi bilingue, mais reconnais que c'est particulièrement imbuvable

 

pour info, il existe la même version en français (sur le site d'info presse de bmw évidemment...) mais tout aussi imbuvable

 

certes les infos y sont mais fais nous une fiche de lecture...

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aucun problème avec l'anglais je suis quasi bilingue, mais reconnais que c'est particulièrement imbuvable

 

pour info, il existe la même version en français (sur le site d'info presse de bmw évidemment...) mais tout aussi imbuvable

 

certes les infos y sont mais fais nous une fiche de lecture...

 

C'est non-résumable.

C'est une info de BMW, donc tous les mots ont été pesés, validés par différents services. :ange:

 

Pour l'essentiel, on a déjà tout écrit avant. Il apportait simplement la confirmation officielle que la JCW sera bien personnalisable. La liste catalogue des différents équipements en option n'apporte rien de plus.

 

 

J'aimerais juste maintenant avoir la confirmation que la clim sera bien proposée (pas d'indication dans le communiqué) et il est à noter que le modèle à Genève est sans clim. Or, la Cooper S de base à la clim me semble-t-il. :??:

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Invité §sha372mS

J'avoue avoir baissé les bras, ou les yeux, c'est selon le point de vue, devant le communiqué de presse :p

 

 

 

En tout cas, elle a l'air bien :D

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Invité §inv566Dw

Bonjour a tous,

 

 

J'ai put faire un tour dans une Mini Cooper S JCW (a turbo) grace a mon frere, elle date de décembre je crois :

Personnellement j'adore, c'est de la bombe ^^ (ca change quand meme de la version compresseur que je batais avec mon AX GT xD)

 

http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc00518vx7.jpg

http://img389.imageshack.us/my.php?image=dsc00519mt5.jpg

http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc00521df1.jpg

http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc00522jz8.jpg

 

Mais ce n'est pas le meme intérieur, et le compteur est plus marrant :

http://img186.imageshack.us/my.php?image=dsc00523zf8.jpg

 

Enfin, la sonorité en quelques vidéos :

Comment doubler :

 

De l'exterieur :

 

Voila voila, désolé pour la qualité, c'etait mon telephone..

 

 

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Invité §inv566Dw

 

 

http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc00518vx7.jpg

http://img389.imageshack.us/my.php?image=dsc00519mt5.jpg

http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc00521df1.jpg

http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc00522jz8.jpg

 

Mais ce n'est pas le meme intérieur, et le compteur est plus marrant :

http://img186.imageshack.us/my.php?image=dsc00523zf8.jpg

 

 

 

 

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Invité §inv447EQ

c'est hors sujet puisque c'est la Works 192ch ;)

tu diras à ton frère de laver ses jantes, et que la vitesse s'affichait aussi pareil sur l'ancienne ;)

 

En partie hors sujet, puisqu'il manque les évolutions moteur pour la faire passer de 192 à 211cv et les autres modif ; mais la base est quand même bien la même. Il s'agit d'un point de vue moteur, d'un modèle intermédiaire entre la S 175 et cette nouvelle JCW 211.

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Invité §inv566Dw

Pardonnez mon ignorance, j'ai regardé dans les sujets et il y a tellements de points de vue different sur les JCW ^^ (je suus plus habitué a mes AX GT ^^)

elle a un overboost aussi, mais sur l'ancienne qu'il avait le compteur était moins visible en fait (la compresseur)

 

Mais ce qui est bizarre c'est que le proprio me sort que le moteur fait plus de 200cv :/ C'est la ou je ne pige pas. C'est sur que c'est le jour et la nuit par rapport a la compresseur

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Pardonnez mon ignorance, j'ai regardé dans les sujets et il y a tellements de points de vue different sur les JCW ^^ (je suus plus habitué a mes AX GT ^^)

elle a un overboost aussi, mais sur l'ancienne qu'il avait le compteur était moins visible en fait (la compresseur)

 

Mais ce qui est bizarre c'est que le proprio me sort que le moteur fait plus de 200cv :/ C'est la ou je ne pige pas. C'est sur que c'est le jour et la nuit par rapport a la compresseur

 

En fait, il y a eu 3 versions de Mini Cooper S de base.

Dans l'ordre d'apparition, la 163cv à compresseur, la 170cv à compresseur et l'actuelle 175cv à turbo. Cette dernière bénéficiant d'un turbo au lieu d'un compresseur apparaît nettement plus performante que les anciennes versions à compresseur, malgré son poids un peu plus élevé.

 

Il y a eu plusieurs évolutions JCW sur les Mini S à compresseur : 200cv, 210cv et même une version 218cv.

 

Sur l'actuelle S de 175cv, il existe actuellement une préparation JCW à 192cv et un modèle JCW va sortir prochainement (celui dont on parle sur ce topic) à 211cv (il s'agira d'un modèle à part entière et non d'une préparation sur la base de la Cooper S). C'est la première fois que JCW va faire dépasser les 200cv sur le dernier moteur (le turbo).

On espère que cette nouvelle JCW 211cv aura des performances supérieures aux anciennes JCW à compresseur de 200, 210 et même 218cv, grâce notamment à son couple plus important (280 en oversboost).

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Invité §inv566Dw

Merci d'avoir éclairé ma lanterne ! C'est sympa ;)

Ils sont compliqué chez BM et JCW,

Merci pour ces infos, je lui en parlerai ;) Peutetre qu'il la changera au profit de la nouvelle ^^ (quoique, elle est neuve cette cooper S, et y a aussi la jag au garage)

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